Letošní klíčová novinka značky Iveco – 3. generace modelové řady Daily – oficiálně vstoupila na český a slovenský trh 24. června 2014 v originálním prostředí hradu Špilberk v Brně. Pro pozvané zákazníky z České republiky i ze Slovenska to byla první příležitost se naživo seznámit s nejnovějším produktem od turýnského výrobce užitkových vozidel.
Odbornou část programu tvořila ukázka variability nové Daily, připravený byl i zajímavý průřez 36 letou historií modelu, následovala technická prezentace a poté si hosté mohli vystavená vozidla důkladně prohlédnout na velkém hradním nádvoří. Na uvedení Daily do života se přišlo podívat téměř 300 členné publikum – významní klienti, obchodní partneři, český a slovenský management Iveco, dealeři, prodejci a samozřejmě zástupci médií z ČR i SR.
Nové Daily 2014 ve zkratce: Kompletně přepracovaný klasik
Na evropský trh přišla třetí generace modelu Iveco Daily. Přinesla kombinaci tradice a inovací: výrazný generační skok vpřed, důležitý milník pro Iveco. Nová Daily oslovuje konkrétními profesionálními řešeními, která splňují požadavky i těch nejnáročnějších zákazníků. Spojuje dvě vozidla do jednoho, dosud nejlepšího konceptu, který přináší špičkové inovace a zároveň navazuje na osvědčené dědictví modelu Daily.
Jedná se o výkonného partnera profesionálů v oblasti transportu. Praktický lehký furgon připravený znovu poskytovat maximum spolehlivosti, efektivity a všestrannosti – vlastnosti, díky kterým byla řada Daily vždy referenčním bodem ve svém sektoru.
Až 80% komponentů karoserie bylo přepracováno, nové Daily si však zachovalo svou silnou stránku – klasickou konstrukci podvozku s žebřinovým rámem, který je dlouhodobě klíčovou součástí jeho DNA a zaručuje mu robustnost, univerzálnost a odolnost během celé životnosti včetně maximální flexibility pro montáž nástaveb na podvozky s kabinou.
V oblasti konstrukce se společnost Iveco soustředila na oba typy nástaveb – na podvozek s kabinou i furgon, přičemž si vytyčila ambiciózní cíl: Upevnit si vedoucí postavení v obou sektorech a zároveň vylepšit ergonomii, jízdní vlastnosti i ovládání. Čili společný koncept byl vytvořen pro dvě nové konfigurace: Přestylizované Daily v provedení podvozku s kabinou pro nástavby a zcela nová Daily furgon. Přitom u zmíněné druhé konfigurace je výkonnost v oblasti ovládání vozidla a přepravní kapacity po každé stránce vylepšena zásluhou optimalizace geometrie nákladového prostoru pro lepší přístup a snadnější nakládání/vykládání.
Díky delším rozvorům nabízí nové Daily komplexní paletu objemů nákladového prostoru, mezi nimiž vynikají modely s přepravní kapacitou 18 a 19,6 m3 (nejlepší hodnoty ve své třídě). Verze s objemem 10,8 m3 je naopak lídrem v efektivnosti nákladového prostoru – má nejlepší poměr mezi délkou nákladového prostoru a celkovou délkou vozidla.
Nový koncept s dlouhými rozvory náprav a zkráceným zadním převisem zlepšil i rozložení hmotnosti nové Daily – aniž by utrpěla schopnost manévrovat na malém prostoru.
Nový systém zavěšení předních kol QUAD-LEAF zlepšil komfort i jízdní vlastnosti vozidla. Systém
se dodává standardně do všech modelů s celkovou hmotností do 3,5 tuny a je ukázkou perfektního spojení dvou předchozích verzí, které vylepšilo několik parametrů (maximální povolené zatížení přední nápravy, světlá výška podvozku s kabinou, zvýšené užitečné zatížení). I u modelů v těžších hmotnostních segmentech byl upraven systém zavěšení předních kol a dostaly nový QUAD-TOR.
U modelů s jednomontáží prošlo změnou i odpružení zadní nápravy. Úpravou nastavení geometrie se snížila přetáčivost a zvýšila účinnost tlumičů pérování. Díky zredukování hmotnosti o 8 kg ve srovnání s předchozím modelem a snížení nakládací hrany o 55 mm je nová Daily významným hráčem na trhu užitkových vozidel s pohonem zadních kol.
