Již i nákupy společnosti Scania se stanou motorem změny k udržitelnému přepravnímu systému budoucnosti. Cíle spojené s dekarbonizací dodavatelských řetězců se nově stávají nákupními požadavky a budou na stole při vyjednávání o budoucích smlouvách.
„Jsme nadšeni, že můžeme oznámit tento přelomový krok, který jsme připravovali v úzké spolupráci s našimi dodavateli a partnery. Zavedení zelených požadavků při nákupu materiálů není jen otázkou udržitelného přepravního systému, ale také zajištění dodávek s nízkou uhlíkovou stopou v prostředí rostoucí konkurence,“ říká Christian Levin, CEO společnosti Scania.
Scania svoji strategii představila v loňském roce a jejím cílem je zásadním způsobem přispět k eliminaci emisí oxidu uhličitého vznikajících v dodavatelském řetězci. Do roku 2030 chce společnost v Evropě odebírat 100 procent zelené oceli, baterií, hliníku a litiny.
Tyto čtyři oblasti tvoří 80 procent veškerých emisí CO2, které vznikají při výrobě materiálů používaných následně ke stavbě vozidel Scania. Definice zeleného materiálu od společnosti Scania cílí k odstranění hlavních zdrojů emisí a to požadavkem na použití nových technologií, zelené elektrické energie a recyklovaných materiálů. V případě baterií to například znamená využití zelené elektrické energie při výrobě. U výroby oceli je klíčem nahrazení uhlí vodíkem.
Scania nyní jako první společnost ve svém oboru tento přístup přetváří i v povinné požadavky na své dodavatele. Požadavky na výše uvedené technologie budou součástí vyjednávání o budoucích dodavatelských smlouvách a také při obnově stávajících, pokud se týkají dodávek baterií, ocele, hliníku a litiny do evropských výrobních závodů společnosti.
Zapojení dodavatelů je základem pro to být připravený na transformaci celého průmyslového odvětví a následně při ní uspět. V nedávných měsících v tomto směru došlo k výraznému posunu. Na jaře letošního roku Scania zadala první objednávku zelené oceli od společnosti H2 Green Steel. V polovině listopadu byl oznámený společný cíl společností Scania a SSAB na dekarbonizaci veškerých dodávek oceli do roku 2030. Dodávky této bezfosilní oceli mají začít v roce 2026. Co se týče baterií, Scania a Northvolt společně vyvinuly bateriový článek určený speciálně pro těžká nákladní vozidla se špičkovými výkonnostními parametry a výjimečně nízkou uhlíkovou stopou.
„V současné době pracujeme na rozšíření záběru našeho cíle v oblasti dekarbonizace dodávaných materiálů, aby naše strategie do budoucna pokryla kompletní celosvětový dodavatelský řetězec,“ říká Christian Levin.
Komentáře