Kompletní program těsnění značky Elring – Das Original pro motory Mercedes-Benz OM934 a OM936

25 srpna 2022, 8:35

Již v roce 1998 při představení prvního vozu Atego s motorem OM904 resp. OM906 byla společnost ElringKlinger sériovým dodavatelem mnoha těsnění. V prvních letech se pro utěsnění hlavy válců ještě používala těsnění s kovovými vrstvami. V důsledku rostoucího výkonu a vyšších nároků na trvanlivost se přešlo na kovovou elastomerní techniku. Tak tomu zůstalo až do dnešního dne a je také jedinou možností pro trvalé utěsnění dnes používaných motorů.

Výzvy

Při uvedení druhé generace vozů Atego na trh v roce 2013 vzrostly požadavky na těsnění motorů, speciálně v oblasti hlavy válců. Aby byla dána možnost ovládání zapalovacího tlaku, který vzrostl na 200 bar, vstřikovacího tlaku až 2400 bar a z toho vyplývající hladiny výkonu u 4válcového motoru 170 kW (231 PS) a také utahovacího momentu 900 Nm, musela být zavedena různá opatření.

Kolem spalovacího prostoru je uspořádáno 6 šroubů hlavy válců, které mohou zachytit enormní síly, tedy celkem 18 šroubů. V porovnání: OM 904 měl jen 10 šroubů hlavy válců. Dalším opatřením bylo převzetí kroužku spalovacího prostoru k utěsnění spalovacího prostoru, který se osvědčil u předchozích modelů a který má profilovanou výšku a je laserově svařený. Pro motory OM934 resp. OM936 byl však potřebný jeho další vývoj. Kroužek spalovacího prostoru má nyní 16 různých výškových úrovní na každém jednotlivém kroužku a k tomu v rozsahu mikrometrů. Velkou předností této techniky je také to, že deformace spalovacího prostoru při dotažení šroubů hlavy válců je tak možné v podstatě vyrovnat.

Díky celé této technice je také možné ovládání vznikajících vibrací těsnicí mezery tak, že tyto vibrace prakticky nemají škodlivý vliv na celé těsnění hlavy válců. Pro utěsnění motorového oleje a chladicí kapaliny byl vyvinut speciální fluorokarbonový kaučuk, který je odolný vysokým teplotám a který se vyznačuje také vynikající odolností proti stárnutí.

727.451 – Těsnění hlavy válců OM934
727.451 – Těsnění hlavy válců OM934

Toto světově ojedinělé těsnění hlavy válců si vyžaduje také vynikající know-how při výrobě těsnění. Výroba probíhá obdivuhodným způsobem v mateřském závodě Dettingen Erms v jižním Německu.

Výroba v mateřském závodě Dettingen a. d. Erms
Výroba v mateřském závodě Dettingen a. d. Erms

Těsnění hlavy válců a také veškerá další těsnění jsou koncipována tak, aby vynikajícím způsobem fungovala také v plynovém motoru M936 G a mohla být provozována také se syntetickými palivy.

Kromě toho byly tyto motory na trh uvedeny jako Detroit Diesel DD5 a DD8 v Severní Americe a používají se tam ve vozech Freightliner Trucks.

Kompletní program těsnění

Současně s rostoucí potřebou motorových těsnění na trhu s náhradními díly pro oba motory OM934 a OM936 je nabídka těsnění a sad těsnění nyní kompletní. Kromě standardně nabízených sad je v nabídce několik dalších, které usnadní práci v dílně.

Jedná se například o sadu těsnění pro vodní čerpadlo.

872.620 – Sada těsnění pro vodní čerpadlo
872.620 – Sada těsnění pro vodní čerpadlo

Všechny nabízené sady těsnění a jednotlivá těsnění je možné snadno identifikovat na základě schématických výkresů v katalogu Elring. Další možností je přímé stažení souboru PDF z domovské stránky Elring. V katalogu online dále najdete obrázky produktů s vysokým rozlišením.

Mnoho schématických výkresů najdete na stránkách a v katalozích společnosti Elring
Mnoho schématických výkresů najdete na stránkách a v katalozích společnosti
822.520 Sada těsnění hlavy válců s těsněním dříku ventilu
822.520 Sada těsnění hlavy válců s těsněním dříku ventilu

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!