Středoevropská premiéra Scanie Interlink na veletrhu CZECHBUS 2015

30 listopadu 2015, 15:01

Veletrh CZECHBUS je každoročně na Holešovickém výstavišti velkou událostí, protože se jedná o největší výstavu autobusů a související techniky ve střední Evropě. Ostatně to potvrdil i letošní zájem návštěvníků, kterých do průmyslového paláce zavítalo hned. Před jejich zraky se prezentovaly snad všechny významné společnosti z tohoto odvětví a chybět nemohla ani švédská Scania. Ta dokonce poprvé ve střední Evropě představila zbrusu nový model Interlink.

Expozice a exponáty zaplnily celý Průmyslový palác a volné prostranství před ním – na celkové výstavní ploše 15.000 m2 bylo k vidění 100 vystavovatelů, což je o 33% více než v roce 2014. Oproti minulému roku se zvýšila také návštěvnost, která vzrostla o 14 procent a dosáhla hranice 5.000 lidí. Pozdní listopadový termín se sice postaral o to, že začátek výstavy doprovázely velmi nízké teploty i sněžení. Nic z toho však neovlivnilo expozici a drsné počasí jako kdyby předznamenalo velmi silnou prezentaci švédské Scanie.

Ta ve venkovní expozici představila luxusní stálici svého portfolia – model Irizar i6. Patnáctimetrový mastodont pro 63 cestujících určený především pro dlouhé trasy rozhodně nešel přehlédnout. Zaujal také luxusně vybavený interiér, jehož součástí byly mimo jiného 7” LCD HD obrazovky v opěrkách hlavy. Pod kapotou tohoto obra se skrýval 13-litrový motor Euro 6 o výkonu 450 k (331 kW)  bez EGR a o přenos výkonu se postarala převodovka Scania GRSO895R (12+2) se systémem automatického řazení Opticruise.

„Chtěli jsme návštěvníkům představit nejen novinky, ale také prověřené modely z našeho portfolia,“ uvedl k volbě exponátů Lukáš Martinů, manažer prodeje autobusů Scania pro Českou republiku. „Proto jsme vybrali špičkově vybavený Irizar i6, který je velice oblíbeným vozidlem nejen u nás, ale v celé Evropě. Nicméně o tu nejzásadnější novinku jsme návštěvníky veletrhu nepřipravili.“

V pravém křídle Průmyslového paláce se bylo skutečně na co dívat, protože součástí stánku společnosti Scania byl zbrusu nový vůz Scania Interlink. Ten byl veřejnosti poprvé představen v polovině října na veletrhu Busworld v belgickém Kortrijku a pražské Holešovice se staly místem české i středoevropské premiéry švédské novinky. Dvanáct metrů dlouhá Scania Interlink LD byla osazena 9-litrovým pětiválcovým motorem Scania Euro 6 CNG o výkonu 320 k (325 kW) s plně automatickou převodovkou ZF 6AP 1400B Ecolife 6.

„Osobně mě velice těší, že jsme měli možnost představit poprvé v české republice a vlastně i ve střední Evropě novou Scanii Interlink,“ uvedl k nejsledovanějšímu exponátu Scanie Lukáš Martinů. „Tento model je přímým nástupcem předchozí řady OmniExpress a pevně věřím, že díky svému univerzálnímu využití bude minimálně stejně úspěšný, jako jeho předchůdce.“

Technologickým vrcholem expozice společnosti Scania pak byl jednoznačně městský autobus Citywide LE Hybrid. Nejen že mnohé návštěvníky zaujal svým designem a špičkově zpracovaným interiérem. Pozornost poutal hlavně díky neobvyklému pohonu. Paralelní hybridní technologie Scania použitá u tohoto vozidla kombinuje 9-litrový pětiválcový motor Scania Euro 6 na 100% bionaftu poskytující výkon 320 k (235 kW) a elektromotor s výkonem 150 kW. Díky tomu je autobus dokonale přizpůsoben častým rozjezdům a brzdění, navíc tato kombinace přispívá k významným úsporám paliva. Tento autobus je také vybaven unikátní převodovkou Scania Opticruise E-GRS895 speciálně vyvinutou pro hybridní hnací ústrojí, změna jízdních režimů je realizována prostřednictvím D-N-R měniče na palubní desce.

„Hybridní technologie je u autobusů stále něčím výjimečným. I když už není horkou novinkou, na běžných silnicích se s ní příliš často nesetkáváme. O to víc mě těší, že jsme mohli všem návštěvníkům ukázat naše řešení na vlastní oči, navíc takové, které je schopné pracovat až na 100% bionaftu. Tímto Scania jen potvrdila své vedoucí postavení v nabídce motorů Euro 6 na alternativní paliva,“ dodal Lukáš Martinů.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!