Další testy elektrického vozu eActros – jak si vedl v rozpáleném Španělsku?

6 září 2023, 12:33

Mercedes-Benz Trucks dokončil letní testování bateriového modelu eActros 600 pro dálkovou přepravu. V Andalusii na jihu Španělska testovali zkušební technici tento elektrický nákladní automobil po dobu přibližně pěti týdnů při teplotách dosahujících až 44 stupňů Celsia.

Testy zahrnovaly účinnost klimatizačního systému ve velmi horkých dnech, výkonnost systému elektrického pohonu a systému řízení teploty baterie, jakož i měření nabíjecích procesů z rychlonabíjecí stanice. Na konci testů absolvoval prototyp vozidla více než dva tisíce kilometrů dlouhou zpáteční cestu z Granady do vývojového a testovacího centra Mercedes-Benz Trucks v německém Wörthu nad Rýnem po vlastní ose. Světová premiéra vozu eActros 600 se uskuteční 10. října. Očekává se, že vozidlo bude připraveno k sériové výrobě v roce 2024.

„Od loňského roku podrobujeme eActros 600 přísným testovacím procesům. Po jarních testech v zimních podmínkách ve Finsku při teplotách minus 25 stupňů a dalších zkouškách na veřejných komunikacích se nyní musel elektrický nákladní vůz osvědčit ve Španělsku, při teplotách vyšších než 40 stupňů. Tento nelehký test zvládl eActros 600 bez problémů. Nyní se s uspokojením těšíme na další fázi – testy v reálných provozních podmínkách u našich zákazníků,“ sdělil Dr. Konrad Götz, zástupce vedoucího globálního testování společnosti Mercedes-Benz Trucks.

Model eActros 600 využívá tři sady baterií s celkovou instalovanou kapacitou více než 600 kWh. Jeho motory jsou schopny generovat trvalý výkon 400 kW a maximální výkon 600 kW. Očekává se, že kapacita baterií umožní dojezd 500 kilometrů bez dobíjení. Kromě tahače bude společnost Mercedes-Benz Trucks vyrábět také varianty podvozku nákladního automobilu eActros 600 pro nástavby.

Konstruktéři společnosti Mercedes-Benz Trucks navrhli eActros 600 s cílem dosáhnout stejné výdrže vozidla a jednotlivých komponent jako u srovnatelného konvenčního modelu Actros pro těžkou dálkovou dopravu, tj. ujetí 1,2 milionu kilometrů během deseti let provozu.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!