Na mezinárodní scéně v Hannoveru se společnost Iveco dostává svým zákazníkům blíže než kdykoli předtím, a to díky kompletní řadě svých vozů: k hvězdám na pódiu patří i Nová Daily, nejznámější lehký užitkový vůz na světě, který je nyní kompletně přepracovaný a nabízí nejlepší nákladový prostor, kapacitu, komfort a ovladatelnost ve své třídě. Nová Daily je tu v celosvětové premiéře představena s novou 8-stupňovou automatickou převodovkou HI-MATIC. Důraz na celkové provozní náklady: Iveco potvrzuje vedoucí postavení ve svém průmyslovém odvětví, pokud jde o technologii úspory paliva; se systémem katalytické redukce Hi-SCR (High Efficiency SRC) pro zákazníky Iveco platí, že „šetřit palivem ještě nikdy nebylo tak snadné“. Silně jsou tu zastoupeny i vozy na ekologický, alternativní pohon, a to Daily Electric, dále Daily CNG a Stralis Natural Power Euro VI LNG.
Aby Iveco potvrdilo svůj zájem o budoucnost mobility, představuje tu Iveco Vision, koncepci zaměřenou na ekologickou mobilitu užitkového vozu, která se pyšní řadou inovativních řešení. Toto vozidlo určené pro profesionální, udržitelný provoz – nikoli pouhý dopravní prostředek, ale také obchodní platforma a mobilní řídící centrum – nabízí skvělý výkon a maximální efektivitu. A to není všechno: toto řešení je skutečnou „laboratoří pro budoucnost“, na níž spolupracuje přes 20 partnerů (včetně společností Bosch, Brembo, Dainese a ST), a s předstihem naznačuje inovační plány společnosti Iveco se zvláštním důrazem na ekologii, alternativní pohony, asistenční systémy pro řidiče, komfort a zvýšenou produktivitu.
Avšak skutečnou hvězdou stánku je Nová Daily, spolehlivý partner v podnikání v oblasti obchodu, distribuce a dopravy. Po svém oficiálním představení na začátku června tu má třetí generace lehkého užitkového vozu premiéru před mezinárodní veřejností: jde o úplně nový vůz, který nabízí nejvyšší kapacitu nákladního prostoru ve své kategorii a třídě, komfort a ovladatelnost srovnatelné s jízdou v osobním automobilu a sníženou spotřebu paliva. Přestože 80% z jejích komponentů bylo kompletně přepracováno, zachovává si Nová Daily svou klasickou stavbu podvozku, která je nedílnou součástí jejího DNA a zaručuje jí robustnost, univerzálnost a trvanlivost, stejně jako v případě verze podvozku s kabinou nabízí maximální flexibilitu pro montáž nástaveb. Společným tématem prostoru věnovaného Nové Daily je technologická inovace, která hraje hlavní roli především díky nejpopulárnějším vystaveným komponentům: motoru F1C, nové 8-stupňové automatické převodovce HI-MATIC a novému zavěšení kol Quad Leaf.
Na plachtě, která bude zdobit stěny stánku, dominuje ledová metalická modř,startovní barvaNovéDaily,která má připomínat přední mřížku vozu a svým charakterem odkazovat na oblohu, moře a sílu přírody.
Ivecotouto barvou taktéž podtrhuje své vlastní poselství o ekologické udržitelnosti a úctě k životnímu prostředí: odpovědnost, kterou společnost prezentuje v Hannoveru tím, že zde vystavuje dva ze svých vozů na alternativní pohon. Prvním z nich je Nová Daily CNG, která z hlediska točivého momentu, komfortu, užitečného zatížení a ovladatelnosti nijak nezaostává za dieselovou verzí. Druhým je StralisNaturalPowerEuroVIs pohonem na zkapalnělý zemní plyn(LNG) – tento vůz nabízí novou nádrž plně vyhovující upravené směrnici UNECE č. 110, která umožňuje certifikovat tento typ nádrže i pro vozy na LNG.
Venkovní výstavní plocha pak nabízí návštěvníkům příležitost prohlédnout si a při jízdě otestovat Novou Daily Electric, která si ponechala hlavní atraktivní prvky předchozích verzí modelu a zároveň je překonává co do spolehlivosti, komfortu a produktivity. Mezi vozy na elektřinu umožňuje rekordní užitečné zatížení – a to s nulovými emisemi. Nová Daily Electric byla kompletně přepracovaná a nyní disponuje inovativním rozhraním pro řidiče, vyvinutým a integrovaným ve spolupráci se společností TomTom. Vůz bude dostupný od roku 2015 ve verzích furgon, podvozek k dostavbě a minibus.
Pro zákazníky společnosti Iveco „šetřit palivem ještě nikdy nebylo tak snadné“: toto je cílem společnosti, která na mezinárodním autosalónu v Hannoveru 2014 potvrzuje svůj status lídra v oblasti moderní technologie a snižování spotřeby paliva, a nekompromisně staví do centra pozornosti patentovaný systém selektivní katalytické redukce Hi-SCR (High Efficiency SRC).
Na prostoru věnovaném motorům Euro VI, kde jsou vystaveny motory Tector 7, Cursor 13 a Cursor 8 CNG, je znovu hlavní pozornost upírána kHi-SCR, exklusivnímu systému, který nabízí jedinečné řešení, jež nevyžaduje EGR a jež významně přispívá ke snižování celkových provozních nákladů.
Spolu s optimalizovanou aerodynamikou a hnací soustavou dosahujeHi-SCR v porovnání s předchozí verzí Euro V celkové spotřeby paliva 4,5%. Tímto řešením jsou vybaveny všechny dieselové motory z rodiny Tector a Cursor, jimiž jsou osazeny vozy řady Iveco Bus, Eurocargo, Stralis a Trakker.
