MAN Trucknology® Days 2015: Nákladní vozy. Síla. Výkon.

10 dubna 2015, 10:38

Možnost prohlídky a testovacích jízd sto sedmdesáti vozidel MAN vhodných pro celou řadu typů silničního provozu. Zlaté hřeby: MAN TGX D38 a EfficienLine 2.

Návštěvníci mnichovské společnosti MAN si z prezentační akce uskutečněné s mottem: "Nákladní vozy. Síla. Výkon" odnesli celou řadu zážitků. Více než 170 nákladních vozidel bylo připraveno k detailní prohlídce a ke zkušebním jízdám. Jednotliví experti individuálně vysvětlovali přednosti a možnosti předváděných výrobků MAN sestavených do skupin odpovídajícím jednotlivým druhům využití a provozu: stavební průmysl, těžká doprava, komunální služby, rozvážková doprava, dálková silniční doprava, stejně jako zemědělství a lesnictví.

Výrobci nástaveb a dodavatelé dílů a služeb vyzvali návštěvníky, aby se k nim připojili jak v budově MAN Truck Forum, tak v prezentačním stanu umístěném v areálu továrního zkušebního polygonu. Komentované prohlídky výrobních hal, kde vznikají vozidla modelových řad MAN TGS a TGX si vysloužily rovněž vysokou popularitu. Během tří dnů prezentační akce MAN Trucknology® Days 2015 navštívilo společnost MAN a její zázemí více než šest tisíc nadšených zákazníků, fanoušků či přátel značky. Tato prezentační akce však nabídla více než jen ukázku nákladních vozidel. Společnost MAN představila plné portfolio svých služeb a více než 80 partnerů prezentovalo svá individuální řešení – od výroby nástaveb až po dodávky dílů a služeb. Společnost MAN organizuje MAN Trucknology® Days od roku 2008. Loňský ročník přilákal do Mnichova na šest a půl tisíce návštěvníků.

Zlatými hřeby celé prezentace letos bylo: představení nového řadového šestiválce MAN D38 s maximálním výkonem od 520 k do 640 k zabudovaného do vozidel modelové řady MAN TGX. Vrcholný model nové řady v podobě čtyřnápravového tahače nadrozměrné přepravy s motorem o maximálním výkonu 640 k, který byl k dispozici pro testovací jízdy návštěvníků, a extrémně ekonomický tahač pro dálkovou kamionovou dopravu zboží v podobě nového modelu MAN TGX EfficientLine 2.

MAN TGX D38: Síla a výkon
Nový tahač MAN TGX D38 je opravdovou vlajkovou lodí, která ovládla zájem návštěvníků akce Trucknology® Days 2015. Tahač pro nadrozměrnou přepravu byl poprvé veřejnosti představen na mezinárodním veletrhu nákladních a užitkových vozidel IAA 2014 v Hannoveru. Nejtěžší tahač MAN je zosobněním snahy techniků a konstruktérů společnosti nabídnout zákazníkům produkt s velmi výhodným koeficientem TCO. Inženýři a konstruktéři vyvinuli vysoce výkonný tahač se skvělými jízdními a výkonovými vlastnostmi v souvislosti se zákaznickými potřebami a topografickými požadavky dálkových tratí. Jádrem nové konstrukce je zcela nový řadový šestiválec D38 se zdvihovým objemem 15,2 l. Motor podává excelentní výkon a posunuje nákladní vozy modelové řady MAN TGX do nejvyšší kategorie maximálního výkonu s hraničními hodnotami 520 k, 560 k a 640 k. Systém dvoustupňového přeplňování dovoluje u motoru využít maximální točivý moment, 2500 N.m u výkonové verze 520 k a 2700 N.m u výkonové verze 560 k, již od 930 otáček za minutu. Nová automatizovaná převodovka MAN TipMatic 2 a inovativní tempomat EfficietCruise pomáhají účinně řidiči snižovat spotřebu paliva.

Široká nabídka modelové řady MAN TGX s motory D38 nejvyšších výkonových tříd zahrnuje jak provedení s pravostranným či levostranným řízením, tak vozy osazené kabinami rozměrů XL, XLX nebo XXL. Prémiová třída: TGX D38 s motorem o výkonu 640 k pro těžkou dopravu. Řadový šestiválec s maximálním výkonem 640 k je nejvýkonnějším motorem vyráběným pod značkou MAN – exkluzívně pro tahač nadrozměrných souprav. Standardní automatizovaná převodovka MAN TipMatic 2 doplněná o konvertor točivého momentu/spojku přenáší obrovský výkon a točivý moment na silnici. Při manévrování ve stísněných prostorových podmínkách vyniknou schopnosti sofistikované konstrukce vozidla. Díky obrovskému točivému momentu, dosahujícímu maxima 3000 N.m, je tahač schopen komfortně, precizně a plynule manipulovat se soupravou celkové hmotnosti až 250 t.

