Atraktivnější, ekologičtější, efektivnější a lépe ovladatelné. Nové Eurocargo je nákladní auto městem oblíbené: vozidlo, které respektuje člověka a prostředí, ve kterém pracuje, dokonce i v rušných ulicích velkoměst. Nové Eurocargo – vzhled se mění, ale podstata zůstává: Funkce a design jsou nové, ale je to stále stejně robustní, spolehlivé a všestranné vozidlo, které si vybralo půl milionu zákazníků v Evropě, Africe, na Blízkém východě, v Austrálii a v Latinské Americe.
Design
S vozidlem Eurocargo ukazuje doprava svou nejlepší tvář. Nová kabina je moderní, praktická a plně vyjadřuje dynamický charakter vozidla.Eurocargo se drží nového stylu představeného s vozidlem IVECO Daily. Tvar nových deflektorů vzduchu podtrhuje velký název značky umístěný uprostřed. Boční deflektory byly přepracovány v souladu s designem přední části vozu. Čelní sklo s UV filtrem přináší skvělou ochranu bez negativního aerodynamického vlivu externí sluneční clony.
Nový nárazník poslouží jako schůdky pro přístup při čištění čelního skla a je v něm také integrován AEBS radar. Nové sdružené svítilny s LED světlomety pro denní svícení (ve standardní výbavě) jsou k dispozici rovněž s xenonovými světlomety (na přání). Dveře mají emblém s logem Eurocargo a iniciálami identifikujícími model. Design se pojí s funkčností. Všechny detaily byly vyvinuty na základě podrobného studia aerodynamiky – jako např. nový deflektor usměrňující proud vzduchu, což zaručuje, že madlo dveří zůstane čisté.
Nové Eurocargo je nejlepší nákladní vozidlo do městského provozu: nejlepší vozidlo pro dodávky do domu, rozvážky po městě a ostatní práce v městských centrech. Díky ideální šířce kabiny (2,1 m), velkému rejdu předních kol (52 stupňů) a nejlepšímu poloměru otáčení ve své třídě se skvěle hodí pro zakázky v urbanizovaných oblastech
Komfort
Nové Eurocargo povyšuje pohodlí a ergonomiku na novou úroveň. Ovládací prvky na volantu umožňují řidiči zcela bezpečně používat rádio a telefon. Vozidlo je také vybaveno novými, ergonomičtějšími ovládacími prvky k ovládání klimatizace, světel a automatické/automatizované převodovky. Všechno má své místo a je na dosah: Nyní má více úložných prostor na věci a dokumenty, speciální odkládací přihrádky na karty a závěsnou tyč na zadní stěně kabiny.
Konzola na straně řidiče má dva praktické držáky lahví, 12V zásuvku a volitelnou přípojku stlačeného vzduchu. Nové Eurocargo je skutečná mobilní kancelář. Nová mobilní kancelář s posuvným stolkem a úložným prostorem o objemu 20 litrů (k dispozici s jedním sedadlem spolujezdce) může pojmout notebook nebo tablet; je také vybavena lampičkou na čtení, bočními úložními kapsami a dvěma USB konektory pro nabíjení elektronických přístrojů.
Nový design ovlivňuje také interiér. Na přání je k dispozici sedadlo řidiče „high-comfort“ se vzduchovým odpružením, s plně nastavitelným opěradlem, výškově nastavitelným bezpečnostním pásem, vyhříváním a ventilací. Opěrka rukou je k dispozici jako volitelný doplněk pro všechna sedadla se vzduchovým odpružením. Pro plnění úkolů ve městě garantuje nové Eurocargo snadný průchod kabinou: díky ploché přístrojové desce a kompaktním rozměrům motorového tunelu může řidič opustit vozidlo jak z levé, tak i z pravé strany.
Bezpečnost
Nové Eurocargo chrání řidiče a náklad: Kromě robustnosti a pasivní bezpečnosti je Eurocargo nyní také vybaveno airbagem volantu – na přání. Rovněž se zlepšila aktivní bezpečnost díky novým elektronickým zařízením instalovaným (ve standardní výbavě) jako součást asistenčního systému řidiče.
Systém varování při opuštění jízdního pruhu (Lane Departure Warning System, LDWS) varuje řidiče, když vozidlo nechtěně opustí jízdní pruh. Kamerou upevněnou na čelním skle systém rozpoznává vodorovné dopravní značení, a pokud vozidlo opustí jízdní pruh, aniž by řidič zapnul směrová světla, zazní alarm.
