Proč jsou brzdové kotouče bez integrovaného kroužku ABS lepším řešením? To nám objasní specialisté značky Febi.
Na nezávislém trhu s náhradními díly jsou k dispozici brzdové kotouče s integrovaným kroužkem ABS. Původně byly navrženy pro vozy MAN řady TGL. Nespornou výhodou tohoto produktu je úspora času při instalaci a nižší náklady, protože není třeba kupovat opravnou sadu kroužku ABS.
Zdá se, že toto řešení má smysl. Avšak brzdové kotouče s integrovaným kroužkem ABS z jednoho odlitku mají jednu velkou nevýhodu. Odlité zuby kroužku vysílající signály o rychlosti kola v mnoha případech korodují mnohem rychleji, než je nutné vyměnit samotný brzdový kotouč.
V důsledku toho, se ke snímači rychlosti dostane velmi slabý signál nebo dokonce vůbec žádný. To zase může vést k přerušení funkce ABS. Pak je nutné vyměnit celý brzdový kotouč s integrovaným ABS kroužkem, a tím pádem se stává úspora nákladů a času pouze teorií.
Dokonce samotná firma MAN upustila od řešení s integrovaným kroužkem a začala používat samostatné opravné sady ABS kroužku.
V nabídce firmy Febi pro nákladní automobily je dostupný samostatný kroužek ABS – febi 39370 (OE číslo 81.52400.6005), který lze použít v mnoha vozidlech MAN.
Komentáře