Na celé výstavní ploše je tu představována strategie, kterou společnost přijímá za svou v posledních letech: strategie trvalého důrazu na vytváření hodnot pro ty, kteří používají vozy Iveco při každodenní práci, strategie zlepšování produktivity, kvality a komfortu prostřednictvím nových technologií, díky nimž je jízda v těchto vozech snazší a bezpečnější, strategie snižování celkových provozních nákladů.Výsledkem investic do vývoje produktové nabídky je v sektoru lehkých vozů uvedení Nové Daily; v sektoru středně těžkých vozů trvalé posilování konceptu univerzálnosti a efektivity řady Eurocargo; a v sektoru těžkých vozů důraz především na snižování celkových provozních nákladů, dokonalost služeb, kvalitu produktů a infotelematické systémy.
Další investice směřují do inovace motorů, nových řešení efektivity, nižší spotřeby paliva a také do struktur obchodní podpory; to se týká posilování distribuční sítě a zvyšování zbytkové hodnoty a komerční životaschopnosti ojetých vozů.
Mezi vystavenými vozy jsou Iveco Vision, šest modelů Nové Daily, včetně furgonu s novým celkovým vnitřním prostorem 10,8 m3 a ve světové premiéře s novou 8-stupňovou automatickou převodovkou HI-MATIC vyvinutou ve spolupráci se ZF, dále podvozek s kabinou, jenž umožňuje celkovou hmotnost vozidla 7,2 tun, která je nejlepší ve své třídě, a Daily CNG. Středně těžké vozy tu reprezentuje Eurocargo 4×4 (15 tun); těžké vozy jsou tu zastoupeny čtyřmi vozy Stralis, z nichž jeden je poháněný zkapalnělým zemním plynem (LNG), a jednou speciální verzí Stralis, která pomocí zvláštních technických řešení dosahuje nižší hmotnosti nenaloženého vozidla. Dále je tu prostor věnovaný terénním vozům Trakker 8×4 a Dakar Trakker, který se zúčastnil posledního ročníku této nejslavnější rallye v Jižní Americe, a též vozu Astra HD9 s motorem 560 HP Euro VI, který má na mezinárodní scéně svou premiéru.
Výrobce prostředků hromadné dopravy Iveco Bus, značka skupiny CNH Industrial, se tu prezentuje svou Novou Daily Minibus, která kombinuje dlouhou řadu kvalit a výhod Nové Daily s know-how lídra na trhu osobní dopravy. A konečně, bude tu i 12 m Crossway Low Entry, tedy univerzální autobus s nízkým nástupem vhodný pro městský i meziměstský provoz; tento vůz je ve své kategorii bezesporu nejpoužívanějším autobusem po celé Evropě a používá ho řada největších evropských dopravců.
U každého vozu bude umístěn iPad, na němž mohou návštěvníci volit mezi třemi různými kanály: první kanál obsahuje film o daném vozidle; druhý zvláštní aplikaci, a třetí technické parametry každého vozu.
V prostoru vyhrazeném nejmodernějším telematickým systémům je největší pozornost věnována systému IVECONNECT, kterým je vybavena Nová Daily, stejně jako i těžké vozy Stralis a Trakker. Tento revoluční systém umožňuje jednoduché a integrované ovládání elektronických a navigačních systémů, moderních systémů ADAS a nástrojů k řízení vozového parku. Rozhraní pro ovládání prochází neustálým vývojem tak, aby řada supermoderních, intuitivních ovládacích zařízení pomáhala firmám vytvářet co nejproduktivnější pracovní prostředí. IVECONNECTje vybaven 7″ dotykovým displejem vestavěným do přístrojové desky spolu s rádiem, CD přehrávačem a USB portem pro iPod/iPhoneaMP3, a nabízí konektivitu přes Bluetooth, ovládací prvky na volantu aAUX/videoport.
Nová Daily: pokračovatelka dlouhé tradice po kompletní renovaci
Po mezinárodním uvedení tohoto vozu na trh má Iveco v plánu představit Novou Daily v Hannoveru jako nejzářivější hvězdu celého stánku společnosti. Nová Daily, třetí generace tohoto vozidla, je výsledkem dokonalé vyváženosti tradice a inovace: jde o zralý generační skok, který pro Iveco znamená důležitý milník ve vývoji.
Nová Daily vám nabízí hned dva vozy v jednom, v němž se silná tradice vozů Daily s dokonalou vyvážeností snoubí se špičkovými inovacemi. Jedná se o ideálního pracovního partnera pro profesionály v oblasti přepravy, vůz, který lze účelně a prakticky používat jako lehký furgon s maximální spolehlivostí, efektivností a všestranností, díky nimž se vozy Daily staly ve svém odvětví základním pojmem.Přestože 80 % komponentů bylo kompletně přepracováno, NováDailysi uchovala svou klasickou žebřinovou konstrukci rámu podvozku, která je již dlouho součástí jejího DNA a zaručuje jí robustnost, všestrannost, trvanlivost a v případě verzí podvozků s kabinou též maximální flexibilitu pro výrobce karosérií.
Společnost soustředila své konstrukční úsilí na obě verze, na podvozek s kabinou i furgon, a to s ambiciózním cílem: posílit status vozu jako lídra v obou sektorech a k tomu dosáhnout zdokonalení ve spotřebě paliva, ergonomii, jízdním komfortu, ovladatelnosti a manévrovatelnosti. Díky tomu vznikly hned dva vozy v jednom, renovovaný podvozek s kabinou Daily a furgon Daily. Pokud jde o furgon, hlavním cílem bylo zlepšit ovládání a nákladovou kapacitu, což se podařilo díky optimalizovanému nákladovému prostoru a pohodlnějšímu přístupu k nákladové ploše.
