DHL, přední globální poskytovatel logistických služeb, inovuje řešení pro logistiku dodávek náhradních dílů v automobilovém průmyslu. Cílem je zkrácení dodacích lhůt a snížení emisí CO2.
Společnost DHL bude používat vlastní síť místních distribučních center. Dodávky náhradních dílů v městských oblastech Evropy, Asie a obou amerických kontinentů budou zajišťovány elektromobily. DHL přitom využije spolupráce s globálním výrobcem automobilů Renault, jenž se na projektu podílí svým know-how v oblasti řízení vozových parků a elektromobily na základě modelu Kangoo.
„Výzvy spojené s přechodem k trvale udržitelné mobilitě musí být řešeny globální sítí spolehlivých partnerů. Cílem posílení spolupráce s DHL je zkombinovat know-how a inovační sílu obou našich společností,“ říká Uwe Hochgeschurtz, SVP, Renault Corporate Sales Division.
Na rozdíl od běžného dodávání náhradních dílů servisům a prodejcům v předstihu na základě očekávané poptávky, DHL poskytuje zásobování „just-in-time“, jež snižuje zásoby u výrobců a prodejců automobilů. Stejně jako v moderním výrobním závodě je materiál nezbytný k údržbě a opravám objednáván pouze tehdy, je-li zapotřebí. Blízkost logistických provozů navíc zaručuje mnohem rychlejší dodání náhradních dílů prodejcům. Mezi odesláním objednávky a předáním dílu často neuběhne více než 2,5 hodiny. Toto řešení je již nabízeno v různých evropských městech ve Velké Británii, Portugalsku, Španělsku, Švýcarsku, Belgii, Německu, Dánsku, Švédsku a Norsku, ale i v Číně, Los Angeles a Miami. Základem je rozsáhlá logistická síť DHL a spolupráce mezi jednotlivými divizemi: DHL Supply Chain zajišťuje skladování, likvidaci odpadu a řízení objednávek, zatímco DHL Express se postará o dopravu.
„Potřeby zákazníků jsou pro výrobce vozidel nejvyšší prioritou, a proto neustále roste význam kvality a rychlosti poprodejních služeb. To má vliv také na logistiku. Společnost DHL nalezla trvale udržitelné řešení, které snižuje náklady a emise CO2, zvyšuje kvalitu a urychluje dodávky. Z toho mají skutečný prospěch všechny zúčastněné strany, od výrobců automobilů, přes prodejce až po zákazníky. Tato řešení přispívají rovněž k dosahování cílů v oblasti ochrany klimatu společnosti DHL i našich zákazníků,“ říká Manoella Wilbaut, Global Commercial Developments Director Automotive Sector, DHL Customer Solutions & Innovation.
Výrobci vozidel a dodavatelé komponentů v automobilovém průmyslu mají v oblasti trvale udržitelné mobility podobné zájmy. Stejně jako DHL si stanovili jasné cíle: snižování emisí CO2 v rámci své činnosti, zvyšování kvality produktů a služeb a budování silné globální sítě. Partnerství mezi DHL a Renaultem je založeno na několikaleté spolupráci, která zahrnuje i projekty v oblasti trvalé udržitelnosti, jako je například řešení dodavatelského řetězce pro akumulátorové systémy elektromobilů. DHL je předním poskytovatelem logistických služeb pro automobilový průmysl a mezi jeho zákazníky patří významní výrobci vozidel a dodavatelé po celém světě.
Komentáře