Společnost DAF Trucks na veletrhu IAA 2016 v Hannoveru

, 22 září 2016, 9:09

Program „DAF Transport Efficiency“ je nosným tématem společnosti DAF na veletrhu IAA 2016, který se koná v Hannoveru od 22. do 29. září. Společnost DAF Trucks vystavuje kompletní nabídku svých špičkových produktů a služeb, které prokazují, že nabízí ta nejefektivnější řešení dopravy s maximálním ziskem na kilometr. Nový moderní systém pro správu vozového parku DAF Connect optimalizuje výkon vozového parku a využití řidičů a zvyšuje efektivitu logistiky.

Zdokonalení spolehlivých a hospodárných motorů PACCAR PX-5 a PX-7 oblíbených rozvážkových vozidel řady LF a CF přináší zvýšení výkonu, točivého momentu a snížení spotřeby paliva. Program DAF Transport Efficiency odkazuje na špičkovou pozici v nejnižších emisích, nejnižších provozních nákladech a nejvyšší úspoře paliva. Společnost DAF ukazuje také svůj závazek udržet si vedoucí pozici v oblasti omezování emisí z dopravy a snížení spotřeby paliva, protože vystavuje jedno z vývojových vozidel Inovations.

Stánek společnosti DAF se bude nacházet ve veletržním komplexu v hale 17. Bude zaujímat plochu 2.500 m2 a předvede kompletní nabídku produktů, které určují měřítka v oblasti kvality, nízkých provozních nákladů a využití vozidel. Vystavena bude celá modelová řada DAF, od LF pro rozvážkovou dopravu přes univerzální CF pro celou řadu aplikací až po vlajkovou loď XF, určenou pro těžkou a dálkovou nákladní dopravu.

Ve snaze vyzdvihnout důraz, který společnost DAF a jejích 1.000 prodejních a servisních dealerů kladou na kompletní řadu služeb, které stojí za prémiovými produkty ve své třídě, mají ve stánku společnosti DAF své místo společnosti PACCAR Financial, PacLease, PACCAR Parts, TRP a prezentace programu smluv na opravy a údržbu DAF Servisní smlouvy.

Systém pro správu vozového parku DAF Connect

Na veletrhu IAA uvede společnost DAF novou platformu DAF Connect. Jedná se o moderní systém pro správu vozového parku, který nabízí informace o využití vozidel a řidičů v reálném čase. Informace o pozici vozidla, spotřebě paliva, ujetých kilometrech, úrovni využití vozového parku a době volnoběhu jsou přehledně prezentovány na on-line portálu, který je možné nakonfigurovat podle požadavků a přání zákazníka.

Uživatelsky přátelský portál lze nakonfigurovat tak, aby nabídl komplexní zprávy o spotřebě paliva s aktuálními údaji i údaji z minulosti, a dokonce i možnost porovnat vozidla a řidiče. Funkce Live Fleet View (Živé zobrazení vozového parku) poskytuje veškeré potřebné informace o poloze vozidel celého vozového parku, takže je možné optimálně plánovat například ujeté vzdálenosti, trasy a dobu jízdy pro jednotlivá vozidla a řidiče. Provozovatelé dostanou výstrahy (které mohou sami definovat) v případech odchylky od povolené rychlosti, trasy, pozice a spotřeby paliva, takže mohou na danou situaci reagovat.

DAF Connect optimalizuje využití vozidel, snižuje provozní náklady a zvyšuje efektivitu logistiky – kam spadá také optimální plánování oprav a údržby a na míru přizpůsobené poradenství od společnosti DAF prostřednictvím služby DAF Connect. „S řešením DAF Connect vstupujeme do nové éry poskytování podpory našim zákazníkům v dosažení maximálního zisku na kilometr,“ poznamenal Richard Zink, ředitel marketingu a prodeje společnosti DAF Trucks.

DAF Connect bude dostupný ve čtvrtém čtvrtletí roku 2016 a představuje novou kvalitu, rychlost, uživatelskou přívětivost a schopnost porovnávat výkony jednotlivých vozidel. Richard Zink doplnil: „Spolupracujeme se špičkovými nezávislými dodavateli informací o správě vozového parku, abychom zpřístupnili otevřenou platformu. Ta je důležitá pro smíšené vozové parky nebo parky, které již do systémů správy vozového parku investovaly.

Zdokonalené motory PACCAR PX-5 a PX-7 pro modelové řady DAF LF a CF

V rámci své filozofie DAF Transport Efficiency představuje společnost DAF zdokonalení svých úspěšných rozvážkových vozidel DAF LF a CF s motory PACCAR PX. Vyšší točivý moment a nižší otáčky motoru přispívají k většímu komfortu řidiče a k úspoře paliva, zvláště pak s novými kombinacemi poháněcích soustav. V některých konfiguracích dochází ke snížení otáček motoru až o 300ot./min při rychlosti 85km/h. Optimalizace poháněcí soustavy vede ke snížení spotřeby paliva až o 4%.

Díky novému řízení motoru a optimálnímu udržování provozní teploty se zvýšil točivý moment hospodárných a spolehlivých 4,5litrových motorů PACCAR PX-5 a 6,7litrových motorů PACCAR PX-7 až o 12%. Maximální točivý moment 4válcového motoru PACCAR PX-5 v modelové řadě DAF LF nyní stoupl na 850 Nm při 1.200–1.500ot./min. Pro motor PACCAR PX-7 v modelové řadě DAF LF a CF pak dosahuje 1.200Nm při 1.100–1.700ot./min.