Vedle systému elektronické kontroly stability vozidla (Electronic Vehicle Stability Control, EVSC) pomáhá pokročilý systém nouzového brzdění (Advanced Emergency Braking System, AEBS) odvrátit nehody způsobené nepozorností řidiče. Systém měří vzdálenost k vozidlu jedoucím vpředu a počítá dobu do potenciální kolize; před zahájením brzdění se aktivuje systém dvojího varování. V případě pohyblivé překážky systém zasahuje automaticky snížením rychlosti na 32 km/h, aby se vyloučil náraz. V případě pevné překážky systém může zabránit a zmírnit dopad snížením rychlosti o 10 km/h. Varování: Systém AEBS nezaručí, že se vyhnete srážkám, a nemůže vyloučit rizika spojená s řízením vozidla bez náležité obezřetnosti a koncentrace.
Nejsou to jediné bezpečnostní prvky ve vozidle. Adaptivní tempomat (Adaptive Cruise Control, ACC) přizpůsobuje rychlost udržováním bezpečné vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu. Při tom používá k automatickému zásahu stejný AEBS radar (s dosahem 120 m), nejprve snížením točivého momentu, poté aktivací motorové a nakonec provozní brzdy.
Pro zlepšení bezpečnosti jízdy a viditelnosti je vozidlo vybaveno LED světlomety pro denní svícení (DRL) v rámci standardní výbavy. Xenonové světlomety jsou rovněž k dispozici na přání. Ovládací prvky na volantu pro audio a Bluetooth™ zařízení zvyšují bezpečnost silničního provozu a umožňují řidiči plně se věnovat řízení
Iveco HI-SCR
Nové Eurocargo vyniká ve své třídě vozidel tím, že splňuje požadavky normy euro vi s jednoduchým systémem dodatečné úpravy spalin: systém HI-SCR s pasivním filtrem pevných částic (DPF). Inovativní řešení snižuje spotřebu a technické prostoje.
HI-SCR systém je jednoduchý, lehký a účinný:
- nepotřebuje velký chladicí systém (a proto nemění strukturu vozidla);
- používá méně komponent (méně náhradních dílů) v porovnání s konkurencí;
- váží výrazně méně než řešení EGR+SCR používané u většiny konkurenčních vozidel;
- a zaručuje nižší spotřebu ve srovnání s provedeními EGR+SCR.
HI-SCR je jediným systémem řízení emisí, který nemění proces spalování – protože pracuje na základě sání čerstvého vzduchu a ne recirkulace spalin. To znamená, že teplota spalování zůstává vysoká a je snížen procentuální podíl pevných částic bez potřeby aktivního filtru pevných částic (DPF). Problémy nucené regenerace jsou eliminovány u zdroje.
To je hlavní výhodou, a to nejen kvůli zvýšení spolehlivosti, ale i neomezenému přístupu do rizikových prostředí, jako jsou tunely, letiště, lodě, podzemní parkoviště, kde vysoké teploty způsobené aktivní regenerací představují problém.
Efektivita
Nové Eurocargo : další krok na cestě zlepšování účinnosti. Nejnovější generace motorů Tector 5 a 7 používá motorový olej s nízkou viskozitou, který snižuje tření, zvyšuje účinnost a prodlužuje intervaly údržby.
Další speciální prvky a funkce jsme představili a zavedli v rámci celé naší nabídky motorů; tyto prvky a funkce jsou důležité u činností s velkým kilometrovým projezdem, kde konkurenceschopnost závisí na nákladech na vlastnictví (TCO):
- elektronicky řízená dvoustupňová elektromagnetická spojka ventilátoru, která se zapíná nebo vypíná podle požadavků chlazení;
- funkce EcoRoll představená u 12stupňové automatizované převodovky profituje ze setrvačnosti vozidla a automaticky přeřadí převodovku na neutrál, což snižuje spotřebu;
- EcoSwitch (k dispozici u všech 6 až 12stupňových automatizovaných převodovek) modifikuje logiku řazení převodových stupňů pro maximální účinnost. Při zapnutí řidičem aktivuje EcoSwitch omezovač rychlosti, deaktivuje funkci kick-down a používá druhou mapu motoru a převodovky.