Kapacita furgonu byla zásadně vylepšena díky změně poměrů mezi rozvorem, celkovou délkou a délkou nákladového prostoru: Tato nová kritéria pro objem nákladového prostoru mají na mezinárodní scéně svou premiéru v podobě modelů o velikostech prostoru 18 a 20 m3 a verze s prostorem 10,8 m3 – která je nejlepší ve své třídě z hlediska nákladové efektivity, což je index, který měří poměr mezi délkou nákladového prostoru a celkovou délkou vozu.
Díky této nové architektuře s prodlouženým rozvorem a sníženým zadním převisem karoserie Nová Daily nabízí vynikající ovladatelnost, aniž by tím byla dotčena skvělá manévrovatelnost vozu ve stísněných prostorách. Nové zavěšení předních kol Quad-Leaf, které je standardní u všech modelů do 3,5 tuny, představuje dokonalé spojení výhod dvou předchozích verzí s jednomontáží a dvoumontáží kol, neboť umožňuje jak vyšší nákladovou kapacitu, tak větší světlou výšku a vyšší maximální povolené zatížení nápravy. U modelů s jednomontáží bylo rovněž přepracováno zadní zavěšení, a to se dvěma významnými výsledky: snížená výška nákladové plochy o zhruba 55 milimetrů usnadňuje nakládku a vykládku, a v zatáčkách byla u naloženého vozu snížena přetáčivost. Kombinace nového systému zavěšení předních a zadních kol spolu s novými delšími rozvory u furgonu zajišťuje dynamický výkon na špičce ve své kategorii, pokud jde o bezpečnost a stabilitu.
Hlavní inovací je nová 8-stupňová automatická převodovka HI-MATIC, která nabízí vysokou úroveň flexibility, efektivity, nízkou spotřebu a zaručuje maximální cestovní komfort.HI-MATICřadí převodové stupně rychleji a přesněji než zkušený řidič, a zařazení vyššího převodového stupně jí trvá necelých 200milisekund. Díky maximálnímu točivému momentu 470 Nm a elektronickému ovládání přeřazování převodových stupňů je HI-MATIC – první osmistupňová automatická převodovka používaná v sektoru užitkových vozů – ideální jak pro Novou Daily, tak pro její silné motory, které nabízejí výkon až 205 HP.
Osmistupňová HI-MATIC nabízí širší škálu převodových stupňů než tradiční 6-stupňové převodovky, díky čemuž je schopná řadit rychleji a precizněji. Dokáže volit pro stávající rychlost optimální převodový stupeň, proto je motor stále v ideálních otáčkách, což zaručuje snadnější zrychlení, maximální komfort a nižší spotřebu paliva. Elektronické ovládání umožňuje řidiči zvolit takový jízdní režim, který vyhovuje daným nárokům trasy. Především jsou tu na výběr dva režimy: režim Eco, při němž jsou převodové stupně řazeny plynule a tiše, což zaručuje vyšší komfort a nižší spotřebu, a režim Power, při němž řazení probíhá rychleji a ve vyšších otáčkách, čímž je docíleno precizního záběru převodovky a vyššího výkonu.
Nová automatická převodovka nabízí stejnou tažnou sílu jako její mechanický protějšek, a to až 3.500 kg, a zaručuje optimální rozjezd vozu také díky systému Hill Holder (usnadňující rozjezd do kopce bez rizika couvnutí), který u Nové Daily patří ke standardnímu vybavení.
Aby Iveco ještě více posílilo vedoucí roli Daily na trhu vozů o celkové hmotnosti nad 6 tun, které jsou v Hannoveru vystavovány, představilo zcela novou verzi o celkové hmotnosti 7,2 tuny, která nabízí ve svém sektoru bezkonkurenční výkon a užitečné zatížení (až 4,9 tuny).
Třetí generace Daily také výrazně vychází vstříc nárokům podnikání, proto kromě nejlepšího výkonu ve své třídě a širokého výběru motorů, převodovek a rozvorů umožňuje v porovnání s předchozím modelem také významné snížení spotřeby paliva spolu se značným snížením celkových provozních nákladů vozu.
To však není všechno: výrazně zdokonalen byl také komfort vozu. Řidič New Dailymůže těžit z pohodlnějšího a tiššího interiéru kabiny, která nabízí komfort srovnatelný s jízdou v luxusním automobilua také řadu uzavíratelných i otevřených přihrádek. Výhodou je ve své kategorii špičkový ergonomickýdesignovládacích prvků, dokonalejší zvuková izolace, účinnější klimatizace a komfort při řízení, který je maximální při jakémkoli zatížení vozu.
Iveco též vytvořilo novou aplikaci pro Novou Daily, která je k dispozici pro iPhone, iPad a Android na Apple App Store a Google Play. Aplikace nabízí volbu ze šesti jazyků: italštiny, angličtiny, španělštiny, francouzštiny, němčiny a polštiny. Prostřednictvím interaktivního menu vám tato aplikace „NEW DAILY“ představí klíčové inovace, jimiž nový vůz disponuje, spolu s veškerými službami, které Iveco nabízí svým zákazníkům. Najdete zde například 360° vizualizaci interiéru i exteriéru, konfigurátor produktu a „rentgenové“ zobrazení nejvyspělejších technických prvků.