Konstruktéři 3. generace vanů Daily se zaměřili na současné priority zákazníků, takže ve srovnání s předchozím modelem přináší novinka významné snížení spotřeby paliva i celkových provozních nákladů – ve spojení s nejlepším výkonem motoru ve své třídě, s širokou nabídkou motorů, převodovek a volitelností stálých převodů.
Vylepšení v oblasti pohodlí kabiny ocení každý řidič – za volantem nového Daily bude pracovat v komfortnějším a tišším interiéru, přičemž sedadlo a pocit z jízdy se blíží k úrovni, která je běžná v osobních automobilech. Ergonomický design ovládacích prvků patří ve své třídě ke špičce, klimatizace je nyní účinnější a komfort při jízdě výjimečný bez ohledu na zatížení vozidla. Posádka má navíc k dispozici množství otevřených a zavřených úložných prostorů.
Daily je „celosvětový“ model: Iveco dosud prodalo přes 2,6 mil. vozidel Daily do více než 110 zemí světa. Vyrábějí jej továrny v Suzzaře nedaleko italské Mantovy a ve městě Valladolid ve Španělsku. Společnost nedávno do těchto závodů výrazně investovala, aby zmodernizovala výrobní linky.
Obě továrny získaly stříbrnou medaili v rámci prestižního programu WCM (World Class Manufacturing), který je jedním z nejvýznamnějších standardů výroby na světě, přičemž dosažené výsledky patří k nejlepším ve své kategorii. Program WCM hodnotí celkovou organizaci výrobního závodu a aplikuje se na všechny oblasti výroby, aby umožnil optimalizaci výsledků průběžným vylepšováním procesů a kvality produktů. Zvláštní pozornost se při hodnocení věnuje řešení otázek životního prostředí a snižování množství odpadu z výroby.
Nová Daily v detailech: Síla, odolnost a všestrannost – v duchu tradice
Základním prvkem odolnosti a modulárnosti vozidla je žebřinový rám podvozku: Podélné nosníky šasi s profilem ve tvaru písmene C, vyrobené z pevnostní oceli, jsou zárukou dlouhodobé trvanlivosti a maximální univerzálnosti při montáži nástaveb. Toto řešení je ideálním základem každého provedení Daily, takže nástavby a další modifikace lze provést daleko jednodušeji než na vozidlech, která mají karoserii se skříňovým svařovaným rámem. Díky tomu je nová Daily jedinou modelovou řadou ve své třídě, která může mít celkovou hmotnost až 7 tun a její robustní šasi zkrátka znamená výjimečný konstrukční základ v kategorii lehkých užitkových vozidel.
Nová Daily: Nová architektura
Jedním z hlavních důvodů, které vedly k inovacím celkového designu Daily, je důraz na změnu pozice vozidla v segmentu velkých dodávek s jednomontáží kol zadní nápravy. Nová generace má ve své třídě lepší potenciál ve všech oblastech. Efektivnost přepravy prošla optimalizací, takže nyní jsou vyváženější hlavní rozměrové parametry: Rozvor, celková délka vozidla a využitelná délka nákladového prostoru. Sortiment furgonů prošel revizí – k dispozici jsou rozvory 3000, 3520 a 4100 mm, přičemž s výjimkou prvního jsou k dispozici karoserie s krátkým i dlouhým převisem.
Díky delším rozvorům nabízí nové Daily komplexní paletu objemů nákladového prostoru, mezi nimiž vynikají modely s přepravní kapacitou 18 a 19,6 m3 (nejlepší hodnoty ve své třídě). Verze s objemem 10,8 m3 je naopak lídrem v efektivnosti nákladového prostoru – má nejlepší poměr mezi délkou nákladového prostoru a celkovou délkou vozidla.
Tato varianta skříňové dodávky Daily nabízí zákazníkům volit také zajímavý malý furgon od Iveco. Potenciál zde nepochybně je, jelikož až 38 % furgonů, které se prodají v Evropě, má nákladový prostor 9 až 11 m3. A nová Daily s objemem 10,8 m3 patří k nejlepším ve své třídě vzhledem k efektivnímu využití přepravní kapacity (index 0,57) a také v obratnosti zásluhou průměru otáčení 11,9 m.
