Pascal de Baar se letos dočkal! S kamionem z dílny severočeského konstruktérského týmu MKR Technology přijel v 9. etapě dakarské rallye na vytouženém pódiu. Zlato mu přitom uniklo doslova těsně, když před cílem musel měnit pneumatiku, ale i stříbro po všech potížích udělalo v týmu velkou radost.
„Tohle je skvělý začátek druhé půlky. Pascalovi se to povedlo na výbornou. Už před volným dnem zajížděl parádně a teď to konečně cinklo. Druhá část Dakaru bude velmi těžká, na řadu přijdou duny, ale v těch se Pascal cítí skvěle, takže věříme, že v nich mu to nakonec vyjde i na zlato, které mu dnes uteklo fakt jen o kousek,“ vrátil se úsměv do tváře konstruktérovi Mariovi Kressovi.
Devátou etapou se celá soutěž překlopila do své druhé půlky. V té první se severočeským kamionům doslova smůla lepila na paty. Den volna, který na řadu přišel v pondělí, všem přišel více než vhod a i na výsledcích etapy to bylo znát. Chvalínský renault Pascala de Baara se po startu jen zlepšoval. Úterní etapa posádky vyvedla z bivaku v Rijádu do Haradhu. Náročný písečný přejezd měl v součtu téměř sedm set kilometrů a měřený úsek byl dlouhý skoro tři sta šedesát kilometrů. Nejrychlejší v něm byl Holanďan Janus van Kasteren, též dřívější pilot Kressova speciálu. Na paty mu šlapal právě de Baar, který v samotném závěru musel měnit pneumatiku. Cílem projel jen tři minuty za vítězným krajanem.
„Na 130. kilometru byl obrovský průšvih. Některé kamiony uvízly v bahně doslova až po dveře. Byl jsem šťastný, že jsem celý rok dělal enduro a motokros. To mi pomohlo dostat se přes bahno a překonat ho,“ poznamenal de Baar.
V dunách se zasekl s rychlou asistencí Adwin Hoondert, který již pokračuje do cíle a následně do bivaku.
Zlatý van Kasteren se v průběžném hodnocení kategorie kamionů dostal za vedoucího Aleše Lopraise. Pascal de Baar poskočil na dvanáctou příčku.
Středeční 10. etapa z Haradhu do Sheybahu bude se svou délkou 114 kilometrů nejkratším měřeným úsekem letošního ročníku. Podle pořadatelů má jít o ochutnávku z následného třídenního putování oceánem dun v Empty Quarter „Pusté končině“, tedy ve čtvrté největší písečné poušti na světě. Celková dálka, se kterou si posádky budou muset v rámci 10. etapy poradit, je sice přes šest set kilometrů, ale závěrečná stokilometrová speciála bude jen písek, písek a zase písek.
Výsledky – 9. etapa (Rijád – Haradh) 358 km:
- van Kasteren (NLD) Iveco 3:40:52
- Pascal de Baar (NLD) Renault Trucks +3:06
- Valtr (CZE) Tatra +4:21
- Loprais (CZE) Praga +11:09
- Paskevicius (LTU) +11:17
Adwin Hoondert (NLD) Renault Trucks
Celkově:
- Loprais (CZE) Praga 40:22:59
- van Kasteren (NLD) Iveco +26:54
- Martin van den Brink (NLD) Iveco +46:08
- Macík (CZE) Iveco +1:17:40
- Valtr (CZE) Tatra +2:33:14
15. Pascal de Baar (NLD) Renault Trucks +28:40:55
Adwin Hoondert (NLD) Renault Trucks
Komentáře