Ve výstavním prostoru je rovněž názorně předvedena kompletní řada nového doplňkového vybavení Nové Daily, která nejenže uspokojuje potřeby všech zákazníků společnosti Iveco, ale také podtrhuje estetiku vozu: od střešního nosiče s vlastním širokým výběrem rozmanitého příslušenství vhodného pro všechny konfigurace a rozvory, přes komplexní ochranný systém zvyšující aktivní i pasivní bezpečnost vozidel i chodců v případě nehody, až po spoilery, které se vyznačují výrazným stylem, jsou vyrobeny z inovativního materiálu a snadno se instalují na střechu vozu.
Důraz společnosti Iveco na udržitelnost mobility: Nová Daily CNG a Stralis LNG
Inovace a udržitelnost jsou dva neoddělitelné pojmy. Iveco posiluje své čelní postavení v sektoru vozů na zemní plyn kompletní řadou lehkých, středně těžkých a těžkých užitkových vozů a autobusů. Těchto vozů společnost dodala jen v samotném roce 2013 celkem přes 12.000.
Ve stánku společnosti Iveco na autosalónu v Hannoveru 2014 bude vystavena nedávno uvedená verze Nové Daily s pohonem na CNG a také Stralis LNG Euro VI, jeden z řady těžkých vozů společnosti Iveco.
Nová Daily s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) se může pochlubit stejně špičkovým točivým momentem, užitečným zatížením a ovladatelností jako dieselová verze. Podvozek s žebřinovou konstrukcí rámu činí z NovéDailyoblíbené vozidlo výrobců nástaveb, neboť nabízí nejen robustnost a schopnost unést velkou zátěž, ale ještě mnohem víc: u verze na zemní plyn nedochází díky umístění nádrží k žádné ztrátě v nákladovém prostoru, ani k omezení prostoru pro karosérii.
Ve stánku bude k vidění také vozidlo z řady těžkých vozů společnosti Iveco: Vůz Stralis Natural Power Euro VI s pohonem na zkapalnělý zemní plyn (LNG), který se tu představí početné mezinárodní veřejnosti, disponuje novou nádrží plně vyhovující upravené směrniciUNECEč.110,jež umožňuje certifikovat tento typ nádrže i pro vozy na LNG. Jedná se o významný nový krok v tomto odvětví, který předznamenává silnou expanzi trhu do oblasti těžkých vozidel s pohonem na LNG pro dopravu na střední vzdálenosti.
Stralis LNG Euro VI má dojezd přes 750 kilometrů. Tahač návěsů AT440S33T/P LNG je vybaven čtyřmi 70-litrovými nádržemi na CNG a jednou 510-litrovou kryogenní nádrží na LNG, v níž je zemní plyn udržován v kapalném stavu při teplotě -130°C a tlaku 10 barů, a před vstřikováním do motoru je převáděn do plynného stavu.
Výhod tohoto typu vozu je celá řada, z hlediska dopadu na životní prostředí i z hlediska rentability pro zákazníky. Pokud jde o emise, jsou motory na zemní plyn ekologičtější než jejich dieselové protějšky Euro VI. Zemní plyn lze označit za čisté palivo díky minimálním emisím pevných částic (o 95 % nižších než u dieselové verze) a NOx (o 35 % nižších než u dieselové verze). Tato vozidla navíc umožňují snižovat emise CO2 o 10 % až 100 % (z hlediska analýzy WTW, tj. cesty paliva od zdroje až na silnici) při použití biometanu. A konečně, tento vůz je v průměru o 5 decibelů tišší než jeho dieselový protějšek, díky čemuž je ideální pro svoz odpadu a noční distribuci ve městech.
Z hlediska ekonomické udržitelnosti pak tento vůz generuje až o 10 % nižší celkové provozní náklady. Zemní plyn je také výrazně levnější než nafta, což umožňuje dosáhnout úspory na palivu až 40 %.
Výstavní plocha se středními a těžkými vozy: Stralis a Eurocargo, šampióni úspor
Iveco si dobře uvědomuje význam inovace pro urychlení rozvoje udržitelné mobility a z toho důvodu se již před dlouhou dobou rozhodlo poskytovat zákazníkům ty nejmodernější produkty, které nabízejí nejvyšší spolehlivost, optimální výkon, technologickou dokonalost a příznivý poměr mezi náklady a výnosem. Toto všechno umožňuje společnosti Iveco poskytovat velkým dopravcům i zákazníkům podnikajícím v maloobchodě produkty, které zaručují maximální efektivitu z hlediska spotřeby paliva, tím i maximální produktivitu a spolehlivost, a to za minimálních celkových provozních nákladů a vynikajícího poměru cena/výkon.
Iveco přichází se zcela novým Balíčkem efektivnosti Stralis, řadou inovací zaměřených na snížení celkových provozních nákladů pro dopravce na třech hlavních frontách, jimiž jsou: spotřeba paliva, náklady na údržbu a širší produktová nabídka.
Strategie společnosti Iveco při snižování spotřeby paliva cílí na dva základní faktory: vůz a řidiče. V souladu s tradicí modelu EcoStralis, dosáhlo Iveco s vozem Stralis Hi-Way Euro VI další snížení spotřeby paliva, a to o 2%, což celkově znamená 4,5% úspory paliva oproti verzi Euro V. Toto snížení spotřeby paliva certifikovala TÜV, jedna z nejvýznamnějších společností pro technickou certifikaci v Evropě.
Těchto výsledků Iveco docílilo zavedením nových vylepšení, např. systému Eco-Roll, kterým jsou automatické převodovky vybaveny, zdokonaleným tepelným řízením motoru a používáním inovativního oleje s nízkou viskozitou. Eco-Roll je systém, který umožňuje využívat setrvačnou energii vozidla při jízdě z mírného kopce. Systém vyhodnocuje svah vozovky a v případě potřeby „přerušuje“ hnací řetězec a tím přeřazuje vůz na neutrál. Na konci svahu systém vypočítá a zvolí optimální převodový stupeň a tím opět uvádí vůz do běžného chodu.
