Nové služby od ZF Aftermarket, které usnadní správu vozového parku a komunikaci se zákazníkem

8 října 2024, 14:42

Firma ZF Aftermarket představila na veletrhu Automechanika významné novinky, kterými rozšířila své portfolio. Podívejte se blíže na digitální nástroj ZF [pro]Manager, nové řešení pro správu vozového parku Vandy a diagnostické vylepšení ZF [pro]Diagnostics.

ZF [pro]Manager:

Představení aplikace ZF [pro]Manager: Podpora servisů pomocí digitálních řešení

Nezávislé autoservisy čelí v dnešním rychlém digitálním světě mnoha výzvám. Musí se přizpůsobit rostoucím očekáváním zákazníků, kteří vyžadují pohodlí, transparentnost a proaktivní komunikaci. ZF [pro]Manager, nejnovější inovace Business Line Digital Solutions a součást rodiny [pro]Family, je navržen tak, aby servisům pomohl tyto výzvy řešit. ZF [pro]Manager měl oficiální premiéru na veletrhu Automechanika letos v září.

ZF [pro]Manager umožňuje moderní a pohodlnou práci a zároveň zefektivňuje komunikaci se zákazníky a zpracování objednávek pro servisy. Platforma integruje řízení vztahů se zákazníky (CRM) s digitálním rozhraním, čímž poskytuje bezproblémové komplexní řešení pro zákazníky i provozovatele servisů.

Digitální zákaznický portál umožňuje zákazníkům spravovat celý proces objednávky, od rezervace až po platbu, s aktualizacemi objednávek v reálném čase, snadným schvalováním nabídek a digitální platbou.

Systém CRM pro servisy integruje komunikaci se zákazníky prostřednictvím e-mailu, SMS a WhatsApp a poskytuje podrobné informace o zákaznících, vozidlech a zakázkách. Propracovaný online rezervační systém s intuitivním průvodcem zachycuje všechny potřebné informace při zachování uživatelsky přívětivého procesu. V kombinaci s automatickými upomínkami na schůzky, kontroly, výměny pneumatik a aktualizace stavu se čas strávený telefonáty pro servisy a jejich zákazníky výrazně zkracuje.

Vytváření nových obchodních příležitostí

Kromě toho [pro]Manager otevírá servisům nové obchodní příležitosti, protože nabízí funkce pro automatizované propagace nebo realizaci nabídek financování. Pomocí otevřeného rozhraní (API) lze všechny rezervační a komunikační funkce snadno integrovat do stávajících webových stránek nebo rezervačních portálů třetích stran a systémů pro správu vozového parku, čímž se rozšiřuje konektivita a funkčnost platformy.

Daniel Pfeiffer, manažer divize digitálních řešení, zdůrazňuje: „Digitální řešení jsou pro nás velmi důležitá. S nástrojem [pro]Manager pomáháme zejména nezávislým servisům nabízet moderní digitální uživatelské prostředí a zároveň trávit méně času telefonováním.”

ZF [pro]Manager je ve vybraných partnerských servisech používán od loňského roku a v úzké spolupráci s nimi byl dále rozvíjen. Tímto způsobem je od počátku zajištěno, že řešení zohledňuje všechny detaily servisní reality. Po veletrhu Automechanika bude nový software k dispozici v Evropě a krátce poté v Brazílii.

Více informací o [pro]Manageru naleznete na portálu ZF Aftermarket nebo v přiloženém souboru ve formátu PDF.

Vandy od ZF Aftermarket

Řešení pro správu vozového parku Vandy: Klid pro majitele malých firem

V září letošního roku uvádí tým Business Line Digital Solutions na trh své další inovativní řešení: Vandy – chytrý systém správy vozového parku pro lehká užitková vozidla (LCV) pro malé a střední podniky (SMB). Systém Vandy je vytvořen tak, aby vyhovoval jedinečným potřebám netradičních majitelů vozových parků a pomáhal jim optimalizovat provozní dobu vozidel, zefektivnit údržbu a zlepšit celkový provoz podniku. Řešením specifických problémů tohoto nového segmentu zákazníků nabízí Vandy jednoduché, uživatelsky přívětivé řešení zaměřené na údržbu a celkové náklady na vlastnictví. Toto uvedení na trh nejen rozšiřuje portfolio společnosti ZF, ale také posiluje její schopnost poskytovat komplexní ekosystém služeb. Díky službě Vandy rozšiřuje firma svůj záběr mezi vozovými parky různých velikostí a připravuje si tak půdu pro trvalá partnerství v rámci této rostoucí zákaznické základny.

