Van Kasterena zastavily technické potíže

, 17 ledna 2019, 9:45

Předposlední etapa 41. ročníku dakarské rallye se stala osudnou pro severočeský kamion z dílny MKR Technology, který pilotoval holandský jezdec Janus van Kasteren. V 9. etapě ho zastavily technické problémy na motoru. Naopak Gert Huzink poznal jaké to je jít „přes boudu“. Etapu ale na rozdíl od van Kasterena dokončil.

Van Kasterena zastavily technické potíže v 9. etapě Dakaru

 

„Už jsme skoro na konci. Letošní Dakar byl zatraceně těžký. V dunách s jemným pískem fesh fesh, kde uvíznout bylo na denním pořádku, dostávala technika a především motor pořádně zabrat. Věřili jsme, že kamion to zvládne, ale bohužel došlo v předposlední etapě k selhání a motor ten nápor nevydržel. Jsme z toho zklamaní, naštvaní, zoufalí, těch pocitů se v nás motá aktuálně víc než dost, ale je třeba si přiznat, že Dakar byl prostě opět extrémní a bohužel nad naše síly, přestože lidé v týmu makali naplno a zaslouží velkou poklonu. Se skloněnou hlavou ale zůstat nesmíme, musíme dál hledat způsob, jak se stát silnějšími a všem nástrahám maximálně odolat,“ shrnul nepříjemnou situaci Mario Kress, šéf severočeského konstruktérského týmu MKR Technology.

V rámci předposlední 9. etapy musely posádky zvládnout čtyřsetkilometrovou smyčku se startem i cílem v Piscu. S tři sta jedenáct kilometrů dlouhou speciálou si nejrychleji poradil předchozí dvojnásobný dakarský šampion Rus Nikolajev, který druhému Bělorusovi Vjazovičovi nadělil čtvrt hodiny. Pilot Janus van Kasteren se zastavil před třetím průjezdním bodem a v tuto chvíli je stále v dunách.

Radost týmu udělal Gert Huzink z Riwaldu, který v soutěži „malého“ Dakaru dojel mezi kamiony ve třetím čase a to i přes skutečnost, že měl v etapě nehodu, kdy se z duny skutálel. Posádka se dokázala rychle otřepat, dostat na kola a spěchat do cíle. I tentokrát nejrychleji své monstrum mezi kamiony přes pásku převezl Martin Macík.

Do čela hlavní soutěže se však znovu dostal Rus Nikolajev, který závod vedl prakticky od samého začátku. Pouze na dvě etapy ho na pozici lídra vystřídal krajan Sotnikov. Ten je nyní opět průběžně stříbrný se ztrátou necelé půl hodiny.

Do konce letošního Dakaru zbývá závěrečná 10. etapa z Pisca do Limy. Do hlavního města Peru posádky musí urazit takřka tři sta šedesát kilometrů, avšak měřená speciála má jen symbolických sto dvanáct. Nikolajev má tak zlatý hattrick takřka na dosah.

Výsledky – 9. etapa – Pisco – Pisco (407/311 km):

  1. Nikolaev (Rus) Kamaz 4:19:37
  2. Viazovich (Blr) Maz +14:03
  3. Sotnikov (Rus) Kamaz +27:43
  4. Loprais (Cze) Tatra +28:30
  5. de Rooy (Ned) Iveco +31:07

 Výsledky – celkově:

  1. Nikolaev (Rus) Kamaz 39:24:52
  2. Sotnikov (Rus) Kamaz +28:35
  3. de Rooy (Ned) Iveco +1:35:10
  4. Villagra (Arg) Iveco +5:47:44
  5. Loprais (Cze) Tatra +6:05:02

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!