Přestože sedmá etapa slibovala i díky rannímu dešti dramatický průběh, Martin Macík Jr. s posádkou jeli na jistotu. Dnešní třetí místo na 419 km dlouhém okruhu v oblasti Al Duwadimi jim tak stále stačilo k pohodlnému udržení celkového prvního místa a náskoku na soupeře.
Bratrské klání v dunách
Na rozdíl od včerejší etapy se dnes závodníci dostali k dunám za světla a mohli tak naplno prověřit obratnost svojí i svých strojů. V první polovině etapy tak došlo k těsnému souboji černo-bílého Bohouše s jedním z identických kamionů EVO4 ze sedlčanského technologického centra.
„Velká část etapy byla rozbitá a kamenitá, ale užili jsme si i duny. V nich jsme se vzájemně prohnali s Mitchelem van den Brinkem, který jede prakticky ve stejném kamionu, jako je náš Bohouš. Ke konci etapy se pořadí tedy úplně promíchalo, my jsme taky pár minut ztratili, ale naštěstí kvůli ničemu vážnému,“ ohlíží se zpět za dnešními kilometry v závodním tempu pilot Martin Macík Jr.
Na Františka si nepřijdou
Navigačně je letošní Dakar opravdovým oříškem a nejinak tomu bylo i dnes. Tím, že rozdílné kategorie měly také rozdílné trasy, bylo snadné nechat se oklamat vyjetými stopami a ztratit se. To by ale MM Technology nesmělo mít Františka Tomáška.
„Před touto etapou nás už nějakou dobu varovali. Věděl jsem, že se tu bude křížit spousta cest, a pokud pojedeme po špatných, mineme waypointy a ztratíme čas. Naštěstí můžu hrdě říct, že jsme všechno trefili,“ hlásil Tomášek.
Kontrola musí být
Za ztracenými minutami tak nebyla dnes navigace, ale pečlivost posádky. Mechanik David Švanda vysvětluje, proč je lepší jet na jistotu místo bezhlavého závodění:
„Asi dvakrát se nám něco trochu nezdálo, tak jsme to radši vylezli ven zkontrolovat. Ono je to vždy lepší, protože z nějaké prkotiny jako třeba kámen uvízlý někde, kde nemá co dělat, se při zanedbání může zbytečně stát větší problém. A pak místo pár minut ztratíte klidně hodinu nebo celou etapu.“
Komentáře