Zdokonalené tepelné řízení motoru spolu s novým syntetickým mazivem SAE 0W-20 umožňuje zvýšení jízdní efektivity a dalšího zlepšení spotřeby paliva.
Těmito prvky budou vybaveny všechny vozy s motory Cursor 11 a 13.
Zatímco tato opatření zdokonalují výkon vozu, další se soustředí na výkon řidiče: efektivním stylem jízdy lze dosáhnout minimálně stejných úspor jako pomocí technologických řešení. Program vyhodnocování stylu jízdy (DSE), kterým byly úspěšně vybaveny již tahače Stralis s motory Cursor 11 a 13, je nyní k dispozici i pro samostatná vozidla 4×2 a 6×2 a brzy ho budou využívat i vozy s motorem Cursor 9. Iveco vyvinulo DSE jako systém, který umožňuje řidiči zlepšovat techniku jízdy v reálném čase. Funguje jako plnohodnotný, nenákladný, palubní instruktor jízdy.
Systém zpracovává získaná data a nabízí dva druhy zpětné vazby, která má pomoci ke zlepšení stylu jízdy: vyhodnocení stávajícího stylu jízdy, zobrazené na displeji pomocí čitelné a intuitivní grafiky; a doporučení, jak snížit spotřebu paliva. Tento systém pomáhá dosahovat výrazné spotřeby paliva, 5 % u zkušených řidičů a až 12 % u těch méně zkušených.
DSE je nabízen spolu se systémem Driver Attention Support (DAS), který neustále monitoruje pozornost řidiče. Zpracovává data o pohybu volantu, a jakmile zjistí, že řidič polevil v pozornosti, upozorní ho zvukovým a vizuálním signálem.
Pokud jde o náklady na údržbu, doba, po kterou je nutné vyměnit filtr pevných částic (DPF) byla u motorů Cursor 11 a 13 prodloužena ze 450.000 na 600.000 kilometrů, což je nejdelší interval ve své třídě.
Díky těmto inovacím je vůz, který ujede cca 150.000 km za rok, schopen dosáhnout úspory na celkových provozních nákladech v průměru 4.500 € v průběhu tří let.
Další novinkou ve stánku Iveco jsou nové pneumatiky MICHELIN X® LINE™ Energy™, které při dálkových jízdách umožňují úsporu paliva až 3 %. Díky špičkovým technologiím použitým při vývoji architektury, složení materiálu a vzoru kladou pneumatiky minimální valivý odpor, aniž by tím byly jakkoli dotčeny ostatní parametry. Tyto nové pneumatiky budou komerčně dostupné jako originální vybavení od roku 2015, a to s označením AA, které je nejvyšší známkou hodnotící spotřebu paliva u nákladních vozů.
Z těžkých vozidel jsou ve stánku Iveco vystaveny Stralis Hi-Way AS440S48T/P sBalíčkem efektivnosti a Stralis Hi-Way AS260S42Y/FS. V nabídce jsou také modely Stralis Hi-Road LNG AT440S33T/P a Stralis Hi-Road Super Light AT440S40T/P.
Iveco zde představuje i Eurocargo Euro VI: vůz ze střední řady silničních nákladních vozidel, ověnčený řadou úspěchů, který je díky své spolehlivosti a flexibilitě ideálním mnohoúčelovým vozidlem, jež lze přizpůsobit jakémukoli typu práce. Tento evropský favorit „střední řady“, díky své univerzálnosti skutečná ikona ve svém odvětví, nyní přichází s dalším průlomovým krokem, tj. kombinací nejmodernější inovace s mimořádným výkonem a optimalizovanou spotřebou paliva pomocí exklusivní technologie HI-SCR.
Nové motory Tector 5 a 7 Euro VI jsou jediné motory v tomto segmentu, které nabízejí technologii HI-eSCR a tím se staví na samou špici ve své kategorii, neboť zaručují vyšší a trvalý výkon. Nová řada obsahuje tři nové modely Tector 5 – s výkonem 160, 190 a 210 HP – a čtyři modely Tector 7 – s výkonem 220, 250, 280 a 320 HP. Zdvihový objem motorů Tector 5 a Tector 7 se čtyřmi respektive šesti válci byl zvýšen tak, aby bylo dosaženo optimální univerzálnosti pro různé druhy uplatnění. Výkon motoru Tector 5 se zdvihovým objemem 4,5 litru byl zvýšen o 13 %, díky čemuž vůz dosahuje 210 HP. Také výkon motoru Tector 7 s obsahem 6,7 litru byl díky úpravám zvýšen o 7 %, až na 320 HP.
Tyto inovativní nové prvky mají pozitivní dopad na celkové provozní náklady, které představují pro Iveco hlavní hledisko při vývoji všech vozů této řady. U průměrného vozu, který střídavě vykonává různé typy jízd ve městském, meziměstském provozu a na dálnici, umožňuje efektivnost systému HI-SCR řidiči dosahovat trvale ekvivalentní spotřeby (nafta + močovinový roztok). Technologie systému HI-SCR pomáhá zvyšovat výkon v meziměstském provozu, a to s úsporou paliva 2%. Navíc při všech typech provozu lze přechodem z 6-válcového motoru 220 HP Euro V na nový 4-válcový motor 210 HP Euro VI dosáhnout úspory paliva 4,5%.
