Testy elektrických nákladních vozidel za polárním kruhem. Zvládnou trasu dlouhou 13.000 km?

9 července 2024, 13:10

V rámci projektu “eActros 600 European Testing Tour 2024” zatím dva elektrické nákladní vozy Mercedes ujely necelých 4.500 kilometrů. Prvním cílem byl nejsevernější bod kontinentální Evropy. Dalším cílem bude nejjižnější bod Evropy, který se nachází ve španělské Andalusii.

Velké testy nových technologií

Dva elektrické nákladní automobily, které se účastní akce “eActros 600 European Testing Tour 2024” pořádané společností Mercedes-Benz Trucks, ujely 4436 kilometrů s bateriovým elektrickým pohonem a po 12 dnech dokončily jednu etapu cesty a dosáhly norského Severního mysu – nejsevernějšího bodu Evropy dosažitelného po silnici. Dva předsériové prototypy nové elektrické vlajkové lodi, modelu eActros 600, vyrazily 11. června z Frankfurtu nad Mohanem na největší testovací jízdu v historii společnosti. Elektrická nákladní vozidla s celkovou hmotností jízdní soupravy 40 t absolvují testovací trasu přes 20 zemí a ujedou více než 13.000 kilometrů.

Jednou z dalších důležitých etap této cesty bude španělská Tarifa – nejjižnější bod evropského kontinentu. V Norsku byla dosud nejdelší trasa ujeta na jedno nabití baterií, převážně po venkovských silnicích s náročným reliéfem. Činila 480 kilometrů a vozům zbývalo ještě 30 kilometrů dojezdu. Oba prototypy eActros 600 spolehlivě urazily cestu i v silném větru a deštivém počasí.

Cíl: získání zkušeností ohledně spotřeby energie na různých trasách

Cílem projektu “eActros 600 European Testing Tour 2024” společnosti Mercedes-Benz Trucks je získat rozsáhlé zkušenosti se spotřebou energie na nejrůznějších trasách, v různých topografických podmínkách a klimatických pásmech. O tyto poznatky se pak chce výrobce podělit se zainteresovanými zákazníky. Velká kapacita baterií přesahující 600 kilowatthodin spolu s novou, mimořádně úspornou elektrickou hnací nápravou vlastní konstrukce zajišťuje modelu eActros 600 dojezd 500 kilometrů bez nutnosti dobíjení baterií. Na trase budou baterie dobíjeny výhradně z veřejně přístupných dobíjecích stanic.

Trasa zatím vedla přes Německo, Dánsko, Švédsko, Norsko, Finsko, Estonsko, Lotyšsko, Litvu a Polsko. Dalšími zeměmi budou Česká republika, Rakousko, Slovensko, Maďarsko, Chorvatsko, Slovinsko, Itálie, Monako, Francie, Španělsko, Portugalsko, Belgie, Nizozemsko a Lucembursko.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!