Nově vyvinutá, vysoce výkonná motorová brzda MAN Turbo EVB s brzdným výkonem až 600 kW, je ideálním řešení pro segment nadrozměrné přepravy. V kombinaci s intardérem nabízí tahač MAN TGX D38 součtový brzdný výkon až 750 kW. Ne každý nadrozměrný náklad ovšem vyžaduje výkon 640 k. Soupravy celkové hmotnosti do 180 t je možno přepravovat rovněž s tahači s motory D38 o maximálním výkonu 560 k s vrcholem točivého momentu 2700 N.m. Pro maximální hmotností využití těžkých podvalníků nabízí MAN řešení v podobě konfigurace tahače 10×4.

Balíček efektivity v podobě MAN TGX EfficientLine 2
Společnost MAN připravila pod souhrnným názvem EfficientLine 2 balíček konstrukčních opatření, která výrazným způsobem snižují koeficient TCO a ve svém důsledku též součtovou emisi CO2.
Standardní vybavení takto označených vozidel obsahuje:\
• předvídavý tempomat (Predictive EfficientCruise Control): poskytuje možnost snížení spotřeby paliva na úrovni až 6% v rámci efektivního využití točivého momentu a maximálního výkonu motoru v závislosti na GPS topografických informacích o trase po níž se souprava pohybuje, speciálně při jízdě do a z kopce.
• nový MAN D26 TopTorque motor: speciálně vyladěný motor s ohledem na úsporu spotřeby paliva v nízkých otáčkách. Dvě stě newton metrů točivého momentu, které navyšují jeho standardní maximální hodnotu při zařazených nejtěžších převodových stupních harmonizuje systém pohonu s ohledem na speciálně dlouhý převod hnací nápravy. Výraznou výhodou tohoto opatření je možnost jízdy soupravy do kopce či stoupání bez výrazné potřeby řadit nižší převodové stupně a tím ušetřit spotřebu paliva.
• Nová funkce řazení převodových stupňů – speed shifting: rychlejší řazení převodových stupňů 10, 11 a 12 snižuje ztrátu hybnosti a rychlosti mezi přeřazením a tím přispívá k šetření spotřeby paliva především při jízdě do stoupání.
• MAN TeleMatics: elektronický modul sbírající a poskytující informace o provozované flotile vozidel, které při důsledné analýze a aplikaci navržených řešení přispívají ke snížení provozních nákladů autoparku.

Výstava komunálních vozidel
Zhruba dvacet pět vozidel určených pro komunální sektor jako speciály na sběr odpadu, zimní údržbu silnic, čištění povrchů cest a další tvořilo na Trucknology® Days 2015 specializovanou část výstavy techniky. Vozidla s různými účelovými nástavbami zahrnovala nejrůznější provedení podvozků modelových řad MAN TGM a MAN TGS.

MAN Trucknology® Roadshow
Prezentační akce Trucknology® Days 2015 se stala startovní čarou pro novou edici „MAN Trucknology® Roadshow 2015“ v jejímž rámci vyrazilo téměř 70 vozidel reprezentující nabídku MAN v modelových řadách TGL, TGM, TGS a TGX na svoji túru po evropském kontinentu. Součástí prezentační flotily jsou rovněž nová vozidla MAN TGX D38. Kompletní vozidla či silniční soupravy představí řešení dopravních úkolů a lá MAN v sektorech rozvážky, dálkové kamionové dopravy, stavební doprava, nadrozměrná přeprava zboží, zemědělství, lesnictví a komunální služby.

Trucks to go
Před MAN Truck Forum byla v rámci Trucknology® Days 2015 vystavena flotila vozidel ex-works – plně připravených, i hned po odběru zákazníkem, plnit svoje dopravní funkce. Flotilu a výběr takto označených vozidel je možno prohlížet online na adrese www.man-truckstogo.com. Výhodou pro zákazníky je především: vozidla jsou okamžitě k dispozici, mohou být velmi rychle zařazena do autoparků jednotlivých zákazníků bez jakékoliv prodlevy mezi objednáním a dodáním. K dispozici jsou vozidla v provedení kontejnerové natahováky, třístranná sklopná vozidla, domíchávače betonových směsí či speciály v podobě vozidel pro sběr odpadu, s jeřábovými nástavbami či tahače. Vozidla jsou vyvedena v neutrálním bílém vnějším laku a jsou k dispozici evropským zákazníkům. Webovská stránka „Trucks to go“ nabízí vozidla splňující zákaznické požadavky vyjádřené v podobě popsaných charakteristik při vyplnění vstupního protokolu. Tato marketingová strategie byla ve společnosti MAN zavedena zhruba přede dvěma roky a dodnes bylo pomocí ní zrealizován prodej cca 1500 nákladních vozidel.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!