Celková hmotnost vozidel se pohybuje v rozmezí 3,3 – 7 t, objemy nákladového prostoru od 7,3 do rekordních 19,6 m3 a vnitřní výška dosahuje až 2100 mm, takže uvnitř se mohou pohybovat vzpřímeně i nadprůměrně urostlí muži. Vnější délka vozu se pohybuje mezi 5040 a 7500 mm, délka nákladového prostoru od 2600 do 5100 mm.
Snížení hrany nákladového prostoru o 55 mm usnadňuje nakládání a vykládání. Výška nákladového prostoru patří k nejlepším v kategorii furgonů s pohonem zadních kol. Nabídka zadního pneumatického odpružení na všechny modely je možným přínosem pro produktivitu nakládky a vykládky zboží.
Nová Daily je jediné vozidlo s celkovou hmotností do 7 tun a užitečným zatížením až 4000 kg. V praxi to znamená, že na přepravu určitého množství nákladu potřebuje méně jízd, a tedy redukuje provozní náklady a zvyšuje produktivitu. Díky všem těmto vlastnostem je Daily ideálním vozidlem pro profesionály v distribuci zboží i pro všechna další odvětví v sektoru lehké nákladní dopravy, která vyžadují velký objem, výjimečný výkon a odolnost vůči namáhání.
Nová Daily – podvozek s kabinou
Nabídka podvozků s kabinou Daily je v rámci lehkého segmentu největší na trhu EU. Celkové hmotnosti vozidla se pohybují od 3,3 do 7 tun, rozvory od 3000 do 4750 mm a maximální ložná délka vozidla může být až 6190 mm. Nová verze s rozvorem 4100 mm a jednomontáží kol zadní nápravy umožňuje nástavbu s délkou 4500 mm – při zachování všech jedinečných kvalit Daily a excelentních jízdních vlastností.
Nastupující generace modelu Daily ve verzi podvozek s kabinou je jediné vozidlo ve své kategorii s užitečnou hmotností podvozku až 4700 kg. Maximální zatížení přední a zadní nápravy patří také ke špičce ve své třídě. Pro verze s dvoumontáží je nyní k dispozici i 2,3litrový motor s výkonem 146 k a turbodmychadlem s variabilní geometrií, díky čemuž se užitečné zatížení zvýšilo o více než 60 kg a zároveň klesla spotřeba paliva a snížily se emise.
Snazší manévrovaní, lepší jízdní vlastnosti
Nový koncept s dlouhými rozvory náprav a zkráceným zadním převisem zlepšil i rozložení hmotnosti nové Daily – aniž by utrpěla schopnost manévrovat na malém prostoru. Její průměr otáčení (11,9 m) je nejlepší v rámci své třídy.
Společnost Iveco vyvinula nový systém zavěšení předních kol. Zlepšil se komfort i jízdní vlastnosti vozidla a systém se bude sériově dodávat profurgon i podvozek s kabinou.
Nové zavěšení předních kol QUAD-LEAF tvoří kombinace dvojitých čtyřúhelníkových ramen, teleskopického tlumiče pérování a příčné listové pružiny. Takové řešení se odrazilo na nižší hmotnosti a kompaktnějších rozměrech přední nápravy. Systém QUAD-LEAF se dodává standardně do všech modelů s celkovou hmotností do 3,5 tuny a je ukázkou perfektního spojení dvou předchozích verzí, které vylepšilo několik parametrů:
■ maximální povolené zatížení přední nápravy 1900 kg (+100 kg)
■ světlá výška podvozku s kabinou 175 mm (+45 mm)
■ zvýšené užitečné zatížení (+40 kg ve srovnání s dřívějším standardním MecTor).
Vývojáři uplatnili nové rozvory především na dodávkách s jednoduchou montáží kol zadní nápravy. V kombinaci s novým pérováním se podílejí na výrazném zlepšení stability a odezvy řízení, což umožňuje příčné zrychlení podobné výkonnému osobnímu automobilu (0,74 g).
I u modelů v těžších hmotnostních segmentech byl upraven systém zavěšení předních kol a dostaly nový QUAD-TOR, který je k dispozici pro verze vozidel s dvojitou montáží kol zadní nápravy a modifikován pro větší namáhání, resp. intenzivní používání, přičemž maximální zatížení nápravy dosahuje až 2500 kg (nebo 2100 kg u verzí do 5 tun). Toto řešení, které jako pružící prvek využívá torzní tyč, je ve svém segmentu jedinečné a bylo silnou stránkou řady Daily už od jejího prvního uvedení na trh.