Eurocargo je vůz střední řady vhodný pro všechny typy práce díky bezkonkurenční škále výkonu motorů, rozvorů, obsahu, převodovek a zavěšení kol, z nichž zákazník může vybírat. Disponuje nespornou flexibilitou a nadále zůstává pojmem, jehož kvalitám se konkurence snaží přiblížit. Vůz je schopen všech běžných typů využití: od distribuce po přepravu chlazeného zboží, od práce na stavbě po městské služby; od svozu odpadu až po hromadnou dopravu.
Na autosalónu v Hannoveru je vystaven model Eurocargo 4×4, ML150E28 WS.
Výstavní plocha věnovaná terénním vozům: Trakker a 560 hp Euro VI Astra H9
Hvězdami mezi vystavenými terénními vozy jsou Trakker 8×4 a Trakker, který se účastnil posledního ročníku rallye Dakar. Tento vůz Iveco, určený pro práci v těžebním a stavebním průmyslu, dokáže pracovat v nesjízdném, nerovném terénu, snášet trvalou fyzickou zátěž a přitom nabízet neuvěřitelný výkon. Iveco zde vytvořilo dokonalý vůz pro těžkou práci, který disponuje mimořádnou produktivitou, skvělým designem, robustností a funkčností.
Díky vlastnostem Trakkeru, mezi něž patří robustnost, univerzálnost a široké možnosti uzpůsobení na přání zákazníka, je možné sestavit konfiguraci vozu, která bude uspokojovat jakékoli potřeby v oblasti dopravy či stavebního průmyslu.
Trakker se může pochlubit převodovkami ZF, které jsou ztělesněním ergonomie a výkonu. Patří k nim také 9-stupňové a 16-stupňové manuální převodovky Ecosplit vybavené posilovačem „servo-shift“, který nabízí pohodlnější a bezpečnější jízdu, a 12-stupňové a 16-stupňové automatické převodovky Eurotronic opatřené voličem převodovky umístěným na sloupku volantu, který nabízí vyšší komfort pro řidiče.
Trakker také disponuje spolehlivými poháněcími soustavami Cursor, které zaručují výkonnost a trvanlivost v dlouhodobém horizontu a jsou konstruovány tak, aby garantovaly výkon, nízké celkové provozní náklady a maximální jízdní komfort.
V Hannoveru bude vystaven nový model AD 340T40B vybavený motorem Cursor 9 400 HP s VGT. Tento zcela nový model dosahuje výkonu srovnatelného s výkonem vozů vybavených motorem Cursor 13 410 HP, přičemž hmotnost vozidla je při stejné konfiguraci o 250 kg nižší. Toto řešení je zvláště vhodné pro přepravu betonu, neboť ve stavebním průmyslu hraje z hlediska produktivity užitečné zatížení vozu hlavní roli.
Terénní nabídka v Hannoveru dále pokračuje značkou Astra, která tu vystavuje nový HD9 Euro VI vybavený motorem Cursor 13 o výkonu 560 HP, konkrétně model HD9 8×4 84.56. Robustní, univerzální a jednoduché – takto lze shrnout vlastnosti jedné z nejspecializovanějších řad terénních vozů, určená k těžké práci v těžebním průmyslu a v oblasti přepravy mimořádně těžkých nákladů. Jde o vůz s originálním a nekompromisním designem, který je díky prvotřídnímu výkonu motoru, maximálnímu točivému momentu a proslulé robustnosti konstrukce ideálním partnerem pro všechny, kteří vyžadují maximální výkon ve všech provozních podmínkách.
Celý kinematický řetězec je zkonstruován tak, aby zvládl i ty nejnáročnější úkoly: motor Cursor 13 Euro VI o výkonu 560 HP s nejmodernějším systémem HI-SCR dosahuje maximálního točivého momentu 2.500 Nm. Výkon samotného motoru navíc ještě zvyšuje turbodmychadlo s variabilní geometrií (VGT), které výrazně přispívá k výkonnosti motorů, přizpůsobuje geometrii otáčkám motoru a nabízí silné zrychlení, plynulý přenos energie a vysoký výkon v jakýchkoli podmínkách.
Jednou z nejsilnějších stránek vozů Astra je jejich podvozek ze speciální oceli o nejvyšším stupni odolnosti a vysoké elasticitě díky, který tvoří dva souběžné podélníky z profilu Cpo celé délce(320 x 90 x 10mm), spojené navzájem příčnými trámky. Podvozek vozů Astra, jehož ohybový moment (RBM) předčí RBM podvozku kteréhokoli konkurenčního vozu, vyniká schopností přepravovat těžké náklady v jakémkoli terénu, snižuje namáhání krutem a zajišťuje maximální stabilitu i u vysoce nevyvážených nákladů.
Jednoduchá stavba vozu, elektrická i mechanická, umožňuje montáž i toho nejnáročnějšího vybavení a usnadňuje údržbu v jakýchkoli podmínkách a na jakémkoli místě.
Iveco Bus: dokonalost v osobní dopravě
Iveco Bus je významným hráčem na poli veřejné dopravy a jedním z největších výrobců autobusů v Evropě. Iveco Bus vyvíjí, vyrábí a prodává širokou škálu vozidel, která splňují veškeré nároky veřejných a soukromých dopravců: školní, meziměstské a turistické autobusy (modely Crossway a Magelys); standardní i kloubové městské autobusy, včetně verzí BRT, přičemž Iveco Bus je bezkonkurenčním lídrem, pokud jde o čisté technologie jako CNG a hybridní pohon (modely Urbanway a Crealis); minibusy pro všechny druhy osobní dopravy (modely Nová Daily) a podvozky pro výrobce karosérií (modely Eurorider, Daily, Euromidi).
