Iveco Stralis: Balíček efektivnosti Efficiency Package nabízí více úspor na celkových nákladech

, 12 září 2014, 22:42

Iveco uvádí zcela nový balíček Stralis Efficiency Package, řadu inovací zaměřenou na snížení celkových nákladů dopravců na třech hlavních frontách: spotřeba paliva, náklady na údržbu a lepší management nákladů na palivo.

Strategie společnosti Iveco ohledně snižování spotřeby paliva cílí na dva zásadní faktory: vozidlo a řidič.

Iveco, jež cestu za úsporami zahájilo vozem EcoStralis a poté vozem Stralis Hi-Way Euro VI, který v porovnání s vozem Stralis 2007 dosahoval celkové úspory paliva 10% (potvrzeno TÜV), nyní pomocí několika zásadních vylepšení dosahuje další spotřeby 2%.

K těmto vylepšením patří Eco-Roll, jímž jsou vybavovány vozy s automatizovanými převodovkami, vylepšené tepelný management motoru s novým olejem.

Eco-Roll je systém, který umožňuje vozu využívat setrvačnosti při jízdě z mírných svahů.  Systém vyhodnocuje sklon silnice, v případě nutnosti „vyřazuje“ poháněcí soustavu a tím přeřazuje vůz na neutrál. Na konci svahu systém vypočítá a zvolí optimální rychlostní stupeň, čímž opětovně uvede vůz do tahu.

Vylepšený tepelný management motoru, v kombinaci se zavedením nového syntetického maziva SAE 0W-20, umožňuje zvýšit mechanickou účinnost motoru a tím ještě více snížit spotřebu paliva.

Těmito novinkami budou vybaveny všechny vozy Stralis s motory Cursor 11 a 13.

Zatímco tato vylepšení se týkají ekonomiky vozu, jiná se zaměřují na výkon řidiče: efektivním způsobem jízdy lze totiž dosáhnout stejné či dokonce vyšší úspory paliva než technologickými řešeními.

Vyhodnocování stylu jízdy Driving Style Evaluation (DSE), které bylo úspěšně zavedeno u tahačů Stralis vybavených motory Cursor 11 a Cursor 13, je nyní k dispozici také u podvozků  4×2 a 6×2, a brzy bude rozšířeno i na vozidla vybavené motory Cursor 9.

Iveco vyvinulo DSE, aby umožnilo řidičům zlepšovat styl jízdy v reálném čase. Funguje jako plnohodnotný, efektivní instruktor jízdy přímo v kabině. Systém zpracovává získaná data a poskytuje dva typy zpětné vazby, které mají napomoci ke zlepšení stylu jízdy: vyhodnocení stávajícího stylu jízdy, zobrazené na displeji pomocí jasné a intuitivní grafiky, a návrhy, jak dosáhnout snížení spotřeby. Tento systém pomáhá dosahovat znatelné úspory paliva, a to 5% u zkušených řidičů a až 12% u řidičů méně zkušených.

DSE je nabízen spolu se systémem Driver Attention Support (DAS), který neustále monitoruje řidičovu pozornost. Sleduje pohyb volantu, a jestliže zjistí náznak ospalosti, pak zvukovým a vizuálním signálem řidiče upozorní.

Pokud jde o náklady na údržbu, interval údržbu filtru pevných částic (DPF) byl u motorů Cursor 11 a 13 prodloužen ze 450.000 na 600.000 kilometrů, díky čemuž jsou v tomto parametru vozy Iveco nejlepšími ve své třídě.

Styl jízdy spolu s inovacemi vozu mohou na celkových nákladech průměrně uspořit 4 500 € v průběhu tří let, a to při průměrně najetých 150.000 km za rok.

A konečně, pokud jde o lepší management nákladů na palivo, zavádí Iveco pro tahače Stralis 4×2 a 6×2 přídavnou 260-ti litrovou zadní palivovou nádrž, která umožňuje osm nových konfigurací a tím zvyšuje možnou palivovou kapacitu vozu až na 1.580 litrů. Díky tomu je možno optimalizovat zastávky pro čerpání paliva a doplňovat palivo u levnějších čerpacích stanic.

Zavedením těchto vylepšení se ještě více posiluje trvalá strategie péče o zákazníky společnosti Iveco, jejímž cílem je snižování celkových nákladů. Tato vylepšení navíc potvrzují, že Iveco Stralis je produktem s přidanou hodnotou, vybaveným těmi nejmodernějšími technologiemi, a je tedy vynikajícím řešením pro všechny, kteří podnikají v dopravě. 

Tisková zpráva IVECO Czech Republic

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!