U modelů s jednomontáží prošlo změnou i odpružení zadní nápravy. Úpravou nastavení geometrie se snížila přetáčivost a zvýšila účinnost tlumičů pérování. Díky zredukování hmotnosti o 8 kg ve srovnání s předchozím modelem a snížení nakládací hrany o 55 mm je nová Daily významným hráčem na trhu užitkových vozidel s pohonem zadních kol.
Na nové Daily se zlepšily i bezpečnostní standardy. Kromě sériově dodávaného elektronického stabilizačního programu ESP má nastupující model k dispozici množství moderních asistenčních systémů. Například varování při mimovolném opuštění jízdního pruhu (LDWS) – akustický signál upozorní řidiče, pokud vůz přejede přes dělicí čáru jízdního pruhu bez zapnutí směrovky. Systém je velmi účinný při předcházení nehodám, které způsobuje únava.
Nabídka motorů a výkonů nové Daily
Zákazníci si pro novou Daily mohou vybrat mezi motory o zdvihovém objemu 2,3 litru nebo 3,0 litry, dvěma druhy paliva (nafta nebo stlačený zemní plyn) a 9 výkony od 106 do 205 k. Motory jsou k dispozici ve verzi Euro5b + se systémem EGR a ve verzi Euro VI s kombinovaným systémem EGR + SCR. Modul dodatečného zpracování výfukových plynů SCR umístěný v podvozku je kompaktní a nijak neomezuje nákladový prostor. U verzí Euro VI umožňuje nová generace systému common rail vstřikování paliva při tlaku až 2000 barů. Nabídku pohonných jednotek uzavírá verze Natural Power na zemní plyn s výkonem 136 k, která snižuje náklady na palivo, emise škodlivin i hlučnost.
Všechny převodovky jsou šestistupňové, včetně automatizované převodovky Agile, kterou lze používat v automatickém nebo sekvenčním pracovním režimu.
Rentabilita: Další snížení spotřeby paliva
Při vývoji nové modelové řady Daily bylo důležité uplatnit technologické inovace, podporující úsporu paliva: Spotřebu lze snížit průměrně o 5,5 %, v závislosti na modelu. Pokud si provozovatel objedná Ecopack pro dopravu ve městě, může uspořit až 14 % nafty. Zlepšila se také aerodynamika vozidla, a to zejména v případě furgonů, kde součinitel aerodynamického odporu (Cx) klesl o 6 % (z 0,335 na 0,316) a změnil se poměr čelní plochy a přepravního objemu.
Jednoduchým tlačítkem na palubní desce lze aktivovat funkci EcoSwitch, která mapuje namáhání motoru, a pokud je to výhodné, sníží maximální točivý moment (zvláště vhodné při jízdě jen částečně naloženého vozidla) a nastaví omezovač rychlosti o 5 km/h pomaleji.
Smart Alternatorje inteligentní provozní režim alternátoru, který využívá kinetickou energii vznikající při brzdění a vypíná se, pokud je baterie dobita.
Ovládání provozní logiky automatické klimatizace zajišťuje EcoMac: Optimalizuje provoz kompresoru v závislosti na reálných požadavcích chlazení kabiny s ohledem na vnímaný ekvivalent teploty.
Seznam opatření ke snížení spotřeby paliva završují řešení cílená na tření pohybujících se dílů. Využívají se například pístní kroužky se sníženým obvodovým zatížením, olej s nízkou viskozitou a pneumatiky se sníženým valivým odporem.
Největší verze furgonu s celkovou hmotností 7 tun odveze více než 4 tuny nákladu a disponuje přes 19 m3 využitelného nákladového prostoru.
Možnou další výhodou je vzduchové odpružení zadní nápravy, které je dostupné pro všechny modely. U podvozků s kabinou je horní plocha rámu zcela rovná a bez výčnělků, což maximálně zjednodušuje montáž nástaveb.
Kromě výše uvedeného je díky vylepšené aerodynamice a dalším technologickým řešením použitým ve vozidlech (od módu EcoSwitch až po inteligentní alternátor) u obou typů nástaveb možné uspořit palivo až o 5,5 %. Výsledkem je výrazná úspora v celkových nákladech na provoz vozidla.