Iveco Bus zaměstnává více než 5 000 lidí ve dvou výrobních závodech – ve francouzském Annonay a v českém Vysokém Mýtě. Rozsáhlá servisní síť Iveco Bus a Iveco zaručuje podporu po celém světě, kdekoli jsou vozidla Iveco Bus používána.
Také Iveco Bus svou účastí na hannoverském autosalónu hodlá potvrdit své silné stránky v oblasti inovace, jako je udržitelná mobilita, technologická dokonalost, snižování celkových provozních nákladů a vysoká přidaná hodnota pro zákazníky, pokud jde o kvalitu, komfort, design a rentabilitu. Jednou z největších hvězd autosalónu v Hannoveru roku 2014 je bezesporu Nová Daily Minibus, která je k dispozici v několika různých verzích. Tento vůz uspokojuje potřeby všech zákazníků podnikajících v oblasti hromadné osobní dopravy, ať již se jedná o meziměstské, zájezdové či školní autobusy.
Iveco Bus, jeden z lídrů na evropském trhu, zde s hrdostí představuje Novou Daily Minibus, která nabízínejlepší kapacitu ve své třídě. Tento nový model je vynikajícím výsledkem velkého konstrukčního projektu, jehož cílem nebylo pouze splnit emisní normy Euro VI, ale také nabídnout inovativní nový vůz, který by spojoval ceněné kvality Daily s dokonalostí jednoho z lídrů v odvětví osobní dopravy. Celý výrobní proces byl optimalizován díky novým metodám a kontrolním systémům, které se promítly především do inovativní výrobní linky v závodě v italské Suzzaře, kde je Minibus vyráběn.
Nová generace Daily Minibus nabízí všechny výhody Nové Daily, včetně architektury, nového spektra delších rozvorů, nového designu interiéru a exteriéru a nového sedadla pro řidiče s ergonomickou palubní deskou, a to ve čtyřech různých modelech pro čtyři hlavní typy dopravy: model meziměstský, turistický, městský a model pro školní dopravu.
Bezpečnost a komfort řidiče i cestujících představuje pro Iveco Bus naprostou prioritu. Řidič se může spolehnout na bezpečnostní systémy, jako ESP (Elektronický stabilizační systém) a LDWS (důležitý bezpečnostní systém, který zabraňuje bezděčnému vybočení z pruhu na dálnici) a na bezkonkurenční komfort a ovladatelnost.
Nižší poloha nového sedadla pro řidiče a menší volant usnadňuje a zpříjemňuje ovládání vozu. Nové, moderní interiéry jsou uzpůsobeny komfortu cestujících a jsou koncipovány tak, aby v nich i ta nejdelší cesta byla požitkem. K tomu přispívá i vylepšené ovládání klimatizace a ventilace, stejně jako zdokonalený systém pneumatického odpružení, který zaručuje mnohem pohodlnější jízdu.
Mezi nejdůležitější novinky v rámci nabídky patří 6,1-tunová verze s rozvorem prodlouženým na 4.100 mm, která pojme až 22 cestujících plus řidiče a turistického průvodce (v této třídě je to největší přepravní kapacita). Nový model minibusu nabízí také o 30 % více prostoru v části pro zavazadla, než nabízel předchůdce.
Nová Daily Minibus je k dispozici ve verzích: Tourys, Line, Citys a Pop.Nová Daily Tourys je zájezdová verze srovnatelná s velkými turistickými autobusy, pokud jde o komfort i o styl. Příbuzenský vztah mezi touto verzí a velkými turistickými autobusy z produkce Iveco Bus je dokonce ještě zřetelnější. Vozidlo má nové podlahy, obložení stropu a také další inovativní prvky jako LED osvětlení nebo klimatizace s individuálním ovládáním větracích otvorů.
Daily Line je nejuniverzálnější variantou Minibusu, ideální pro městské linky nebo jako školní autobus. Je k dispozici ve třech různých délkách se dvěma typy dveří a různou konfigurací sedadel. Pojme až 22 cestujících a v nabídce je i se specifickou volitelnou výbavou, například rampou pro vozíčkáře.
Daily Citys je model určený speciálně pro malá města a příměstské oblasti. V nabídce je i verze na CNG. Charakteristickým prvkem jsou dvojité střední a jednokřídlé zadní dveře s rampou, která umožňuje bezbariérový nástup.
Nová Daily Minibus Pop je školní autobus určený pro italský trh. Dodává se v dieselové a CNG verzi. Jeho maximální kapacita k sezení je 45 dětí pro základní školy nebo 32 sedadel pro střední školy.
Vůz Daily Minibus vystavený ve stánku Iveco je model 60C17 Tourys s rozvorem 4.100 mm (délka vozu je 7,5 m) a celkovou hmotností vozidla 6,1 tuny. Vůz je vybaven motorem F1C 3,0 l o výkonu 170 HP, zadním pneumatickým odpružením, automatickou klimatizací, okny s tónovaným dvojitým sklem, 19 sklápěcími sedadly + sedadlem pro průvodce, LED osvětlením pro každé sedadlo zvlášť, USB porty pro cestující po stranách, kompletním audio/video systémem s DVD přehrávačem, 17“ LCD monitorem, ledničkou a zadním prostorem na zavazadla o objemu 2,5 m3.
Iveco Bus v Hannoveru představuje i vůz Crossway Low Entry (LE) s nízkým nástupem, který patří do rodiny Crossway, bezesporu nejprodávanější řady meziměstských autobusů v Evropě: od jejího uvedení v roce 2006 bylo prodáno celé řadě významných evropských dopravců již více než 20.000 vozů Crossway a u zákazníků se setkávají s maximální spokojeností.
