Severočeské kamiony z dílny MKR Technology ovládly letošní rallye Maroko Desert Challenge. Holandsko česká-posádka s pilotem Martinem van den Brinkem a severočeským palubním mechanikem Danielem Kozlovským nejen, že obhájila loňské vítězství, ale celkové stříbro ke zlatu přidala ještě sestava s pilotem Gertem Huzinkem.
Všechny etapy probíhaly téměř jednoznačně ku prospěchu naší holandsko-české posádky. Letošní ročník marocké rallye by se dal shrnout větou – nejprve kamiony MKR Technology a pak až zbytek světa. Po prvních 4 etapách si naši borci vedli stále velmi dobře a velmi podobně to probíhalo i v následných etapách.
Pátý den začínal i končil v bivaku Merzouga, ale posádky musely zvládnout více než dvě stě kilometrovou smyčku na území Erg Chebbi. V oblasti označované perlou Maroka si nejlépe vedl právě holandský pilot týmu Riwald Dakar Gert Huzink, který na celou trať potřeboval tři a půl hodiny. Jedenáct minut po něm do cíle přijela holandsko-česká sestava kamionu Renault Sherpa s pilotem Martinem van den Brinkem a palubním mechanikem Danielem Kozlovským Pro konstruktérský tým MKR Technology to byl už třetí pódiový double v letošním ročníku závodu.
Šestý den byl se svými čtyřmi sty kilometry nejdelší prověrkou letošního ročníku. Tentokrát byla hodně rychlá a piloti jeli od začátku prakticky stále s nohou na podlaze. Právě zvolnit se rozhodl Martin van den Brink s roudnickým palubním mechanikem Danielem Kozlovským v posledních padesáti kilometrech, což ho nakonec stálo další etapové zlato. Pro to si tentokrát přijela Elisabete Jasinto. Van den Brinkovi patřilo stříbro a bronz parťákovi Huzinkovi. Rozdíly byly na rychlé etapě minimální.
Sedmou etapu, která už tak byla nejkratší, se pořadatelé kvůli přívalovým dešťům rozhodli zkrátit. Severočeský renault měl za hodinu a čtvrt po závodě a posádka měla důvod k radosti. Rozestupy byly minimální, a tak kvůli zásahu shůry se na pódiu objevila i jiná jména. Druhá příčka patřila v závěrečném dějství Belgičanu Bouwensovi, třetí Holanďanu Voermanovi. Van den Brinkův parťák kvůli smůle a ucházející pravé přední pneumatice, kvůli které musel stavět, paradoxně zaznamenal svůj nejhorší výsledek – klasifikován byl až jako třináctý.
Poslední etapa ale neměla vliv na celkový výsledek. Van den Brink z týmu Mammoet Rally Sport získal celkové zlato a Gert Huzink z Riwald Dakar k němu přidal stříbro. Na konečném pódiu se ke dvojici pilotů kamionů Renault Trucks, kterým závodní podobu dal severočeský tým MKR Technology, přidala Portugalka Elisabete Jasinto. „Technika šlapala jako hodinky. V terénu sice občas něco pozlobí, ale tentokrát se nás drželo štěstí a jakékoli velké problémy se nám vyhnuly. Kéž by takový průběh jednou měl i Dakar,“ vzhlíží k prestižní soutěži Daniel Kozlovský, palubní mechanik vítězného kamionu. „Tenhle závod byl skvěle připravený a trasy dobře zvolené. Nádherné prostředí jsme si dokonce i zvládli užít, no a celkové zlato samozřejmě celkový dojem silně umocňuje,“ usmál se Kozlovský.
Letošní ročník Maroko Desert Challenge nahradil loňský závod Libia Rally. Pořadatelé zanechali koncept od pobřeží k pobřeží, kdy se posádky dostaly od Atlantiku ke Středozemnímu moři, ale dali mu novou formu v podobě nulových přejezdů. Všechny etapy vždy začínaly a končily v bivaku.
Výsledky – 5. etapa: Merzouga – Merzouga (213 km):
- Huzink (Renault Trucks) 3:31:20
- van den Brink (Renault Trucks) +11:31
- Timmermans (DAF) +38:30
- Van Velsen (Ginaf) +44:38
- Jacinto (MAN) +46:49
Výsledky – 6. etapa: Merzouga – Tendrara (405 km):
- Jacinto (MAN) 5:53:11
- van den Brink (Renault Trucks) +9:03
- Huzink (Renault Trucks) +14:17
- van Kasteren (DAF) +23:18
- de Groot (DAF) +29:30
Výsledky – 7. etapa: Tendrara – Oujda (208 km):
- van den Brink (Renault Trucks) 1:14:28
- Bouwens (Iveco) +2:16
- Voerman (MAN) +3:43
- Jacinto (MAN) +5:25
- van Werven (Ginaf) +7:33
- Huzink (Renault Trucks) +19:02
Celkově:
- van den Brink (Renault Trucks) 32:19:45
- Huzink (Renault Trucks) +1:51:38
- Jacinto (MAN) +2:23:20
- Bouwens (Iveco) +6:15:28
- Verheyden (DAF) +6:51:32
Komentáře