Vratislavská společnost Sevibus začala na příměstských trasách testovat autobus SOR NS12. NS12 je zcela odlišný stylem karoserie, která dosud charakterizovala autobusy SOR. Je to revoluce a odklon od současného designu. SOR oceňuje vylepšený vizuální koncept autobusu, který vyvinul známý český designér Patrik Kotas.
Autobus má zcela nízkopodlažní konstrukci – dlouhou 12 m, širokou 2,55 m a vysokou 3,15 m. Jedná se o první autobus SOR, který byl navržen od počátku jako elektrické vozidlo a také jako první vůz s rovnoměrně rozloženými vstupy v uspořádání 2-2-2.
Dveře o šířce 1.200 mm a jejich varianty se můžou lišit v závislosti na požadavcích klientů. Ve Vratislavi se představil autobus s kapacitou pro cca 100 osob, z toho 26 cestujících pohodlně cestuje na sedadlech Ster 8MA Ultra Light. V nízkém patře je přístupných až 16 sedadel.
Podvozek je založen na řešeních firmy ZF. Přední zavěšení nápravy ZF RL82EC . Vzadu je nainstalován motor FPT Cursor 8 s automatickou převodovkou ZF.
Komentáře