Díky těmto novým prvkům a funkcím (a použití nového oleje s nízkou viskozitou v zadní nápravě) nové Eurocargo snižuje při provozu ve městě spotřebu motorové nafty až o 8%.
Výkon
Nové Eurocargo se dodává se dvěma novými čtyřválcovými motory s výkonem 160 a 190 HP speciálně konstruovanými pro provoz ve městě. Točivý moment a výkon byly optimalizovány tak, aby vyhovovaly typickým provozním podmínkám při použití ve městě. Díky novým pístům, novým vstřikovačům a rychlejší odezvě nového turbodmychadla se kompresní poměr zvýšil z 17:1 na 18:1, čímž se točivý moment při otáčkách nad 1.200 ot/min zvýšil o přibližně 8%. Motory nyní dosahují maximálních točivých momentů 680 Nm (pro 160 HP) a 700 Nm (pro 190 HP) při 2 200 ot/min místo 2.500 ot/min.To vše pomáhá výrazně snížit spotřebu při provozu ve městě a při rozjíždění.
Motory dodávané v novém Eurocargo jsou Tector 5, čtyřválcový vznětový motor o objemu 4,5 l a Tector 7, šestiválcový vznětový motor o objemu 6,7 l. Portfolio dodávaných motorů nyní obsahuje sedm výkonových úrovní od 160 do 320 HP s maximálním točivým momentem 1.100 Nm, které doplňuje jeden CNG motor dodávající točivý moment 750 Nm a výkon 204 HP.
Tyto motory jsou kombinovány s 6 nebo 9stupňovými manuálními převodovkami, 6 nebo 12stupňovými automatizovanými nebo automatickými převodovkami s měničem momentu. Systém dodatečné úpravy spalin IVECO HI-SCR se vyznačuje ve srovnání s vozidly s řešením EGR+SCR nízkou hmotností a vysokou účinností a eliminuje prostoje kvůli regeneraci.
Regenerace filtru pevných částic (DPF) je pasivní, kontinuální a zcela řízená automaticky vozidlem: To znamená, že řidič nemusí vyvíjet žádnou aktivitu, nejsou potřebné pravidelné technické zastávky a komponenty nejsou vystavovány tepelnému zatížení, což zvyšuje spolehlivost a životnost dílů.
Udržitelnost
IVECO pokračuje ve vývoji alternativních zdrojů paliva a přichází s novinkou Eurocargo Natural Power CNG – stlačeným zemním plynem.IVECO je lídrem na trhu od roku 1995 s celkovým prodejem 13.000 vozidel v Evropě a je jediným výrobcem nabízejícím kompletní řadu vozidel na CNG pro přepravu nákladu a osob. Lehká, středně těžká a těžká vozidla s minimálním dopadem na životní prostředí, což nyní představuje nové měřítko v ekologické udržitelnosti.
CNG je nejekologičtější komerčně dostupné palivo: jediná skutečná alternativa motorové nafty, s 3.500 distribučními stanicemi CNG provozovanými v Evropě.
Emise u motorů IVECO na CNG se vyznačují sníženým obsahem NOx, úplnou absencí olova a jeho sloučenin a aromatických uhlovodíků a redukcí pevných částic o 95% v porovnání s motorovou naftou. Díky své ekologičnosti dosahují motory již nyní výrazně lepších hodnot, než určuje norma Euro VI. Protože CNG stojí v celé Evropě méně než motorová nafta, zákazníci mohou ušetřit až 25% nákladů.
Nové Eurocargo Natural Power je nabízeno ve verzích od 12 t, s 6válcovým motorem přinášejícím vyšší točivý moment 750 Nm a vyšší výkon 204 HP, v kombinaci s 9stupňovou manuální nebo automatickou převodovou s měničem momentu. Vlastnosti vozidla i přepravní kapacita vozidla jsou stejné jako u verzí se vznětovým motorem: Nádrže na zemní plyn jsou umístěny vedle podélníků, takže nezabírají ložný prostor. Max. dojezd je 400 km.
Nové Eurocargo Natural Power je doma zejména ve velkých městech – nízké emise znamenají povolený vjezd do zón s omezenou dopravou a jeho tichý provoz (o 5 dB tišší než vznětový motor) se skvěle hodí pro práci v nočních hodinách
Spolehlivost
Nové Eurocargo osloví zákazníky svou spolehlivostí a robustností: dvě vlastnosti vycházející z podvozku, který je odvozen z těžkých nákladních automobilů a navržen pro dlouhou životnost a odolnost při vyšším zatížení (např. nevyvážený náklad nebo rychlá změna směru).
