Scania přebírá vedoucí úlohu při vývoji řešení, které by usnadnily přechod k udržitelné dopravě. V centru pozornosti stojí boj proti emisím CO2, přičemž Scania již má potřebné řešení pro dosažení cílů pro rok 2030.
“Jsme svědky rychlého vývoje, v rámci kterého mnozí zákazníci věnují veškerou svou pozornost snižování emisí CO2,” řekl Magnus Höglund, ředitel pro udržitelnou dopravu divize nákladních vozidel společnosti Scania. “Vývoj směřující k trvale udržitelné dopravě nyní pohání několik faktorů, přičemž asi největší hnací silou je větší povědomí o klimatických otázkách.”
Regulační rámec emisní normy Euro 6, který vstoupil v platnost v roce 2014, byl primárně zaměřen na snižování emisí. Při zpětném pohledu se ukázalo, že šlo o úspěšný příklad toho, jak lídři odvětví razili cestu vpřed a postavili se na čelo vývoje. Scania představila svou první generaci motorů Euro 6 již v roce 2011. Nyní přichází již s třetí generací, která se při dodatečné úpravě výfukových plynů spoléhá výhradně na technologii SCR.
“Cesta ke snižování a případně úplné eliminaci emisí CO2 vede souběžně s cílem snižování provozních nákladů. Ten vždy stál v centru pozornosti společnosti Scania,” řekl Magnus Höglund. “Bezpochyby nejefektivnější cestou k pokroku je podle našeho názoru vývoj udržitelných dopravních řešení ve spolupráci s našimi zákazníky.”
Scania neustále investuje do řešení a pohonných soustav využívajících alternativní a udržitelné palivo. Má velké ambice, a to z dobrého důvodu. Neexistuje žádné jednoduché řešení, o které bychom se mohli opřít. Výslovným cílem společnosti Scania je proto vytvářet individuální řešení pro všechny typy zákazníků. I přesto, že na různých trzích vládnou zcela rozdílné okolnosti a potřeby. Připojená vozidla a služby, které přispívají ke vzniku
inteligentnější dopravy a úspornějších vozidel, představují další důležité parametry v ekosystému produktů a služeb společnosti Scania.
“Chceme nabízet optimální řešení širokému spektru zákazníků, proto musí mít i naše činnost široký záběr,” potvrdil Magnus Höglund.
Scania mimo jiné vyvinula pokročilý výpočetní nástroj Scania Fleet CO2MPOSER. Ten mohou zákazníci ve spolupráci se společností Scania používat na získávání přesných údajů důležitých pro rozhodování ve vztahu k jejich vlastním ambicím v oblasti emisí CO2. Zákazníci tak získají okamžitou představu, co je dané snížení bude stát, spolu s řešením od společnosti Scania.
Scania vyvinula jedinečný optimalizační nástroj Scania Fleet CO2MPOSER, pomocí kterého může ve spolupráci se zákazníkem nalézt optimální řešení udržitelné dopravy, které povedou ke snížení emisí CO2. Řešení vycházejí z vlastních cílů zákazníka, typu dopravy a místních okolností.
“Běžným zdrojem nejistoty mezi zákazníky je problém správně vyhodnotit výši možných dodatečných nákladů v případě používání alternativního nebo obnovitelného paliva,” uvedl Magnus Höglund. “Pomocí našeho optimalizačního nástroje umíme získat relevantní údaje pro rozhodování, které z obchodního hlediska vycházejí z místních okolností platných pro každého jednotlivého zákazníka.”
Při uvedení nové řady nákladních vozidel Scania se v rámci úvodní fáze představí klasické naftové motory, které splňují emisní normu Euro 6, ale přinášejí i jednu důležitou změnu. Všechny dokážou jezdit i na hydrogenovaný rostlinný olej (HVO). Motory poháněné alternativním nebo obnovitelným palivem se představí příští rok. Do té doby bude samozřejmě celá nabídka pohonných jednotek Scania na alternativní paliva dostupná pro aktuální generaci nákladních vozidel, které se budou vyrábět souběžně.
Komentáře