Volvo Trucks snižuje spotřebu paliva v dálkové přepravě vylepšením konceptu I-Save

22 února 2022, 12:11

Do konceptu I-Save společnosti Volvo Trucks se přidávají nová vylepšení, která jsou navržena tak, aby snížila spotřebu paliva a zároveň výrazně snížila emise CO2 a zlepšila jízdní vlastnosti pro pohodlnější jízdu.

Volvo Trucks

Společnost Volvo Trucks nyní posunula svůj koncept Volvo FH I-Save o krok dále, aby zajistila plnou optimalizaci spalovacího procesu motoru tím, že vstřikovače, kompresi a vačkovou hřídel specificky přizpůsobila propracovaným a novým vlnitým pístům. Snížila se také celková hmotnost a vnitřní tření. Vysoce výkonné turbodmychadlo a olejové čerpadlo byly vylepšeny a dokonce i olejové filtry, palivo a vzduch mají patentovaná vylepšení pro lepší výkon.

„Počínaje již tak vysoce výkonným motorem jsme se hluboce zabývali mnoha kritickými detaily, které dohromady vedou k podstatným úsporám. Jde o to získat více využitelné energie z každé kapky paliva,“ říká Helena Alsiö, viceprezidentka pro produktový management pohonných jednotek ve společnosti Volvo Trucks.

Plynulejší, chytřejší a rychlejší

Srdcem systému I-Save je 13litrový motor s technologií turbodmychadel Volvo D13TC, který umožňuje jezdit s nízkými otáčkami motoru a vysokými převodovými stupni po delší dobu. Výsledkem je plynulejší a tišší jízda. Motor dokáže běžet s vysokou účinností v celém rozsahu otáček, s nejlepším výsledkem od 900 do 1300 ot./min.

Kromě všech aktualizací hardwaru byla přidána nová generace softwaru pro řízení motoru, který zase komunikuje s aktualizovanou převodovkou I-Shift. Výsledkem je nejen snížení spotřeby paliva, ale také výrazně lepší jízdní vlastnosti, protože tato inteligentní aktualizace strategie řazení přináší rychlejší odezvu a ještě harmoničtější zážitek z jízdy.

I-Torque je nový inteligentní software točivého momentu, který zvyšuje energetickou účinnost analýzou topografických dat z I-See a přizpůsobením jízdy skutečné trase. I-See využívá informace o plánované trase k co nejlepšímu využití kinetické energie nákladního vozidla při jízdě v kopcovitém terénu. Nová funkce I-Torque řídí volbu převodového stupně, točivý moment motoru a brzdění, když je aktivován tempomat.

 „Aby se šetřilo palivo, vozidlo vždy startuje v režimu Eco a jako řidič máte vždy snadný přístup k potřebnému výkonu a můžete se těšit na rychlejší řazení a odezvu točivého momentu od hnacího ústrojí,“ pokračuje Helena Alsiö.

Při jízdě na dlouhé vzdálenosti hraje aerodynamika nákladního vozidla důležitou roli pro spotřebu paliva a došlo k několika změnám, které zlepšily proudění vzduchu, jako jsou užší mezery v přední části kabiny a delší prodloužení dveří.

Volvo Trucks FH, FM a FMX se standardními 11- a 13litrovými motory Euro 6 také dostávají aktualizace, které zvýší energetickou účinnost.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!