Pro přizpůsobení rozmanitým pracovním úkolům nabízí nové Eurocargo řadu různých typů odpružení: parabolické, semieliptické pružiny a vzduchové odpružení. Vzduchové odpružení je řízeno systémem ECAS (elektronicky řízené vzduchové odpružení), který zajišťuje konstantní polohu vozidla nezávisle na úrovni zatížení. Lze ho montovat na zadní nápravu, nebo na obě nápravy.
Přední a zadní náprava a brzdová soustava zaručují dlouhodobou životnost a spolehlivost. Brzdová soustava je hydraulicko-pneumatická u vozidel v rozsahu 6 až 10 t a plně pneumatická u vozidel v rozsahu 11 až 19 t. Všechny verze 4×2 jsou standardně vybaveny kotoučovými brzdami.
S technologií HI-SCR byla zavedena elektricky řízená výfuková klapka, která pracuje tak, aby spaliny rychle dosáhly správné teploty. Tento prvek rovněž umožňuje zvýšit účinnost brzdění motorem (takto se zlepší celkový brzdný výkon vozidla).
Telematika
Modely tabletů, navigačních systémů a chytrých telefonů se neustále rychle mění. A to není všechno: Obsahují stále větší množství osobních informací. Proto místo použití speciálního rozhraní je nové Eurocargo předkonfigurováno tak, aby bylo možné bez problémů integrovat zařízení zvolené řidičem.
Přístrojová deska je již připravena pro instalaci univerzálního držáku; vedle něj se nacházejí dvě 5V USB zásuvky. Zůstat připojen i na cestách znamená být v kontaktu se zbytkem světa: v současnosti je to nezbytný pracovní nástroj, který nové Eurocargo nabízí zákazníkům.
Díky telematickému boxu IVECO UTP (Unified Telematics Platform), dodávanému jako volitelná výbava montovaná ve výrobním závodě, je nové Eurocargo připraveno pro vzdálené připojení a poskytování telematických služeb.
- základní telematické funkce (zjištění polohy pomocí GPS, Geofencing, počitadlo provozních hodin na volantu, přenos dat tachografu / spotřeby / hodnocení řidiče);
- individualizované telematické služby (management dodávek, dopravní informace, zprávy, pokyny k jízdě).
Všestranost
Od rozvážení po práci na stavbě, od přepravy chlazeného a mraženého zboží po komunální služby – nové Eurocargo je nejvšestrannější vozidlo ve své třídě – a také nejvstřícnější pro montáž nástaveb. Rám podvozku vyrobený z ocelových podélníků umožňuje nástavby s délkou od 4.265 do 10.175 mm; podélníky jsou rovnoběžné po celé délce a jsou navrženy tak, aby usnadnily montáž nástaveb.
Eurocargo nabízí tři různé typy kabin a splňuje tak požadavky různých pracovních nasazení.
- Denní kabina nabízí nejlepší vyváženost mezi celkovou šířkou a délkou karosérie a nejlépe se hodí pro každodenní práci ve větších městech.
- Spací kabina je dostupná ve standardním provedení nebo provedení s vysokou střechou. Je vybavena jedním nebo dvěma lůžky. Dvě osvětlené úložné schránky (přístupné zevnitř i zvenku) nabízejí další odkládací prostor pro zavazadla a nářadí o objemu 260 l. Vnější víko se otevírá elektrickým ovládáním.
- Dvojitá kabina (se standardní střechou) je navržena pro přepravu vícečlenné posádky plus nářadí a vybavení: Kromě řidiče může pojmout šest cestujících a výborně se hodí pro nasazení na stavbách nebo u hasičského záchranného sboru.
Nové Eurocargo je celkem dostupné v 11.000 verzích daných kombinací různých variant produktu: 2 druhy motorů, 14 variant celkových hmotností a 7 výkonů, 12 převodovek, 15 rozvorů a 3 typy kabiny se dvěma provedeními střechy – a navíc široký výběr systémů odpružení, převodů rozvodovky, náprav a pomocných pohonů (až 1.100 Nm).
Komentáře