Design exteriéru: Nápaditý a funkční
Na nové Daily debutuje idea vytvořit family feeling, sounáležitost s velkými trucky Iveco. Tým designérů kompletně přepracoval vzhled vozu, a tak důležitá modelová řada turínského výrobce opět vyniká svou silnou osobností, výrazným stylem a citlivě propracovanými detaily.
Přední část karoserie vznikla chytrým spojením několika modulů: Čelní sklo orámované černými sloupky plynule přechází do bočních oken a na úrovni zpětných zrcátek se spojuje s efektními liniemi, které vytvářejí přední světla a masku chladiče. Kapota mezi těmito moduly je jako ostrov: Její tvar a rozměry umožňují dobrý přístup do prostoru motoru.
Podívejme se níže, kde nárazníky přecházejí do robustních blatníků a svým horizontálním designem přispívají k působivému celku. Design nové Daily je stejně sofistikovaný jako design osobních aut, má však svou vlastní a jasnou identitu, kterou hrdě ukazuje, neboť tvary jsou úzce spojeny s jeho funkcí.
Reflektory jsou umístěny výše a jsou trochu posunuty dozadu – mimo zónu, ve které nejčastěji hrozí riziko poškození při menších kolizích. Linie mezi reflektory a maskou chladiče klesá, což symbolizuje energii a spolehlivé držení stopy. Podélné plastové panely na bocích karoserie vozidlo nejen chrání, ale i opticky oddělují spodní partie s mechanickými prvky od horní části, která je vyhrazena pro kabinu a nákladový prostor. Díky větší prosklené ploše je interiér světlejší a řidič má lepší výhled i v horizontální ose. Nový design vylepšuje též aerodynamické vlastnosti vozidla.
Design interiéru: Nový koncept pohodlné jízdy
I interiér kabiny prošel kompletním geometrickým přepracováním, aby tvořil ještě příjemnější prostředí pro řidiče a spolujezdce, a to díky vylepšenému výhledu a zdokonalené ergonomii i zvukové izolaci prostoru. Nová palubní deska byla od základu přepracována s cílem dosáhnout špičkových ergonometrických parametrů vozidla, sedadlo a volant se dají nastavit jako v prémiovém osobním automobilu.
Všechny ovládací prvky a úložné prostory vznikly tak, aby na ně řidič snadno dosáhl, a to včetně pěti uzavíratelných schránek, tří držáků na nápojů, stejně jako speciálních přihrádek pro mobilní telefon a tablet.
Inteligentně rozvržený prostor interiéru, akustický komfort zlepšený aplikováním materiálů pohlcujících zvuk a efektivnější ovládání systému klimatizace – to je komplex řešení, jejichž zásluhou je pobyt ve voze mimořádně pohodlný. Bez ohledu na zatížení vozidla a typ práce.
Tento pocit kvality života na palubě ještě umocňuje široká nabídka informačně-telematických systémů připravených pro nové Daily. Zejména platforma IVECONNECT prostřednictvím dotykové obrazovky umístěné na palubní desce nabízí řidiči široké možnosti pro relaxování a podporuje pohodu při práci (rádio, MP3 přehrávač, připojení Bluetooth, zpětná kamera a satelitní navigace).
Nejširší nabídka ve své třídě
Nová Daily nadále poskytuje zákazníkům řešení pro každý typ dopravy, přichází s logicky členěnou a různorodou paletou přes 8000 kombinací podvozku, motoru a mechanických částí:
■ 6 verzí celkové hmotnosti vozidla od 3,3 t až do7 tun;
■ užitečné zatížení do 4700 kg, přívěs až 3500 kg;
■ 3 rozvory náprav, 5 délek a 3 vnitřní výšky pro furgony;
■ 6 rozvorů a zástavbová délka od 3 do 6,2 m v základní nabídce podvozků s kabinou;
■ 9 objemů nákladového prostoru od 7,3 do 19,6 m3;
■ 9 motorů s výkonem od 106 do 205 k, rekordní hodnoty točivého momentu až do 470 Nm;
■ průměr otáčení 11,9 m nejkratšího modelu;
■ maximální délka nákladového prostoru zvětšená na 5,1 m u furgonu;
■ 15 různých odkládacích schránek v kabině, z nichž 5 je uzavíratelných;
■ více než 40 rozmanitých opcí přímo z výroby.
Nabídka nové řady Daily obsahuje furgony, furgony s částečně proskleným nákladním prostorem, podvozky s kabinou, podvozky s dvojitou kabinou pro pracovní týmy, podvozky pro stavbu karavanů a minibusy.
