Systémy řízení energie (EMS) řídí celý tok energie v elektrifikovaném užitkovém vozidle. S novým softwarovým řešením EMS přináší ZF nové možnosti pro trh užitkových vozidel. ZF EMS, který nyní zaujímá ústřední roli v elektrickém nebo elektrifikovaném hnacím ústrojí, může ovládat všechny pomocné jednotky, jako jsou vzduchové kompresory, čerpadla řízení a tepelný management, jakož i koordinovat energetické požadavky hnacího ústrojí.
Tento integrovaný přístup může pomoci zefektivnit elektricky poháněná užitková vozidla: Spotřeba energie na kilometr může být snížená, což umožní zvýšit dojezd a má také potenciálně pozitivní vliv na životnost baterie. Kromě toho představuje další výhody pro údržbu, diagnostiku a snížení nákladů na baterii. ZF nabízí EMS jako doplněk k elektrickým pohonným systémům užitkových vozidel, které jsou již v sériové výrobě.
ZF EMS koordinuje správný start, dostupnost a interakci všech komponentů ve vozidle, které jsou důležité pro tok energie. To zahrnuje nabití baterie, elektrický pohon a všechny pomocné jednotky, jako jsou kompresor, měnič DC/DC a topení.
Systematický přehled přináší efektivitu
„Pouze takový integrovaný přístup umožňuje další zvýšení efektivity elektrických vozidel,“ vysvětluje Winfried Gründler, který je v divizi technologie užitkových vozidel ZF odpovědný za E-Mobility. „To ukazuje význam, který mají softwarové znalosti pro strategii naší skupiny: Next Generation Mobility. V této souvislosti je možné využitím dalších funkcí ZF, jako je ePreVision, zvýšit výkon systému.“
Díky prediktivní funkci ePreVision bere software v úvahu topografický profil trasy a koordinuje energetické potřeby. Například při předvídaných dlouhých jízdách z kopce může kompresor pracovat na rekuperaci elektrické energie. EMS může také převzít správu nabíjení v depu, kde jsou prediktivní funkce také výhodou: Pokud je před vozidlem po opuštění depa dlouhá jízda dolů z kopce, baterie se nenabíjí do plna – protože tato fáze rekuperace byla předpovězena a vzata v úvahu.
Pokud by se stav nabíjení baterie během dlouhé cesty snížil, může EMS snížit prioritu energetické potřeby pomocných jednotek a šetřit tak energii. Protože EMS průběžně kontroluje funkční stav všech spotřebních materiálů, zjednodušuje také diagnostiku.
Kompletní odpovědnost za energetický management
„Náš systém se zaměřuje na výrobce autobusů a nákladních vozidel, kteří nejsou schopni vyvinout vlastní EMS nebo jej chtějí používat jinak,“ říká Gründler. „Pro majitele vozového parku je také výhodou, když je za správu energie vozidla zodpovědný jen jeden partner.“
EMS společnosti ZF celkově podporuje rychlejší uvedení vysoce účinných elektrických vozidel na trh.
Komentáře