Objevení nového obchodního potenciálu

vandy = „van“ jako dodávka + „handy“, zdůrazňující jeho praktičnost a pohodlí

Vandy od ZF AftermarketVandy je určen pro majitele vozových parků malých a středních podniků, jejichž hlavní činností není logistika, ale kteří jsou závislí na vlastním vozovém parku. Tito zákazníci obvykle provozují lehká užitková vozidla (LCV) s velikostí vozového parku od 10 do 100 vozidel, jako jsou malé stavební firmy, poskytovatelé služeb a řemeslné podniky. Těmto podnikům často chybí zdroje a odborné znalosti pro efektivní správu vozového parku.

Tento segment zůstává z velké části nevyužitý, což představuje významnou tržní příležitost – v současné době se odhaduje, že v šesti hlavních zemích EU (Německo, Francie, Španělsko, Itálie, Velká Británie a Polsko) je přibližně 7 milionů vozidel, která nejsou vybavena žádným řešením pro správu vozového parku. Tradiční systémy správy vozového parku, určené pro velké vozové parky se specializovanými správci, neodpovídají potřebám malých a středních podniků a často jsou pro ně irelevantní. Systém Vandy je přizpůsoben těmto nevyhrazeným správcům vozových parků a nabízí jednoduché a akční poznatky pro zlepšení využití vozidel se zaměřením na údržbu, aniž by to bylo technicky složité.

Vandy tyto problémy řeší poskytováním sady funkcí navržených tak, aby zvyšovaly provozní efektivitu, snižovaly náklady a zjednodušovaly rozhodování prostřednictvím intuitivního rozhraní. Zefektivňuje procesy údržby a oprav, minimalizuje prostoje a zlepšuje dostupnost vozidel, takže se malé a střední podniky mohou spolehnout na své vozové parky bez neustálého dohledu. Díky včasným připomínkám údržby a správě dokumentů pomáhá Vandy snižovat náklady na opravy a vyhýbat se pokutám, což vede k výrazným úsporám. Přístup k datům v reálném čase a podrobným zprávám umožňuje manažerům dělat informovaná rozhodnutí a překonávat omezení jejich znalostí. Uživatelsky přívětivý design platformy a minimální požadavky na zapracování ji zpřístupňují všem uživatelům bez ohledu na jejich technické znalosti.

Klíčové vlastnosti Vandy:

  • Plánování údržby: Získejte doporučení optimálního plánu údržby, včasné upomínky a sledujte náklady na údržbu.
  • Kontrolní seznamy prohlídek: Přizpůsobitelné digitální kontrolní formuláře, které jsou snadno přístupné a vyplnitelné na jakémkoli mobilním zařízení.
  • Správa problémů: Rychlá identifikace a reakce na neočekávané problémy pro maximalizaci doby provozu.
  • Údaje o poloze v reálném čase: Zobrazení aktuální polohy vozidla a údajů o stavu tachometru v reálném čase v aplikaci.
  • Záznam o jízdě: Automatický záznam ujetých kilometrů, tras a informací o řidiči pro každou jízdu.
  • Upozornění a upomínky: Získejte upozornění a upomínky, abyste měli přehled o problémech s vozidlem, údržbě, končící platnosti dokladů a dalších věcech.
  • Digitální přihrádka: Uložení všech dokladů k vozidlu na bezpečném a dostupném místě. Získejte upozornění na končící platnost dokladů.
  • Přiřazování řidičů: Přiřazujte vozidla řidičům sami nebo jim umožněte, aby se sami přiřadili pomocí QR-kódu.
  • Vykazování: Pochopte a optimalizujte náklady, využití a výkonnost svého vozového parku.

„Vandy poskytuje důležité a využitelné informace, které pomáhají podnikům udržovat jejich vozové parky efektivní a hospodárné. Poskytuje jim přehled a kontrolu nad jejich pohybem, díky čemuž se mohou v klidu soustředit na své podnikání, a ne na svá vozidla,“ shrnuje Marion Benoit, vedoucí servisní linie pro služby vozového parku lehkých vozidel a Vandy Product Owner BL Digital Solutions.

Vandy je od v září spuštěna na šesti evropských trzích: ve Velké Británii, Francii, Německu, Polsku, Španělsku a Itálii, s ambicí expandovat do celého světa. K dispozici bude především online prostřednictvím webových stránek https://vandy.pro/#howitworks, kde si zájemci mohou vyžádat demo verzi a prozkoumat její funkce. Aby firma ZF zajistila efektivní komunikaci napříč těmito různorodými regiony, navázala spolupráci s externí agenturou, která bude podporovat prodejní proces v šesti jazycích.

ZF [pro]Diagnostics

ZF [pro]Diagnostics začíná budovat nový digitální servisní ekosystém pro Aftermarket

Veletrh Automechanika 2024 představil významné rozšíření odborných znalostí společnosti ZF v oblasti diagnostiky pro zlepšení provozuschopnosti. ZF [pro]Diagnostics poskytne přístup k hloubkové diagnostice více značek a systémů pro rozsáhlý sortiment evropského autoparku, včetně osobních a užitkových vozidel se všemi druhy paliv. ZF [pro]Diagnostics umožňuje nezávislým servisům, pneuservisům a vozovým parkům zvýšit efektivitu a generovat nové zakázky rozšířením jejich diagnostických schopností o profesionální řešení pro diagnostiku a kalibraci vozidel.

