Dopravní společnost SOBIK Trans má s vozidly MAN dlouhodobě dobré zkušenosti, výběr dalšího silničního tahače do vozového parku tak byl jasnou záležitostí. Na rozdíl od předcházejících tahačů MAN, však tentokrát šlo o výroční edici „100 Years Edition“ odrážející skutečnost, že MAN dodává na automobilový trh nákladní vozidla již celé století.
Ihned do práce
„Tahač převezmeme, máme několik hodin na přípravu a odpoledne již vyrážíme na silnice. První cesta povede do Španělska,“ říká Radka Formanová, provozovatelka a zároveň řidička nového tahače. „Myslím, že na tom není nic divného, naopak vidět za volantem tahače ženu, řidičku, není dnes již tak úplná rarita. Navíc já mám ježdění ráda, takže i když je to tvrdá práce, mě je příjemná,“ vysvětluje v reakci na otázky o nepoměru řidičů a řidiček na silnicích Radka Formanová.
Společnost SOBIK Trans provozuje svá vozidla na typických evropských dopravních trasách. Protože v záměru vytížení nového přírůstku do silniční flotily bylo uvažováno s ročním proběhem až 250.000 km, přišla společnosti vhod nabídka firmy Fraikin, která užitková a nákladní vozidla pronajímá.
Nejmodernější nabídka
Tahač MAN TGX s přídomkem „100 Years“ vychází z obchodní řady těžkých nákladních vozidel TGX D38 vybavených novým velkým řadovým šestiválcem se zdvihovým objemem 15,2 l. Moderní velkoobjemový motor MAN D3876 je osazen vysokotlakým vstřikovacím systémem Common Rail a dvoustupňovým přeplňováním s chlazením stlačovaného vzduchu. Samozřejmě s kombinací systémů EGR a SCR sloužících k čištění výfukových plynů plní nejpřísnější emisní normy Euro VI a poskytuje maximální výkon ve třech úrovních – 520k, 560k a 640k stejně tak jako maximum točivého momentu, které odpovídá hodnotám 2500 N.m, 2700 N.m resp. 3000 N.m.
Konkrétní vozidlo MAN TGX D38 18.520 4×2 BLS je vybaveno motorem naladěným na maximální výkon 520 k/2500 N.m. O přenos výkonových parametrů na kola hnané nápravy se stará automatizovaná převodovka MAN TipMatic TX s elektronickou funkcí EfficientRoll umožňující tzv. „plachtění“ či jízdu na neutrál v okamžiku, kdy ji elektronické systémy vozidla vyhodnotí jako efektivní z hlediska možné úspory spotřeby paliva.
Vnějšími, efektními, znaky vozidel edice MAN „100 Years Edition“ je světelná rampa na střeše kabiny, fanfáry houkaček umístěné na obou bocích střechy kabiny (požadavek zákazníka), přední a boční konzoly vyvedené z nerezové oceli. Krycí kroužky a kryty matic předních kol z nerezové oceli a dekorace v podobě „plamenného Lva“ na obou bocích tahače.
Martin Straka a Radka Formanová spolumajitelé společnosti SOBIK Trans a nyní také nového MAN TGX D38 „100 Years Edition“.
Komentáře