Automobilka TATRA TRUCKS již koncem září splnila svůj plán kontraktací na rok 2016. „Všech 1.300 aut, které letos plánujeme vyrobit, má již svého zákazníka,“ uvádí obchodní ředitel TATRA TRUCKS David Pipal.
Za prodejním úspěchem Tatry stojí především znovunabytá reputace Tatry jako dodavatele spolehlivé mobility. Roste zájem o civilní řadu TATRA PHOENIX, jejíž prodeje meziročně stouply o 65 procent. Ale i o vojenské, hasičské či záchranářské speciály řady TATRA FORCE.
Tatra v posledním období jede, a to globálně. Nejvýznamnějším trhem zůstává domácí česko-slovenský s více než 435 vozy, avšak druhá v pořadí je Indie s odbytem 334 vozidel. Na třetím místě se umístily společně dva nové trhy – Egypt a Jordánsko; do každé z těchto zemí se letos vyveze 130 Tatrovek. Zajímavý objem vozidel, 76 vozidel, byl dodán do Brazílie. „Egypt a Jordánsko představují nové a atraktivní trhy, na které jsme letos vstoupili. Dnes tam dodáváme produkci v segmentu defence, ale na ní v budoucnu chceme navázat i dodávkou vozidel pro civilní sektor,“ uvádí obchodní ředitel David Pipal.
Důležitou skutečností je, že obchodní strategie společnosti TATRA TRUCKS je široce diverzifikovaná nejenom geograficky, kdy menší série či dokonce jednotlivé unikátní speciály jsou dodávány do desítek zemí, ale také segmentově – od těžebních velkoobjemových nákladních vozidel, přes zemědělské speciály až po např. hasičská vozidla. Z hlediska rozdělení výroby mezi vojenský a civilní sektor je letošní poměr přibližně 68:32.
Velmi slibně se jeví růst prodejů civilní řady, kdy vlajková loď – model TATRA PHOENIX – meziročně stoupl o 65 procent. Tato modelová řada vybavená většinou motory splňujícími emisní normu Euro 6 je určená zejména pro vyspělé západní trhy. Tatra se s tímto modelem nejenom úspěšně uchytila na domácích trzích, ale expanduje i do Rakouska, Německa, Norska či Nizozemí. Co se týče výroby pro segment defence, TATRA TRUCKS zpravidla dodává podvozek, na který si odběratel vybere nástavbu dle svých potřeb. Velmi zajímavé jsou také OEM projekty, kdy automobilka dodává na trh tzv. CKD sady, v nichž je vozidlo rozložené na prvky přepravitelné kontejnery, které jsou následně smontovány u zákazníka. Nejvýznamnější OEM projekt má Tatra v Indii; na tamním trhu probíhá montáž v indickém státním podniku BEML.
David Pipal to komentuje: „Překonali jsme první metu – prokázat našim partnerům a zákazníkům, že Tatra opět prosperuje. Nyní zákazníkům ukazujeme, že díky Tatře a jejím unikátním užitným vlastnostem můžou zvyšovat svoji prosperitu i oni. Tatra je dostane dál.“
Komentáře