Scania vystavovala na veletrhu Bauma 2025

16 dubna 2025, 14:08

Na letošním veletrhu Bauma představila Scania nová elektrická a hybridní řešení pro stavební a těžební průmysl, která doplňují její řadu účinných spalovacích motorů. Společnosti Scania a Cometto předvedly samočinnou těžkou platformu poháněnou elektrickým pohonem Scania.

Produkt Scania

Návštěvníci stánku Scania na veletrhu Bauma 2025 měli příležitost seznámit se s novou řadou elektrifikovaných, hybridních a bezemisních řešení, která slibují výrazný přínos pro efektivitu a udržitelnost stavebnictví a těžby.

Nabídka společnosti Scania zahrnuje kompletní vlastní řešení pro paralelní hybridní provoz s hlavním řídicím modulem, který ovládá všechny komponenty (včetně elektromotoru, měniče, baterií a spalovacího motoru). Součástí je také chladicí systém, rozhraní pro nabíjení, rozhraní pro mechanické připojení, kabely VCB a další pomocné vybavení.

Elektrický stroj má integrovanou spojku, která umožňuje jeho použití nejen v hybridním režimu, ale také ve 100% elektrickém režimu. To umožňuje plynulý přechod na plně elektrický režim v budoucnu a díky nízké hladině hluku je motor ideální pro městské použití a zároveň nabízí přívětivější prostředí pro obsluhu. Hybridní režim také poskytuje možnost dodatečného výkonu a dojezdu v případě potřeby.

Zavedení nové řady s řešením pro elektrický pohon navazuje na stávající portfolio produktů společnosti. S využitím modulárního systému Scania získávají zákazníci možnost snadné integrace a přizpůsobení. Scania poskytuje služby šité na míru provozu zákazníka a pokrývá širokou škálu aplikací v průmyslovém segmentu.

„Aktivně podporujeme naše zákazníky v jejich transformaci směrem k udržitelnosti. Díky nashromážděným znalostem z elektrifikace nákladních vozidel, autobusů a lodních motorů a modulárnímu charakteru naší nabídky máme ve společnosti Scania širokou a rozmanitou nabídku řešení, která lze přizpůsobit mnoha aplikacím v průmyslovém sektoru,” zdůrazňuje Björn Winblad, vedoucí oddělení e-mobility ve společnosti Scania Power Solutions.

Scania a Cometto představují samočinnou elektrickou těžkou plošinu

Na veletrhu Bauma 2025 byl představen nový plně elektrický samočinný modulární transportér (SPMT) pro přepravu velkých nákladů, poháněný elektrickými řešeními Scania.

Produkt Scania

Toto modulární řešení s vysokým točivým momentem je určeno pro použití v různých odvětvích těžké nákladní dopravy – ve větrné a konvenční energetice, v leteckém průmyslu i v průmyslovém přemisťování. Vyznačuje se kompaktní konstrukcí, dlouhou životností baterie, možností rychlého nabíjení (má zabudovanou nabíjecí stanici), tichým provozem a především nulovými emisemi.

Společnost Cometto po mnoha letech používání spalovacích motorů Scania ve svých výrobcích představuje první elektrický SPMT. Společnost Cometto je součástí skupiny Faymonville Group a je zodpovědná za vývoj a výrobu samočinných modulárních transportérů, těžkých modulů a speciálních transportérů pro průmyslové aplikace. Díky četným investicím do výzkumu a vývoje a důslednému plánu elektrifikace je Scania pro Cometto ideálním partnerem.

„Společnost Cometto je již více než 50 let lídrem v oblasti samojízdných transportérů. Neustále inovujeme, abychom vyhověli specializovaným přepravním potřebám. Naše dlouholeté partnerství s odborníky ze společnosti Scania nám umožňuje plně se spolehnout na jejich odborné znalosti a spolehlivost. Ceníme si vynikající celosvětové servisní podpory, kterou jsme poznali za mnoho let práce s jejich dieselovými motory,“ říká Adrian Zingan, produktový manažer společnosti Cometto.

„Přestože jsme v minulosti úspěšně vyvinuli elektrická a hybridní řešení pro speciální aplikace, pro naše standardní SPMT jsme si vybrali společnost Scania, protože jejich kompletní řešení se bezproblémově integruje s našimi pohonnými jednotkami pro dosažení nejvyššího výkonu a účinnosti,“ dodává Adrian Zingan.

Plně elektrické SPMT již získalo svého prvního kupce. Po veletrhu Bauma bude jedno vozidlo dodáno společnosti Mammoet, největší světové společnosti zabývající se těžkou nákladní dopravou.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!