Odpočatý de Baar slaví stříbro

11 ledna 2023, 10:43

Pascal de Baar se letos dočkal! S kamionem z dílny severočeského konstruktérského týmu MKR Technology přijel v 9. etapě dakarské rallye na vytouženém pódiu. Zlato mu přitom uniklo doslova těsně, když před cílem musel měnit pneumatiku, ale i stříbro po všech potížích udělalo v týmu velkou radost.

„Tohle je skvělý začátek druhé půlky. Pascalovi se to povedlo na výbornou. Už před volným dnem zajížděl parádně a teď to konečně cinklo. Druhá část Dakaru bude velmi těžká, na řadu přijdou duny, ale v těch se Pascal cítí skvěle, takže věříme, že v nich mu to nakonec vyjde i na zlato, které mu dnes uteklo fakt jen o kousek,“ vrátil se úsměv do tváře konstruktérovi Mariovi Kressovi.

Devátou etapou se celá soutěž překlopila do své druhé půlky. V té první se severočeským kamionům doslova smůla lepila na paty. Den volna, který na řadu přišel v pondělí, všem přišel více než vhod a i na výsledcích etapy to bylo znát. Chvalínský renault Pascala de Baara se po startu jen zlepšoval. Úterní etapa posádky vyvedla z bivaku v Rijádu do Haradhu. Náročný písečný přejezd měl v součtu téměř sedm set kilometrů a měřený úsek byl dlouhý skoro tři sta šedesát kilometrů. Nejrychlejší v něm byl Holanďan Janus van Kasteren, též dřívější pilot Kressova speciálu. Na paty mu šlapal právě de Baar, který v samotném závěru musel měnit pneumatiku. Cílem projel jen tři minuty za vítězným krajanem.

„Na 130. kilometru byl obrovský průšvih. Některé kamiony uvízly v bahně doslova až po dveře. Byl jsem šťastný, že jsem celý rok dělal enduro a motokros. To mi pomohlo dostat se přes bahno a překonat ho,“ poznamenal de Baar.

V dunách se zasekl s rychlou asistencí Adwin Hoondert, který již pokračuje do cíle a následně do bivaku.

Zlatý van Kasteren se v průběžném hodnocení kategorie kamionů dostal za vedoucího Aleše Lopraise. Pascal de Baar poskočil na dvanáctou příčku.

Středeční 10. etapa z Haradhu do Sheybahu bude se svou délkou 114 kilometrů  nejkratším měřeným úsekem letošního ročníku. Podle pořadatelů má jít o ochutnávku z následného třídenního putování oceánem dun v Empty Quarter „Pusté končině“, tedy ve čtvrté největší písečné poušti na světě. Celková dálka, se kterou si posádky budou muset v rámci 10. etapy poradit, je sice přes šest set kilometrů, ale závěrečná stokilometrová speciála bude jen písek, písek a zase písek.

Výsledky – 9. etapa (Rijád – Haradh)  358 km:

  1. van Kasteren (NLD) Iveco 3:40:52
  2. Pascal de Baar (NLD) Renault Trucks +3:06
  3. Valtr (CZE) Tatra +4:21
  4. Loprais (CZE) Praga +11:09
  5. Paskevicius (LTU) +11:17

Adwin Hoondert (NLD) Renault Trucks

 Celkově:         

  1. Loprais (CZE) Praga 40:22:59
  2. van Kasteren (NLD) Iveco +26:54
  3. Martin van den Brink (NLD) Iveco +46:08
  4. Macík (CZE) Iveco +1:17:40
  5. Valtr (CZE) Tatra +2:33:14

15. Pascal de Baar (NLD) Renault Trucks +28:40:55

Adwin Hoondert (NLD) Renault Trucks

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!