Porucha spojky při řazení u vozidel Mercedes-Benz

9 listopadu 2016, 19:41

U vozidla Mercedes-Benz, model Actros 930 až 934 s převodovkou 715.xxx GS EPS (kód GS2) se může stát, že při jízdě dojde k částečnému přerušení procesu ovládání spojky.

U výše uvedených modelů může dojít při jízdě k částečnému přerušení procesu ovládání spojky. Požadované řazení se potom neprovede. Přerušení ovládání spojky se načítá a ukládá se v řídicí jednotce převodovky jako chyba.

Příčiny chybné funkce:
• Řidič sešlápne pedál spojky příliš rychle a/nebo zcela nesešlápne

• Čtyřokruhový pojistný ventil vytvoří ve čtvrtém okruhu příliš nízký tlak

1

V případě reklamace se musí při testovací jízdě s řidičem překontrolovat, zda je spojkový pedál správně ovládán. Pokud dochází k chybě i přes správné ovládání, je nutné provést tlakovou zkoušku ve čtvrtém okruhu čtyřokruhového pojistného ventilu. Tlak v systému musí být 4 až 7,9 barů. Pokud je hodnota mimo toleranci, musí se čtyřokruhový pojistný ventil nastavit podle specifikací výrobce nebo se musí vyměnit.

V rámci diagnostiky se doporučuje překontrolovat napájení a utěsnění celého systému rozvodu tlakového vzduchu (vč. přívěsu). Přitom je nutné zvláště kontrolovat přípojky na převodovce a u jednotky ovládání spojky. K profesionálnímu hledání závad kromě toho patří také kontrola funkce posilovače spojky a senzoru dráhy spojky.

 

Author: MaK
Journalist at TruckFocus.cz

Související články

Cukající spojka u vozidel Mercedes-Benz
Cukající spojka u vozidel Mercedes-Benz

U vozidel Mercedes-Benz, jejích modelů Actros MP 2 (2003 – 2008) nebo Actros MP 3 (2008 – ) je možnost, že spojka cuká při popojíždění. Konkrétně se to týká těchto modelů: 932, 933, 934 s kódem (GE2) a EDC II (Electronic Drive Control), 930, 932, 933, 934, 940, 944 s kódem (GE3) a Mercedes PowerShift […]

Problémy s řazením po výměně spojky
Problémy s řazením po výměně spojky

Problém se může týkat vozidel Iveco Stralis AT/AD s automatizovanou převodovkou Euro Tronic. U těchto vozidel je pracovní válec spojky vybaven zařízením, které automaticky kompenzuje opotřebení obložení spojkové lamely. Z tohoto důvodu se musí přesně nastavit tlačná tyčka pracovního válce spojky při výměně spojky a/ nebo ovladače spojky. Postup: • Při demontovaném nastavovači se přesune […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!