Scania představuje digitální přístrojovou desku Smart Dash

13 září 2023, 12:10

Nová digitální přístrojová deska Scania Smart Dash umožňuje všem řidičům řídit chytřeji a bezpečněji. Její modulární koncepce a nejnovější technologie přinášejí více bezpečí, informací a klidu za volantem. Řidiči díky ní získají vynikající přehled o svém vozidle i jeho okolí a také virtuálního chytrého společníka, od něhož budou dostávat diskrétní upozornění vždy, když bude hrozit nebezpečí, nebo bude nutné, aby něco udělali.

„Nákladní vozy Scania lze nyní úzce propojit například se systémy správy vozového parku, aktuálními informacemi o dopravě, řadou cloudových služeb. Cílem je dosáhnout vyšší bezpečnosti, provozuschopnosti a produktivity,“ říká Stefan Dorski, senior viceprezident a ředitel divize Scania Trucks.

Prostředí Smart Dash vždy zahrnuje dvě obrazovky: displej řidiče přímo v přístrojové desce a středový informační displej (dotykový panel, který je k dispozici ve dvou velikostech – 10,1 nebo 12,9 palců). K ovládání může řidič používat dotykový displej, fyzické ovladače nebo hlasové příkazy. Scania se rozhodla pro vyváženou kombinaci fyzických a digitálních ovládacích prvků a vyhnula se časté chybě, kdy se důležité funkce skrývají o jednu až dvě úrovně nabídky níže.

„Nejpoužívanější funkce by samozřejmě měly být snadno dostupné,“ říká Eduardo Landeo, produktový manažer Scania Trucks. „Jde hlavně o to nabídnout řidičům nejlepší možné řešení a zajistit, aby nové technologie řidiči pomáhaly, ne aby ho obtěžovaly, zbytečně přetěžovaly jeho smysly, nebo dokonce vytvářely takové situace, kdy se pozornost a oči řidiče musí odvrátit od silnice jen kvůli nastavení nějaké základní věci, jako je například teplota v kabině.“

Nejnovější generace nákladních vozidel Scania určených pro evropské trhy nabízí mnoho bezpečnostních funkcí v rámci standardní výbavy. Další funkce jsou volitelné a přesahují rámec minimálních zákonných standardů. Jedním z příkladů je systém pokročilého nouzového brzdění reagující na zranitelné účastníky silničního provozu (AEB VRU). Místo pouhého varování, že se před vozidlem nachází chodec, tento systém podle potřeby také skutečně zabrzdí.

„Tyto novinky nám umožňují přinést celé spektrum digitálních a propojených služeb, z něhož budou mít prospěch řidiči, správci vozových parků i majitelé dopravních firem,“ říká Landeo. „Inteligentní a bezpečná nákladní vozidla přinesou zvýšenou produktivitu, méně nehod a bezpečnější řízení. Řidič bude mít pocit, že mu jeho pracovní nástroj skutečně pomáhá a poskytuje mu vše od informací o samotném nákladním vozidle a možných nebezpečích, až po navigaci a oblíbenou hudbu s křišťálově čistým zvukem.“

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!