Nový model Volvo FM – zdokonalený pohon a zaměření na úsporu nákladů

17 dubna 2013, 8:30

Nový model Volvo FM posouvá řízení a ovládání na zcela novou úroveň. A na novou úroveň posouvá i efektivnost. Zlepšené řídicí a jízdní vlastnosti vyplývají z použití přelomové koncepce řízení Volvo Dynamic Steering a řady zlepšení na podvozku. Nový nákladní vůz navíc nabízí i nové technologie a nové služby, které se zaměřují na zvýšení dopravní efektivnosti přepravní společnosti a na snížení jejích provozních nákladů.

"Řidiči poskytujeme vynikající řídicí a jízdní vlastnosti, zatímco dopravce zároveň těží z maximální doby provozuschopnosti a z minimálních nákladů na palivo," říká prezident společnosti Volvo Trucks Claes Nilsson.

Volba Volvo Dynamic Steering a zlepšené zavěšení kol přední i zadní nápravy jsou spolu s novým upevněním motoru zdokonaleními, která přispívají k vynikajícímu chování nového modelu Volvo FM na silnici. Odborníci společnosti Volvo Trucks na podvozky se zaměřili i na optimalizaci hmotnosti.

„Značná redukce hmotnosti u všech verzí modelu Volvo FM zvyšuje jeho atraktivnost v segmentech tak citlivých na hmotnost, jako jsou cisternové nástavby a převoz těžkých nákladů, v nichž zákazníci vyžadují lehčí nákladní vozy s předvídatelnými, bezpečnými řídicími a jízdními vlastnostmi," vysvětluje Claes Nilsson.



 

Přelomový řídicí systém
Systém dynamického řízení Volvo Dynamic Steering kombinuje elektronicky řízený elektromotor na řídicím ústrojí s hydraulickým posilovačem řízení. To řidiči nákladního vozu přináší řadu výhod:
– Při nízkých rychlostech se může řidič opřít vuvolněné pozici aovládat řízení bez zbytečného zatěžování ramen asvalstva paží. Při couvání zajišťuje Dynamic Steering automatické vyrovnávání.
– Na velmi vyklenutých silnicích, popř. při silném bočním větru systém automaticky kompenzuje boční síly aumožňuje řidiči řídit přímo bez neustálých korekcí otáčením volantu.
– Směrová stabilita podporuje zážitek zuvolněného řízení splnou kontrolou za všech rychlostí.
– Jsou minimalizovány šoky způsobované nerovnostmi povrchu cesty, jako jsou praskliny nebo vymleté díry.

Tři řízené nápravy
Nový podvozek tridem 8 x 2 pro nástavby se třemi řiditelnými nápravami, jednou vepředu a dvěma vzadu na podvozku 8 x 2 se dvěma předními nápravami.

„Toto uspořádání poskytuje mnohem menší poloměr otáčení bez toho, aby pneumatiky nákladního vozu poškozovaly povrch cesty, což je vynikající v oblastech s omezeným prostorem, jako jsou například zemědělské dvory," říká expert společnosti Volvo Trucks na podvozky Peter Frleta.

Systém I-See šetří palivo
Společnost Volvo Trucks zavádí nové technologie a služby, zaměřené na snižování přepravních nákladů zákazníka. Technologie I‑See, která je doplňkem převodovky I‑Shift, je na novém modelu Volvo FM k dispozici v inovované verzi. Systém I-See byl vyvinut zejména pro aplikace v dálkové přepravě a může ušetřit až pět procent spotřebovaného paliva. Tato technologie elektronicky registruje informace o topografii silnice, po níž nákladní vůz projíždí.

"V rozšířené verzi systému může být tato informace také v předstihu stažena od ostatních vozidel. To znamená, že systém I-See může poskytovat plné výhody už tehdy, když řidič projíždí příslušný úsek cesty zcela poprvé," říká manažer vývoje systému I-See Anders Eriksson.

S využitím zaznamenaných nebo stažených informací o silnici jsou při projíždění příslušného úseku cesty automaticky optimalizovány rychlost, průběhy řazení a pomocného brzdění.

Služby pro úspory paliva
Ostatní opatření a služby pro úspory paliva dostupné pro řidiče vozů Volvo jsou systém  Dynafleet modul Fuel & Environment, nová služba Fuel Advice (Palivová poradna) a kurz ekonomické jízdy Efficient Driving.

„Vše to závisí na stylu řízení – jak umíte předvídat, jaké máte zkušenosti a cit pro vozidlo. Nezávisle na vaší zkušenosti, vždy je ještě možnost dalšího zdokonalování," vysvětluje Jarkko Aine, který je odpovědný za školení řidičů a za službu Fuel Advice.

Maximální provozuschopnost
Kvalita světové třídy je vizitkou společnosti Volvo – a nový model Volvo FM má za sebou program systematického testování a prověřování, který postihoval skutečné pracovní podmínky tohoto nákladního vozu.

Prvotřídní kvalita produktu kombinovaná s volbou telematiky monitorující opotřebení a stav vybraných základních dílů znamená, že společnost Volvo Trucks může majitelům nákladních vozů nabídnout zlatý servisní kontrakt Gold, zahrnující garanci maximální doby provozuschopnosti.

„Dílna může s pomocí počítače sledovat skutečné opotřebení a stav různých součástí. Díky tomu může s předstihem kontaktovat příslušného dopravce a naplánovat servis na nejvhodnější dobu," vysvětluje ředitel servisu společnosti Volvo Trucks Christian Gustavsson.

Úplná řada motorů Euro 6
Nový model Volvo FM přichází na trh s úplnou řadou 11-ti  a 13-ti litrových motorů. Všechny verze splňují budoucí požadavky emisní normy EURO 6, které vejdou v platnost s počátkem roku 2014.  Motor D13 je dostupný s výkony od 420 do 500 k, zatímco motor D11 pokrývá rozsah od 330 do 450 koní.

„Ještě jsme dále zdokonalili naší technologii Selektivní katalytické redukce (Selective Catalytic Reduction, SCR). Nové motory EURO6 nabízejí vynikající výkony v kombinaci s vysokou úsporností," říká produkt manažer motorů společnosti Volvo Trucks Astrid Drewsen.

Výroba nového modelu Volvo FM pro evropské zákazníky bude zahájena v září 2013.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!