Díky svému variabilnímu konceptu podvozku je nová Daily perfektním základem pro výrobce nástaveb, jimž nabízí výjimečnou odolnost a maximální potenciál pro těžkou práci. Garantuje, že bude sloužit dlouho, spolehlivě a že montáž nástavby bude mnohem jednodušší. Všechny tyto přednosti patří k prestižním hodnotám v nabídce Daily a pro zákazníky společnosti Iveco jsou podstatné, protože zaručují spolehlivost a dlouhodobě hospodárný provoz s vysokou zůstatkovou hodnotou.
Je toho samozřejmě mnohem více: Díky své koncepci je nová Daily ideálně připravena pro instalaci nádrží na stlačený zemní plyn, který pohání verzi Natural Power, ale stejně tak se hodí i na integrování baterií elektrických nebo hybridních verzí. A to vše bez omezení nákladového prostoru.
Daily Minibus: Všechny přednosti nové Daily ve službách osobní dopravy
Minibus New Daily bude k dispozici v různých provedeních, aby vyhovoval potřebám zákazníků, kteří působí v sektoru osobní dopravy ve městech, ale i v rychlé přepravě mimo městské aglomerace.
Iveco Bus, jeden z evropských lídrů v tomto odvětví, navrhl novou Daily jako výsledek významného projektu, který se značnou rezervou splňuje požadavky emisní normy Euro VI a vedl k vytvoření zcela nového vozu. Minibus s logem Iveco kombinuje dobře známé kvality Daily s kompetencemi lídra v oblasti hromadné osobní dopravy.
Celý výrobní proces byl optimalizován díky novým metodám a řídicím systémům, ale především díky jedné nové výrobní lince v závodě Suzzara (Itálie), která produkuje výhradně nové minibusy.
Nová generace Minibus Daily nabízí všechny přednosti nové Daily – novou architekturu, novou paletu prodloužených rozvorů, inovovaný interiér i exteriér i nové pracoviště řidiče s ergonomickou palubní deskou. To vše ve čtyřech různých verzích pro čtyři hlavní typy nasazení – městské, meziměstské, turistické a školní.
Bezpečnost na palubě a pohoda řidiče i cestujících jsou pro Iveco Bus hlavními prioritami. Řidič se může spolehnout na bezpečnostní systémy, jako jsou ESP a LDWS, na špičkový komfort a vynikající jízdní vlastnosti. Pracoviště s upravenou pozicí sezení a menším volantem přispívá k celkovému komfortu ovládání vozidla.
Nový, moderní interiér je navržen tak, aby cestujícím zpříjemnil i tu nejdelší cestu díky vylepšeným systémům klimatizace a větrání.
Mezi nejdůležitější novinky v rámci nabídky patří 6,1-tunová verze s rozvorem prodlouženým na 4100 mm, která pojme až 22 cestujících plus řidiče a turistického průvodce (v této kategorii je to největší přepravní kapacita). Nový model minibusu nabízí také o 30 % více prostoru v části pro zavazadla, než nabízel předchůdce.
Nová Daily Minibus je k dispozici ve verzích: Line, Tourys, Citys a Pop:
■ Daily Line je nejuniverzálnější variantou ideální pro městské linky nebo jako školní autobus. Je k dispozici ve třech různých délkách s dvěma typy dveří a různou konfigurací sedadel. Pojme až 22 cestujících a v nabídce je i se specifickou volitelnou výbavou, například rampou pro vozíčkáře.
■ Daily Tourys je zájezdová verze srovnatelná s velkými turistickými autobusy, pokud jde o komfort i o styl. Příbuzenský vztah mezi touto verzí a velkými turistickými autobusy z produkce Iveco Bus je dokonce ještě zřetelnější. Vozidlo má nové podlahy, obložení stropu a také další inovativní prvky jako LED osvětlení nebo klimatizaci s individuálním ovládáním větracích otvorů.
■ Daily Citys je model určený speciálně pro malá města a příměstské oblasti. V nabídce je i verzi CNG. Charakteristickým prvkem jsou dvojité střední a jednokřídlé zadní dveře s rampou, která umožňuje bezbariérový nástup.