13 metrů dlouhý Crossway vystavený ve stánku Iveco je městský model LE pro Deutsche Bahn, vybavený motorem Tector 7 o výkonu 285 HP, se 45 sedadly.
Crossway LE je vybavený novým pracovištěm řidiče vyvinutým podle směrnic EBSF/VDV; tyto směrnice, jejichž hlavním smyslem je zajistit co nejvyšší stupeň komfortu a bezpečnosti, vedly u Crossway LE k úplně novému pojetí pracoviště řidiče, které je vybavené mobilní palubní deskou a nastavitelnou hloubkou.
Pracoviště řidiče IVECO BUS plně vyhovuje požadovaným parametrům z hlediska ergonomie, snadnosti přístupu, vytápění a ventilace, a je jedním z nejlepších, pokud jde o viditelnost a úroveň hlučnosti.
Svou všestrannost a využitelnost od meziměstské po školní dopravu demonstruje řada Crossway Euro VI třemi novými optimalizovanými délkami vozů (10,8 m, 12 m a 13 m), které jsou dodávané v pěti verzích:
– LE (s nízkým nástupem), schválená pro městskou a meziměstskou verzi;
– Pop,výhradně jako školní autobus. Díky inovativní koncepci uspořádání sedadel nabízí 13-metrový Crossway jako jediný své velikosti na trhu kapacitu 63 míst, přičemž zaručuje vynikající ovladatelnost a manévrovatelnost;
– Line, pro krátké a středně dlouhé meziměstské trasy;
– HV (High Value),vybavená pro špičkový komfort;
– Pro, dokonalé řešení pro regionální dopravu a kombinované dopravní nasazení, které spojuje pohodlný nástup do vozu s jízdním komfortem
Crossway Euro VI, který je díky své všestrannosti a rentabilitě považován za skutečný „motor vašich financí“, nadále posiluje svůj status nejlepšího vozu ve svém odvětví, pokud jde o pohodlný nástup, manévrovatelnost a komfort. Euro VI též nabízí výrazně vylepšený jízdní komfort, především díky snížení hluku uvnitř vozu o více než 50 %. Pracoviště řidiče, které bylo již předtím profesionály považováno za „nejlepší na trhu z hlediska ergonomie“, je v nové verzi Crossway Euro VI ještě pohodlnější a prostornější, prodloužené o 10 cm.
Prostor věnovaný poprodejním službám zákazníkům Iveco
Poprodejní služby jsou jedním z klíčových faktorů, podle nichž se kupující při koupi vozidla řídí. Cílem prostoru věnovaného na hannoverském autosalónu službám Iveco je demonstrovat dokonalost služeb společnosti a představit společnost Iveco všem zákazníkům jako loajálního, spolehlivého obchodního partnera.
Značná část stánku Iveco je tedy věnována světu poprodejních služeb, nabídce, která zahrnuje originální nové a dodatečně vyráběné náhradní díly, s jejichž pomocí zákazníci mohou udržovat zbytkovou hodnotu svého vozidla, plus široké spektrum modulových a flexibilních smluv o poskytování servisu a prodloužené záruce, a také další služby, jejichž smyslem je uspokojovat všechny potřeby našich zákazníků.
Poprodejní služby pomáhají maximalizovat životnost vozu a snižovat celkové provozní náklady.
Letos bude prostor věnovaný službám Iveco oživen řadou inovativních prvků, které se budou snažit zákazníky seznámit s kvalitou produktů a služeb poskytovaných výrobcem, jež optimalizují rentabilitu při podnikání. Tato „virtuální cesta“ začíná v reprodukovaném skladu náhradních dílů, kde mohou návštěvníci ocenit kvalitu originálních produktů a logistických služeb, a pokračuje až do interiéru servisního furgonu Nová Daily, vybaveného nejmodernějšími diagnostickými přístroji za účelem rychlého a účinného servisu v terénu, prováděného vysoce kvalifikovaným personálem.
Při příležitosti autosalónu IAA 2014 v Hannoveru představuje Iveco jako člen skupiny CNH Industrial nové balení a identitu náhradních dílů s „logem originálních dílů CNH Industrial“, jehož smyslem je zavést značku CNH Industrial v celosvětovém měřítku a využít síly všech 12 značek, které do skupiny patří, ke standardizaci a optimalizaci organizace více než 5 miliónů náhradních dílů a zároveň k potvrzení kvality svých originálních náhradních dílů.
Od října začnou být dealerům zastupujícím kteroukoli z 12 značek skupiny CNH Industrial dodávány originální náhradní díly v novém balení označeném jako „originální díly CNH Industrial“. Tento krok provází velká komunikační kampaň, jejíž slogan zní „Společně jsme silnější“; a právě tento slogan, spolu se silnou image značky, nejlépe vystihuje smysl tohoto projektu a výhody této nové identity.
V Hannoveru Iveco zároveň v premiéře představí „servisní balíček Iveco“, servisní smlouvu na všechny vozy Iveco Daily v trvání od tří do osmi let. Nový „servisní balíček Iveco“ nabídne majitelům vozů Iveco Daily výhody jednoduché a nenákladné smlouvy o poskytování údržby, zatímco dealer v něm získá nástroj, který pomůže zvýšit loajalitu zákazníků autorizované servisní síti.
A konečně, součástí strategie společnosti Iveco budovat si blízký a trvalý vztah se zákazníky je také koncepce „Klubu Daily“ pro všechny, kteří po zakoupení Nové Daily chtějí požívat exklusivních výsad během celého servisního cyklu vozu. V průběhu roku budou pro členy tohoto klubu vyhrazeny speciální nabídky, akce, nové produkty, slevy na náhradní díly, příslušenství a služby a mnoho dalších výhod.
Komentáře