Nová vozidla Volvo FE a Volvo FL se nyní ještě snáze řídí v městských podmínkách, kde je poptávka po rychlé, plynulé a čisté přepravě. Nové vozy mají vylepšené prostředí pro řidiče a řada Volvo FL je rozšířena o velmi konkurenceschopný čtyřválcový 5litrový motor.
„Řidiči musí během směny do vozu často nastupovat a zase vystupovat. Proto jsme se zaměřili na vytvoření pohodlného prostředí pro řidiče s dobrou viditelností ve všech směrech," říká Claes Nilsson, prezident společnosti Volvo Trucks.
Pracovní podmínky řidičů se zlepšily díky nové a ještě více vylepšené přístrojové desce a novým ergonomickým sedadlům s integrovanou opěrkou hlavy a bezpečnostním pásem. Vyztužené sedadlo a jeho zakotvení v podlaze zlepšují bezpečnost v případě nehody.
Nové motory
Řízení se zefektivňuje díky dvěma novým interně vyvinutým 8 a 5litrovým motorům:
– Nový 6válcový motor D8 má zdvihový objem 7,7 litrů a je k dispozici ve třech verzích výkonu: 320 koní/1200 Nm, 280 koní/1050 Nm a 250 koní/950 Nm.
– Model Volvo FL se také dodává s kompaktním 4válcovým motorem D5. Má zdvihový objem 5,1 litrů a výkonové verze 240 koní/900 Nm a 210 koní/800 Nm.
„Díky svému rychlému přenosu točivého momentu při nízkých otáčkách jsou oba motory ideální pro rychlé, pohodlné a bezpečné řízení ve městech a příměstských oblastech. Snadná ovladatelnost pomáhá řidičům stíhat časové plány bez rezerv a větší počet přepravních úkonů zároveň," říká Ruddy Houtmeyers, produktový manažer pro středně těžká vozidla.
„Tyto motory splňují nové požadavky Euro 6 a jejich spotřeba paliva je srovnatelná s našimi motory Euro 5. Technologické řešení pro splnění požadavků normy Euro 6 je kombinací selektivní katalytické redukce (SCR) a turbíny s proměnlivou geometrií, chlazeného systému EGR a filtru pevných částic," pokračuje Ruddy Houtmeyers.
Speciálně přizpůsobená automatická převodovka
Oba nové motory doplňuje ucelená nabídka převodovek. Model Volvo FE lze nyní mimo jiné vybavit převodovkou I-Shift. „Automatizovanou převodovku lze upravit v rámci možností specifických pro distribuci," vysvětluje Tobias Bergman, produktový manažer oddělení Distribution and Refuse ve společnosti Volvo Trucks.
Dalším novým vítaným prvkem pro řidiče je skutečnost, že systém ESP (elektronický stabilizační program) nyní patří ke standardní výbavě modelů Volvo FE a Volvo FL. Systém ESP pomáhá řidičům udržet vozidlo na vozovce v případě neočekávaného nebo prudkého vybočení.
Speciálně navržený vůz o 12 tunách
Společnost Volvo Trucks vyvinula také jedinečnou 12tunovou verzi modelu Volvo FL. Díky nejvýkonnějšímu motoru v tomto segmentu (čtyřválcový motor D5 s výkonem 240 koní), speciálně optimalizované převodovce I-Sync a o 500 kg menší hmotnosti než u odpovídajících vozidel s 6válcovým motorem jde o vysoce konkurenceschopný model.
„Nový 12tunový model je významným hráčem v největším segmentu středně těžkých vozů. Je lehčí, nižší a má konkurenceschopnější cenu než aktuální model. Zvyšuje produktivitu a efektivitu zákazníka a zároveň nabízí řidičům lepší pracovní podmínky," říká Tobias Bergman.
„Vozidlo je dobře promyšlené do všech podrobností. Všimněte si například menších kol, která snižují výšku kabiny o pět centimetrů. To přináší řidičům lepší viditelnost a usnadňuje vstup a výstup z kabiny," dodává Tobias Bergman.
K výborné viditelnosti pro řidiče přispívá také nabídka předních a postranních zrcátek s možností přidání dalších bočních, zadních a dveřních oken.
Nový design
Aby byl u modelů Volvo FE a Volvo FL jasně zřetelný image společnosti Volvo, byl klasický kovový znak přesunut nahoru pod čelní sklo. Díky tmavé části pod čelním sklem kabina vypadá nižší, což přispívá k modernímu vzhledu, který do dopravního prostředí dobře zapadá.
Nově navržené světlomety a výrazná světla pro denní svícení také zdůrazňují příslušnost k ostatním novým modelům vozidel společnosti Volvo. Světlomety jsou integrovány do nového nárazníku, což je třídílná jednotka s ocelovými rohovými díly (v zájmu vyšší odolnosti), kterou lze v případech poškrábání nebo malých nárazů snadno opravit.
Z nových modelů Volvo FE a Volvo FL vyzařuje špičková přepravní efektivita. Vedoucí designového oddělení Rikard Orell stručně shrnuje přístup týmu pro vývoj.
„Zaměřili jsme se na detaily, které již byly dobré, a dále jsme je vylepšili. Cílem je, aby řidiči a jejich vozidla vytvářeli image partnera, který nabízí kvalitní přepravu na nejvyšší úrovni."
Komentáře