■ Daily Pop je školní autobus určený pro italský trh. Dodává se v dieselové a v CNG verzi. Jeho maximální kapacita k sezení je 45 dětí pro základní školy a 32 sedadel pro střední školy.
Nový podvozek Daily pro nástavby camper: maximální komfort i na těch nejdelších cestách
Podvozky Daily jsou ideálním základem i pro kempinkové a obytné automobily - ať už hovoříme o komfortu, technologii, výkonu nebo o ohleduplnosti k životnímu prostředí. Pro zákazníky, kteří si vyberou karavan postavený na bázi vozidel Iveco, to znamená příslib bezstarostných dovolených.
Technologie od společnosti Iveco zaručuje motorům výkon a pružnost. V kombinaci s pohonem zadních kol a uzávěrkou diferenciálu nabízejí maximální trakci na povrchu s nízkou přilnavostí.
Vozidlo poskytuje řidiči maximální komfort i na těch nejdelších cestách. Ergonomické sedadlo, optimálně rozmístěné ovládací prvky a nastavitelná pozice volantu (v rozsahu 45 mm) podporují koncentraci řidiče na jízdu a pomáhají snižovat jeho únavu. Díky dobrému přímému a nepřímému výhledu může řidič ovládat naprosto bezpečně i větší model s obytnou nástavbou
Pohodlí zvyšují i technologie. Ovládání mobilu a rádia z volantu umožňuje také poslouchat hudbu z CD, MP3 nebo externí zdroje přes připojení USB. V nabídce mezi volitelným příslušenstvím je dále navigace Iveco s velkým 7palcovým dotykovým displejem pro satelitní navigační systém Iveco pro kamiony (řidič při volbě trasy zadává i hmotnost a rozměry vozidla). K dispozici je také parkovací kamera, která na centrálním displeji zobrazuje prostor za vozidlem.
O komfort při jízdě se stará i technologie použitá na podvozku: Zadní náprava může být vybavena elektronicky řízeným vzduchovým odpružením, které optimalizuje absorbování nerovností, a tedy zaručuje maximální stabilitu a nízkou hladinu hlučnosti při jízdě. Konstrukce s ocelovým rámem se stejnou koncepcí, jakou mají těžké vozy Iveco, zajišťuje robustnost a umožňuje montovat na podvozek rozmanité kempinkové nástavby – od kompaktnějších karavanů až po luxusnější verze obytných vozidel s celkovou hmotností 3,5 až 7,2 tun, přičemž na výběr jsou 4 motory a 3 převodovky. Nabídku vozů pro volný čas rozšířily varianty s celkovou hmotností 4,0 tuny, 5,6 tuny a 7,2 tun na podvozcích s dvoumontáží kol zadní nápravy.
Komunikační kampaň Nové Daily 2014 – Silná ze své podstaty
„Silná ze své podstaty“ je sloganem celosvětové kampaně na novou Daily. Vozidlo, které je výjimečné svou silou a odolností, udělalo další důležitý evoluční krok. Od roku 1978 nepřestává imponovat svou výjimečností: Síla je součástí jeho DNA, dnes ji však prezentuje ještě působivěji.
Ústředním motivem reklamní kampaně na novou Daily je zejména pozoruhodný vzhled vozu, který z něj dělá skutečnou hvězdu ve světě profesionálního podnikání a připomíná všechny jeho silné stránky, ať už jde o furgony, podvozky s kabinou nebo minibusy..
Uváděcí barvou automobilu je Boreal Metallic Blue. Její výběr vychází z kreativního konceptu, který má připomínat barvu oblohy a oceánu, vyjádřit sílu přírody a zároveň závazek, který Iveco cítí k udržitelnosti životního prostředí. Tuto odpovědnost Iveco každodenně potvrzuje výrobou automobilů s alternativním pohonem.
Iveco vytvořilo i novou originální aplikaci věnovanou nové Daily pro uživatele mobilních zařízení iPhone, iPad a Android. Lze ji stáhnout v Apple App Store a v Google Play v angličtině, italštině, španělštině, francouzštině, němčině a polštině. Aplikace New Daily má intuitivní menu, které umožňuje uživatelům získávat informace o inovacích v nových modelech vozidel a také o všech službách, které Iveco nabízí svým zákazníkům. Mezi hlavní funkce patří panoramatická prohlídka interiérů a vnějšího vzhledu vozidla, komplexní konfigurace výrobků a rentgenové zobrazování nejmodernějších technických specifikací.
