MKR Technology: 5. a 6. etapa Dakaru

, 14 ledna 2019, 10:40

Velké nepříjemnosti potkaly v 5. etapě také severočeské kamiony týmu MKR Technology. Pořadatelé dokonce museli etapu z bezpečnostních důvodů zkrátit. Po volném dni vyrazili do 6. etapy, kde si posádky musely poradit s více než osm set kilometrů dlouhou trasou z Arequipy do San Juan de Marcona.

MKR Technology: 5. etapa Dakaru

5. etapa

„Je to jako ze zlého snu. Kluci v předchozích dnech jeli skvěle a přesně podle plánu. S první částí maratonské etapy si poradili na výbornou a nic nenasvědčovalo tomu, že by měly přijít takové patálie. Gerta ale zastavila díra v motoru a Janus měl nehodu, ze které se dlouhých pět hodin nemohl dostat, protože ho zkrátka nic a nikdo nedokázal vytáhnout zpět na cestu,“ popsal útrapy, které potkaly dvojici židovických renaultů v 5. etapě, Mario Kress, jejich hlavní konstruktér.

Zatímco díra v motoru znamenala předčasný konec pro kamion Gerta Huzinka z Riwald Dakar, Janus van Kasteren z týmu Mammoet Rallysport v soutěži standardně pokračuje, avšak s nepříjemnou ztrátou. Etapa přinesla velké problém také českému pilotovi Martinu Macíkovi, který dokonce jel na etapové vítězství, ale nakonec po jenom skoku utrhl kolo a sen o zlatě se rozplynul.

Dakar také postil incident, kdy kamion Rusa Karginova srazil šedesátiletého diváka, který však stál v zakázané zóně. Jelikož posádka vozu nezastavila, jury se ji rozhodl ze soutěže vyloučit. Zraněný muž byl dle uvedených informací se zlomenou stehenní kostí převezen do nemocnice. Pořadatelé nakonec kvůli silné mlze etapu z bezpečnostních důvodů předčasně ukončili.

MKR Technology: 6. etapa Dakaru

6. etapa

Po volném dnu si posádky musely poradit s více než osm set kilometrů dlouhou trasou z Arequipy do San Juan de Marcona. Měřená speciála měla tentokrát jen lehce přes tři sta kilometrů, ale i tak dokázala kvůli větru a těžké navigaci dost potrápit. Nejlépe si tentokrát vedla iveka s někdejším šampionem de Rooyem a jeho kolegou Argentincem Villagrou. Pilot severočeského renaultu Holanďan Janus van Kasteren přijel čtrnáctý, když i on měl musel velmi brzy měnit proraženou pneumatiku a bojovat s nástrahami velmi těžké speciály.

Na trať vyrazily také tři desítky posádek, které byly v úvodním týdnu nuceny ze závodu odstoupit. Pořadatelé tak chtěli dát šanci bojovat alespoň v „polovičním Dakaru“. Do závodu nastoupil i Gert Huzink, který původně skončil v páteční 5. etapě kvůli díře v motoru. Ten technici z MKR Technology použili z kamionu Martina van den Brinka a během volného dne ho vyměnili a Huzinkův kamion připravili do dalších etap. Holanďan pak přijel mezi kamiony na skvělém třetím místě.

Výsledky – 6. etapa – Arequipa – San Juan de Marcona (810/309 km):

  1. de Rooy (Ned) Iveco
  2. Villagra (Arg) Iveco +0:30
  3. Sotnikov (Rus) Kamaz +7:05
  4. Nikolaev (Rus) Kamaz +8:46
  5. Viazovich (Blr) Maz +54:15
  6. van Kasteren (Ned) Renault Trucks +2:42:49

 Výsledky – celkově:

  1. Nikolaev (Rus) Kamaz 24:28:33
  2. Sotnikov (Rus) Kamaz +10:13
  3. de Rooy (Ned) Iveco +1:50:03
  4. Villagra (Arg) Iveco +4:06:48
  5. van Genugten (Ned) Iveco +4:29:30
  6. van Kasteren (Ned) Renault Trucks +10:34:25

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!