Začala MAN Liga 2024

2 dubna 2024, 8:34

MAN Liga 2024 začala 1. dubna, potrvá do konce května a počet přihlášených řidičů je oproti loňsku dvojnásobný.

MAN liga 2024

Jak vypadá letošní scénář? Všechno podstatné nám řekl Michal Jedlička, manažer pro marketing a komunikaci v MAN Truck & Bus Slovakia:

„Aktuální ročník bude probíhat od 1. dubna do 31. května, tedy více než 8 týdnů a opět poběží paralelně v Čechách i na Slovensku. Celkově se do soutěže v obou republikách zaregistrovalo 65 řidičů, což je nejen nejvíce v dosavadní historii akce, ale znamená to až 100procentní nárůst oproti minulému kolu. Dopravci z České republiky přihlásili 46 vozů, z toho 6 je od dealerských zákazníků firem HESTI, Centrum Morava Auto a AUTOIMPEX; ze Slovenska bude soutěžit 19 tahačů. Vedle nových zájemců se letos poprvé mohly přihlásit i firmy, které již soutěžily v minulých ročnících – ale musí nominovat jiného řidiče.“

Oproti předchozím rokům se organizátoři podstatně více zaměřili na komunitu řidičů – oslovili soutěžící a hodlají s nimi během celé akce aktivně komunikovat na sociálních sítích. Účastníci ligy se mohou zapojit do fotosoutěže, prezentovat snímky svých tahačů, zajímavé zážitky z jízdy či nové zkušenosti. Každý řidič, který se zapojí, obdrží malý značkový dárek MAN. Novinkou v oblasti propagování akce budou pravidelné zprávy o nejzajímavějších událostech uplynulého týdne.

Všechny vozy budou vybaveny nálepkou MAN Liga 2024 a plaketou „I já jsem MAN Liga“, aby se účastníci soutěže i takovou formou zviditelnili a dostali i do povědomí širší veřejnosti.

Digitální rozhodčí

Do soutěže se mohli přihlásit pouze řidiči s tahači MAN TGX třetí generace. A aby se nenarušil chod zúčastněných firem, soutěžící jezdí v běžném provozním režimu, na standardních trasách – v dálkové nebo regionální dopravě.

Připomeňme, že MAN Liga je originální svým konceptem. Zaměřuje se totiž v první řadě na důsledné dodržování zásad hospodárné jízdy a maximální využívání potenciálu nové generace vozů MAN. Čili na rozdíl od klasických soutěží hlavním ukazatelem výkonu řidiče není spotřeba paliva. Řidiči jsou „známkovaní“ prostřednictvím digitální platformy RIO, která v reálném čase sleduje a vyhodnocuje jejich výkony (v procentech). Proto každé soutěžící vozidlo musí být vybaveno RIO boxem s aktivovanými službami.

Hodnotí se hospodárný styl jízdy, což zahrnuje dojezdy setrvačností a efektivní používání pedálu akcelerace, využívání motorové brzdy a retardéru, dalším sledovaným parametrem je používání tempomatu. Pro objektivnost se přihlíží také k celkové hmotnosti soupravy a typu trasy, ale i hustotě provozu. RIO zaznamenává už i počasí, takže při analyzování výkonu řidiče se berou na zřetel aktuálně zhoršené podmínky na silnici.

„Během celého trvání soutěže se naši školitelé MAN ProfiDrive budou na dálku individuálně věnovat jednotlivým řidičům prostřednictvím služby Connected CoDriver,“ pokračuje Michal Jedlička. „V praxi to znamená, že v rámci telefonických konzultací se školiteli ProfiDrive dostávají soutěžící rady a doporučení, jak by si mohli zlepšit celkové hodnocení. Uplynulé tři ročníky MAN Ligy potvrdily, že s pomocí MAN Connected CoDriver se řidiči zdokonalili ve využívání všech asistenčních systémů tahačů MAN nejnovější generace, aby mohli jezdit předvídavě, bezpečně a hospodárně.“

Samozřejmě, že důsledně efektivní způsob jízdy se zákonitě projeví na nižší spotřebě: Mnoha účastníkům minulých ročníků se podařilo díky efektivnímu stylu jízdy zredukovat spotřebu paliva až o 10 %!

Slavnostní vyhodnocení 4. ročníku MAN Ligy a oficiální vyhlášení vítězů je naplánováno na červen. Ocenění budou první tři nejúspěšnější řidiči z ČR a nejlepší trojice řidičů ze SR, udělovat se bude také cena „Skokan“, kterou chce organizátor motivovat řidiče, aby průběžně zlepšovali své výkony.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!