TATRA v hlavní roli – doplněné vydání

, 30 listopadu 2016, 7:43

Dvacátého pátého listopadu letošního roku vyšlo druhé doplněné vydání úspěšné knihy „TATRA v hlavní roli“. Další fotografie, množství doplněných informací a především rozšířená statistická data – to vše nalezne čtenář v knize s novým obalem.

První vydání knihy z letošního února mapující třicet let účasti vozidel TATRA v nejtěžších soutěžích světa se setkalo s velkým zájmem fanoušků a zákazníků kopřivnické automobilky. Během čtyř měsíců byla rozebrána téměř celá tisícovka výtisků.

tatra_v_hlavni_roli_ii_01

Kniha vzbudila nejen zájem čtenářů o relativně mladou historii soutěžení s nákladními vozy TATRA, ale podnítila rovněž účastníky, pamětníky a zájemce o vývoj motorsportu v tomto zajímavém segmentu k širším aktivitám.

Spoluautoři Milan Olšanský a Radomír Smolka vyjádřili v závěru knihy naději, že s pomocí čtenářů se snad podaří postupně zaplnit alespoň některá bílá místa, například v jednotlivých statistických tabulkách. Reakce okolí však předčila veškerá jejich očekávání.

tatra_v_hlavni_roli_ii_02

Našly se další zajímavé fotografie. Podařilo se upřesnit některé informace a především byla nalezena doplňková statistická data. Především se však podařilo sestavit zcela unikátní tabulku: „Přehled soutěžních a doprovodných vozidel TATRA v letech 1985 – 2000“. Nově kniha uvádí typové označení vozidla, výrobní číslo (VIN kód), datum výroby, typ motoru, výrobní číslo motoru a státní poznávací značku. Mohu říci, že se podařilo vypátrat a publikovat informace, které doposud nikdy a nikde nebyly v takové šíři a komplexnosti uveřejněny,“ říká Ing. Radomír Smolka, člen představenstva a technický ředitel společnosti TATRA TRUCKS a.s. a spoluautor knihy.

tatra_v_hlavni_roli_ii_03

Každý, kdo se jen trochu přiblíží popisování historických skutečností, ví, jak složitá je to činnost. Zvláště když jde o historii stále živou. O příběh, který pokračuje. Radek vyvinul obrovské úsilí, aby dokázal téměř nemožné  – dohledat informace, které již v době svého vzniku měly mnohdy „speciální“ zacházení,“ doplňuje Ing. Milan Olšanský.

Historie jednotlivých vozidel, o nichž kniha pojednává, je v celé řadě případů ještě košatější a složitější než si dokáže běžný čtenář představit. Mnohá z nich jsou stále využívána. Plní svoji funkci, jedou zkrátka dál.

Je jen příznačné, že se kniha „TATRA v hlavní roli“ stala doslova odrazovým můstkem pro objevení a záchranu jednoho z prvních tatrováckých soutěžních speciálů T 815 6×6 VE „Ostrý-II“. Na základě informací získaných při práci na prvním vydání knihy Radomír Smolka vůz objevil ve Francii a poté získal do sbírek společnosti TATRA TRUCKS a.s.

Vůz „Ostrý-II“ z Dakaru 1986 posádky Zdeněk Kahánek, Josef Kalina a  Miroslav Gumulec v současnosti prochází rekonstrukcí v dílnách naší společnosti a bude jedním ze zlatých hřebů nově vznikající sbírky nákladních vozidel TATRA,“ říká Ing. Radomír Smolka.

Druhé, doplněné, vydání knihy „TATRA v hlavní roli“ je k dispozici přímo v recepci společnosti TATRA TRUCKS a.s. v Kopřivnici a v elektronickém obchodě TATRA T-SHOP.

Tisková zpráva Tatra Trucks

Související články

TATRA PHOENIX ve středu zájmu na IAA 2016
TATRA PHOENIX ve středu zájmu na IAA 2016

Mezinárodní výstava nákladních a užitkových vozidel IAA 2016 představila celou řadu novinek a k vidění bylo velké množství poutavých exponátů. Jedním z nich byla naše TATRA PHOENIX, která patřila k těm nejobletovanějším.

Kotoučové brzdy na vozidlech TATRA
Kotoučové brzdy na vozidlech TATRA

Jednou z významných technických novinek letošního roku je možnost vybavení vybraných vozidel modelových řad TERRN01, PHOENIX a FORCE kotoučovými brzdami.

Buggyra míří na Dakar s hvězdnou sestavou Kolomý – Loprais
Buggyra míří na Dakar s hvězdnou sestavou Kolomý – Loprais

Takřka nemožné se stalo skutečným. Vedle Martina Kolomého bude hájit na Rally Dakar 2017 barvy týmu Tatra Buggyra Racing také Aleš Loprais. Oba jezdci mají nejvyšší ambice a k jejich zdárné realizaci v podobě umístění v elitní desítce mají dopomoci závodní speciály Tatra Phoenix.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!