„Moderní konstrukce vozidel kladou ještě větší nároky na diagnostické znalosti nezávislých servisů. S řešením ZF [pro]Diagnostics nabídneme inovativní, ucelené diagnostické řešení, které odráží posílený závazek společnosti ZF poskytovat servisům špičková řešení diagnostiky vozidel různých značek a systémů pro osobní i užitková vozidla,“ zdůraznil Philippe Colpron, vedoucí divize Aftermarket společnosti ZF. „Naši zákazníci potřebují řešení na míru, aby mohli na konkurenčním trhu neustále zvyšovat úroveň svých služeb zákazníkům. Nejnovější bezpečnostní standardy pro přístup k datům vozidel a elektrifikace vozového parku pro ně představují výzvu a společnost ZF Aftermarket jim nabídne vhodné řešení, které sníží složitost a zároveň zvýší servisní možnosti servisů.“

Diagnostika pro každé vozidlo a každý systém s ohledem na budoucnost 

ZF MultiScan jako součást ekosystému ZF [pro]Diagnostics je nástrojem pro spolehlivou diagnostiku různých značek v širokém spektru vozidel, včetně osobních automobilů, lehkých užitkových vozidel, nákladních vozidel, přívěsů a autobusů. Je přizpůsoben různorodým potřebám různých typů servisů a bude obsahovat tři specializované softwarové balíčky: MultiScan Car, MultiScan Trailer a MultiScan Truck & Bus.

Díky rozsáhlé databázi vozidel zajišťuje rychlé a přesné řešení problémů u desítek tisíc modelů a pokrývá všechny základní systémy vozidel. To znamená, že servisy mohou rychle a přesně diagnostikovat problémy a ušetřit tak cenný čas a zdroje. Systém ZF [pro]Diagnostics je vybaven nejnovějšími technologiemi a podporuje všechny hlavní diagnostické protokoly, včetně diagnostiky přes internetový protokol (DoIP) a CAN FD. Kromě toho podporuje přístup k nejnovějším bezpečnostním datovým branám OE a obsahuje funkce PassThru (J2534), které servisům umožňují bez námahy odblokovat bezpečnostní brány OE pomocí jediné registrace.

ZF Scan nahradí předchozí řešení od ZF (Testman) a WABCO (Truck/Bus/Trailer/Off-Highway) a umožňuje servisní řešení všech dílů ZF, jako jsou převodovky, brzdy a systémy řízení a zavěšení.

ZF [pro]Diagnostics

Integrace bohatého dědictví diagnostiky Tier 1 a umožnění nových obchodních modelů 

Na základě dlouholetých zkušeností s diagnostickými řešeními pro systémy vyráběné společností ZF, nová ZF [pro]Diagnostics Suite přináší rychlé a přesné interpretace všech dat a chybových kódů ve zjednodušeném a přehledném prostředí. Pro ZF Scan nové komunikační rozhraní ZF DCI zabezpečuje bezchybnou komunikaci mezi vozidlem a ZF [pro]Diagnostics Suite tak aby všechny nové funkce proběhly bezchybně a v krátkém čase. Toto nové rozhraní  bude také součástí velmi oblíbených kabelových setů pro připojění k různým typům vozidel, jako například Trailer, Truck nebo Bus Accessory Case.

„Servisy hledají efektivní a evoluční řešení, která jim umožní servisovat vozidla svých zákazníků dnes i zítra. Postupnou integrací diagnostických funkcí ZF-systems do své platformy [pro]Diagnostics snižuje společnost ZF potřebu více diagnostických řešení (hardwaru a softwaru), což přináší dílnám zřejmé finanční výhody a zvýšení efektivity,“ řekl Philippe Colpron.

Zatímco většina trhu je postavena na rigidních cyklech obnovy hardwaru a licencí, ZF [pro]Diagnostics má nabízet flexibilní licenční a tím pádem i cenové možnosti, aby byla diagnostická řešení dostupnější pro každý servis dle jeho potřeb a zároveň odpovídala realitě servisních činností. Systém ZF [pro]Diagnostics lze například zpřístupnit prostřednictvím různých délek předplatných variant, od týdenních po roční a inovativní možnosti platby za vozidlo, což servisům umožňuje přizpůsobit náklady jejich skutečné opravárenské činnosti.

Všechny tyto novinky společnosti ZF jsou již spuštěny na několika evropských trzích a i nadále své působení rozšiřují. Pokud se chcete dozvědět vice, navštivte stránky firmy ZF Aftermarket nebo kontaktujte obchodní zástupce.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!