Společnost DAF se stále zaměřuje na program DAF Transport Efficiency

Pro upevnění vedoucí pozice v oblasti nízké spotřeby paliva a emisí CO2 společnost DAF představuje na veletrhu IAA jedno z vývojových vozidel, které zaujímá dominantní pozici expozice společnosti DAF.

Definujeme další příležitosti pro úspory paliva a snížení emisí CO2, abychom si udrželi naše přední postavení v oblasti nízkých provozních nákladů a ohledu k životnímu prostředí,“ říká Ron Borsboom, ředitel oddělení výzkumu a vývoje. „Koncept vývojového vozidla ukazuje, že vyvíjíme další generace technologií, jako je například hybridizace a elektrifikace. Dále pracujeme s využitím odpadního tepla a také rozvíjíme prediktivní, propojené jízdy, které jsme úspěšně předvedli během testu European Truck Platooning Challenge na začátku tohoto roku.“

V průběhu poslední dekády došlo ke snížení spotřeby paliva a tím pádem i ke snížení emisí CO2 u dálkových vozidel o 14%. Ron Borsboom k tomu dodává: „Bezpochyby budou podniknuty další kroky, mimo jiné nová legislativa týkající se celkové hmotnosti a rozměrů, schválená Evropským parlamentem. Vylepšená aerodynamika povede ke snížení emisí CO2. Současně je také příležitost k vylepšení zorného pole řidiče a lze vytvořit další prostor pro budoucí technologie pro zvýšení úspory paliva, jak je vidět na vývojovém vozidle. Jakmile přijde konečná podoba legislativy, bude automobilový průmysl investovat do řešení, která povedou k dalšímu snížení emisí CO2 a zvýšení bezpečnosti. Již nyní se těšíme na implementaci nových technologií.“

20 let ve společnosti PACCAR

Před 20 lety se společnost DAF Trucks stala součástí společnosti PACCAR, což je jeden z největších výrobců nákladních vozidel na světě. Zrodil se globální příběh o úspěchu. Obrovské investice v průběhu posledních dvou desetiletí do zcela nové modelové řady, motorů a výzkumných zařízení, jako zcela novou zkušebnu pro motory v Eindhovenu. Tyto a další investice upevnily vedoucí pozici společnosti DAF v oblasti vývoje čistých, spolehlivých a vysoce účinných motorů. Nová distribuční centra společnosti PACCAR v Maďarsku, Nizozemsku a Rusku pak zaručují zákazníkům prvotřídní a rychlé dodávky náhradních dílů. V současnosti se ve Westerlo v Belgii staví nová lakovna kabin, která se po svém otevření v roce 2017 stane nejmodernějším a ekologicky nejšetrnějším provozem svého druhu.

V Evropě je společnost DAF nejrychleji rostoucím a nejúspěšnějším výrobcem nákladních vozidel. Podíl na trhu v těžkém segmentu se zvýšil z 9% v roce 1996 na 16% v první polovině tohoto roku, přičemž zaujímáme první pozici na trhu v segmentu těžkých tahačů. Úspěch společnosti DAF se rozšiřuje i mimo Evropu. V Jižní Americe, Rusku, Africe a Asii je spolehlivost, kvalita a efektivita vozidel DAF vysoce oceňována. Společnost DAF zaujímá vedoucí pozici na trhu v Izraeli a je evropskou značkou číslo 1 na Tchaj-wanu. Společnost DAF otevřela prodejní zastoupení v Rusku a v Turecku, zatímco v Brazílii vznikl úplně nový výrobní závod DAF.

Stále více provozovatelů si uvědomuje kvalitu, spolehlivost a efektivitu vozidel DAF,“ komentoval Preston Feight, prezident společnosti DAF Trucks. „V roce 1996 vyráběla společnost DAF 25.000 vozidel a toto číslo se loni zdvojnásobilo na více než 50.000. Se svojí skvělou řadou vozidel a služeb a hustou sítí profesionálních a nezávislých dealerů má společnost DAF všechny předpoklady rozšířit své podnikání ve světě.“

Následující vozidla jsou vystavena ve stánku společnosti DAF v hale 17 (číslo stánku B20):

LF 150                       4 x 2 podvozek s kabinou Day Cab – tichá verze Silent
LF 210                       4 x 2 podvozek s kabinou Day Cab
LF 290                       4 x 2 podvozek s kabinou Extended Day Cab

CF 320                      6 x 2 podvozek s kabinou Day Cab a s hákovým natahovákem kontejnerů VDL
CF 440                      4 x 2 tahač s kabinou Space Cab – tichá verze Silent
CF 440                      6 x 4 podvozek s kabinou Day Cab a sklápěčkou Meiller

XF 440                      4 x 2 tahač s kabinou Space Cab – tichá verze Silent
XF 440                       6 x 2 podvozek s kabinou Space Cab a demontovatelnou nástavbou BDF
XF 460                       4 x 2 tahač s kabinou Super Space Cab – 91cm verze se sníženou točnou Low Deck
XF 510                      4 x 2 tahač s kabinou Super Space Cab
XF 510                      4 x 2 tahač s kabinou Super Space Cab – verze IAA Special Edition

Koncept vývojového vozidla XF z výzkumu a vývoje.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!