Po 16 měsících dokončila společnost MAN rozšíření svého výrobního závodu v Krakově. Výroba nákladních automobilů již probíhá ve třech směnách a bude se navyšovat až do konce roku. Tato investice stála MAN přibližně 200 milionů eur.
Rozšíření závodu MAN zvýšilo konkurenceschopnost společnosti
Závod se zvětšil zhruba o třetinu své původní rozlohy a nyní zabírá 41 hektarů, což je rozloha téměř 60 fotbalových hřišť. Rozšíření zahrnovalo halu o rozloze 32.000 m2 pro výrobu kabin a halu o rozloze 10.000 m2 pro centrum úprav nákladních vozidel a finální montáž.
„Rozšíření závodu je klíčovou součástí transformace společnosti MAN. Zásadně jsme restrukturalizovali naši výrobní síť a díky tomu jsme v dnešní složité době mnohem konkurenceschopnější,” řekl při slavnostním otevření Alexander Vlaskamp, generální ředitel společnosti MAN Truck & Bus SE.
Nejen těžké nákladní automobily
Před rozšířením se v krakovském závodě vyráběly pouze těžké nákladní automobily, ale od nynějška to budou také lehké a středně těžké vozy. Po přestavbě bude každý den z montážní linky sjíždět přibližně 300 vozidel a kabin, což je třikrát více než dříve. Školení nových zaměstnanců z oblasti systémů a nástrojů proběhlo v mnichovském závodě, aby byly zajištěny jednotné standardy v celé výrobní síti.
Závody v Krakově a Mnichově budou tvořit dvojici vyrábějící elektrická a spalovací vozidla
Díky převzetí výroby lehkých a středně těžkých sérií je krakovský závod nyní schopen pokrýt celou řadu nákladních vozidel MAN. Krakov vyvažuje kapacitu výroby těžkých vozidel hlavního závodu v Mnichově, kde je potřeba uvolnit prostor pro smíšenou výrobu konvenčních a bateriových nákladních vozidel. Mnichov v současné době prochází přestavbou za účelem elektrifikace nabídky. Výroba prvního nákladního automobilu MAN eTruck by zde měla být zahájena již v příštím roce.
Komentáře