Poprodejní služby: Všechny nové výhody pro nové Daily
Pro zákazníky, kteří si chtějí užívat exkluzivní výhody během celého životního cyklu nového Daily, nabízíme jedinečnou příležitost v podobě Daily Clubu. Jednoduchá on-line registrace na www.dailyclub.iveco.com otevírá klientům přístup k užitečným informacím o poprodejních službách, včetně nových podnětů, speciálních nabídek, a poskytuje i přehled o národních propagačních akcích, produktových novinkách, slevách na náhradní díly, příslušenství a ještě mnohem víc.
Nový sortiment doplňků určených pro novou Daily je všestranný a nabízí nejvyšší kvalitu materiálů a výrobních procesů, a tedy ještě více bezpečnosti pro provozovatele vozidel, řidiče a další účastníky silničního provozu. Je maximálně přizpůsoben individuálním potřebám uživatelů, aby pokryl širokou paletu požadavků a zároveň zvýraznil estetické stránky vozidla.
Kryt podlahy nákladového prostorunové Daily lze snadno vyjmout díky otočnému zámku. Panely podlahoviny poskytují furgonu maximální ochranu, protože jsou extrémně odolné vůči vlhkosti, chemickým látkám a poškrábání. Pro střešní nosič je k dispozici rozmanité příslušenství, které se perfektně přizpůsobí všem konfiguracím a rozvorům. Zákazníci najdou v nabídce i komplexní ochranný systém: Skládá se z předního ochranného rámu a bočních prvků chránících prahy karoserie. Aerodynamické střešní spoilery Iveco, charakteristické svým výrazným stylem, jsou vyrobeny z inovativního materiálu a snadno se montují. Sklon spoileru lze nastavit a není jej třeba přemístit při případné montáži světelné rampy na střechu vozidla. Střešní spoilery účinně přispívají ke snížení spotřeby paliva u podvozků s kabinou – bez kompromisů, pokud jde o styl a aerodynamiku.
Kompletní sortiment náhradních dílů
Síť prodejců a servisů, kterou tvoří více než 4800 autorizovaných partnerů po celém světě (z nich přes 2000 v Evropě), nabízí všem majitelům užitkových vozidel Iveco profesionální a pohotové služby, což je pro zákazníky klíčovým faktorem.
Originální náhradní díly Iveco jsou zárukou přísného výběru špičkových dodavatelů i surovin a důkladného posuzování kvality i kontroly spolehlivosti v celém výrobním procesu a distribučním řetězci. Osm velkoskladů v Evropě využívá inovativní technologii, která funguje jako jediné virtuální distribuční centrum, schopné na nejvyšší úrovni zvládnout více než 350 000 položek. Integrovaný systém dodavatelského řetězce zajišťuje dostupnost nebo dodání náhradních dílů do 24 hodin, přičemž sleduje celou jejich cestu od zaevidování ve skladu až ke konkrétnímu obchodnímu zastoupení.
Zásluhou zkušeností získaných v posledních desetiletích, pečlivého výběru materiálů a dodavatelů a díky používání vyspělých technologií a postupů je Iveco schopno dodat „čerstvou mízu“ i používaným motorům, převodovkám, turbodmychadlům, vstřikovačům a mnoha dalším komponentům. Vedle nových produktů tak ve své nabídce poskytuje i hodnotný doplňkový sortiment.
Při repasovaní výrobků dodržuje Iveco stejné technické specifikace a výrobní normy jako u všech originálních náhradních dílů. Přísné testy potvrzují nejvyšší kvalitu, která zaručuje, že repasované náhradní díly mají stejnou životnost a identické hodnoty emisí jako nové komponenty. Potvrzením této vysoké úrovně je fakt, že pro repasované náhradní díly platí stejné harmonogramy údržby a záruční podmínky jako pro nové výrobky.
Výsledkem spolupráce Iveco a Magneti Marelli vzniká nová edice náhradních dílů Value Line. Reaguje na potřeby vlastníků nejstarších vozidel Daily, které již mají limitovanou životnost. Tato edice umožňuje zákazníkovi si vybrat z hlavních kategorií náhradních dílů, které se častěji používají při pravidelné údržbě. Jedná se například o filtry, brzdové destičky, hnací řemeny, žárovky a baterie. Value Line reprezentuje výhodnost, kvalitu, bezpečnost a účinnost.
Komentáře