Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Lukášem Kalankou ze sedlčanského týmu Big Shock Racing ve žlutém Liazu v semi Dakaru vybojovali 2. místo. Projeli celou trasu Dakaru 2019 a na své konto si pravidelně připisovali vyrovnané časy odpovídající výsledkům v TOP 5 kategorie kamionů.
Tým Big Shock Racing získal neuvěřitelnou vlnu podpory mezi fanoušky, pro něž bylo nasazení, chuť bojovat, otevřenost a týmová spolupráce víc než výsledek v celkovém hodnocení. Potvrdilo se tak, že závodníci týmu Big Shock Racing umí držet krok s velkými továrními hráči a dokáží si v každé situaci poradit. Ale zároveň vědí, že na „kdyby“ se nehraje a jsou připraveni udělat vše pro to, aby výsledky na příštím Dakaru byly mezi nejlepšími. Jaké jsou plány pro novou sezónu?
Franta už má bráchu Karla
S technikou nebyly na Dakaru 2019 výraznější problémy. Liaz Franta fungoval i v obrovských rychlostech bezchybně.
„Letos jsme ani nevybalili svářečku. Probíhaly jen kontroly, vyměnili jsme pár dílů na podvozku. Je to i tím, že duny jsou měkčí a auto tolik netrpí, ale v bivaku jsme přesto viděli, že všichni kolem nás opravovali jak zběsilí. Spousta aut totiž letos ležela na boku, což se nám naštěstí vyhnulo,“ popisuje Macík.
Přesto už se v sedlčanských dílnách dokončují další dva závodní kamiony, které budou oba téměř identické a vývojově ještě pokročilejší než Franta. První závodní speciál Karel bude vozit Martina Macíka, druhý se staví na zakázku.
„Mě bude líto opustit Frantu, ale Karel bude technologicky zase o krok dál, mluvíme hlavně o rámu, tlumící soustavě a pérování. Motor, který vyvíjíme už 4. rokem, se osvědčil a zůstane stejný. Ve hře je i automatická převodovka, ta na letošním Dakaru slavila úspěchy. Jinak zůstáváme na osvědčených věcech. Počítáme, že během března, dubna bude hotovo,“ popisuje Martin Macík.
I Jan Brabec chce na další Dakar
Jan Brabec neohroženě dojel do cíle Dakaru 2019 i po strašidelném pádu, ke kterému došlo v předposlední 9. etapě. „V duně jsem šel přes motorku a půl hodiny jsem o sobě fakt nevěděl. Následovalo dalších asi 10 pádů, protože mi nefungovala spojka. Ale dojel jsem do cíle. A nevzdávám to ani dál. Chci jet Dakar 2020 a být lepší,“ vypráví Brabec, který po opadnutí závodního adrenalinu naplno pocítil všechny následky extrémní jízdy a přímo z letiště zamířil do nemocnice na rentgen.
I přesto bojovník s permanentním úsměvem na tváři zpětně lituje jen neprojetých bodů v 6. etapě, díky nimž schytal 9hodinovou penalizaci.
„Ta penalizace ve výsledcích dělá asi 20 míst, to zamrzí. Obzvlášť po tom, co jsem na Dakar celý rok dřel. Stačí jedna minutka, kdy v té obrovské rychlosti přehlédnete sjezd. Organizátoři naháněli kilometry nesmyslnými odbočkami a já prostě jednu minul. Ale to je Dakar. Všichni jsme měli stejné podmínky. Ponaučení pro příště je být v klidu a neopakovat stejnou chybu,“ říká Jan Brabec, který nakonec dojel na 34. místě.
Komentáře