V návaznosti na nedávnou akvizici společnosti WABCO společnost ZF urychluje vývoj svého portfolia produktů a systémů směrem k inteligentnějším užitkovým vozidlům. To, prvně na trhu, zahrnuje funkci autonomního připojení přívěsu a energeticky úspornou soupravu nákladního vozidla a přívěsu.
Požadavky EU na výrobce, aby snížili emise CO2 u nových užitkových vozidel o 15 procent do roku 2025 a o 30 procent do roku 2030, činí ZF partnerem pro průmysl užitkových vozidel, protože poptávka po elektrických pohonných jednotkách pro autobusy a užitková vozidla rychle roste. Kromě toho EU vyžaduje od roku 2022 nová schválení asistenčních systémů řidiče a aby od roku 2024 nové registrace zahrnovaly pokročilé systémy jako Advanced Blind Spot Warning.
Díky integraci předních vyspělých systémů asistence řidiče a úspory paliva do současné řady technologií ZF, může skupina ZF výrobcům nákladních vozidel, autobusů a přívěsů i provozovatelům vozových parků nabídnout kompletní a jedinečné produktové portfolio.
“WABCO je pro ZF vynikajícím strategickým partnerem. Jeho vstupem do společnosti jsme se stali rychlejším globálním lídrem a umožní nám to nabídnout celou řadu technologií a systémů budoucnosti pro odvětví užitkových vozidel,” řekl Fredrik Staedtler, ředitel divize ZF Commercial Vehicle Control. „S jasným cílem učinit mobilitu a dopravu čistší, bezpečnější a efektivnější, mobilizujeme inteligenci užitkových vozidel, abychom podpořili zákazníky po celém světě,“ dodal Staedtler.
ZF také urychlila svůj úspěšný program elektrifikace užitkových vozidel. Elektrická náprava ZF AxTrax AVE působí na trhu již několik let a letos skupina zahájí sériovou výrobu centrálního elektrického pohonu CeTrax. Do roku 2023 bude vytvořena kompletní modulární sada elektrického pohonu určená pro autobusy a nákladní automobily do hmotnosti 44 tun. Stejně jako u jiných elektrických systémů ZF to bude „otevřená technologie“, což znamená, že lze připojit například k baterii nebo palivovému článku.
Také systémem eTrailer ZF rozšiřuje své uplatnění v elektrifikaci přívěsů. Tento návěs s integrovaným elektromotorem dokáže přeměnit tradiční nákladní vůz, ke kterému je připojen, na hybridní vozidlo, které spotřebuje až o 16 procent méně paliva. Kromě toho se díky elektrifikovanému přívěsu zlepšuje trakce a zrychlení, zatímco se snižuje hladina hluku a opotřebení brzd.
ZF také představuje pokrokový přístup ke zvýšení bezpečnosti užitkových vozidel. Mezi nové technologie patří první plně automatický spojovací asistent, který nákladním automobilům umožňuje najít přiřazený přívěs a automaticky jej připojit. Další inovací je Advanced Reversing Assist – vylepšená funkce asistenta couvání u nákladních vozidel. Obě řešení pomáhají snižovat riziko nehod, nabízejí vyšší bezpečnost a produktivitu a současně snižují riziko časových prodlev a redukují náklady na opravy, které jsou obvykle spojeny se škodami způsobenými manévrováním.
Autonomní funkce jako pokročilé řízení pohybu vozidla, založené na softwarové platformě WABCO ADOPTTM (Autonomous Driving Open Technology), zvyšují bezpečnost, efektivitu a produktivitu. Systém ADOPT využívá znalosti ZF o autonomní jízdě a umělé inteligenci ve světě užitkových vozidel a pomáhá zjednodušit a zrychlit vývoj aplikací umělé inteligence pro autonomní řízení. Jsou speciálně navrženy tak, aby podporovaly autonomní jízdní režimy, a to poskytováním okamžitého a přesného manévrování a stabilního ovládání vozidla v reakci na autonomní jízdu v reálném světě.
Komentáře