Podle ředitele Dakaru Davida Castery bude nadcházející ročník dálkového závodu, oproti předchozím pořádaným v Saudské Arábii, drsnější a delší. Trať by jezdce měla zavést do zlověstných dun Pusté končiny. Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík okomentoval zveřejněné novinky a popsal, jak bude vypadat jeho nový kamion pro Dakar 2023. Vysvětlil, proč se před Dakarem rozhodl trénovat ve Frantovi – oblíbené liazce. A prozradil také, kdo bude závodit v Karlovi – kamionu, ve kterém absolvoval poslední tři dakarské ročníky.
Podoba Dakaru 2023 už se rýsuje. Bude to mazec
Letošního silvestra dálkoví závodníci oslaví v prologu Dakaru 2023. Na něj hned na Nový rok naváže první ze 14 etap. Speciálek bude o 2 více než v předchozím ročníku a měly by jezdcům dopřát větší porce ostrých kilometrů. Závodní karavana odstartuje z bivaku u Rudého moře a vydá se do míst, kam pneumatiky dakarských speciálů zatím nevjely. Nové terény by měly tvořit až 70 % trati. Pořadatelé také zvažují, že se trasy jednotlivých závodníků budou v některých úsecích drobně lišit, aby se zabránilo opisování v navigaci. Vedoucí posádky zřejmě nebudou stavět v neutralizacích, ale pojedou celou etapu na jeden zátah. Komu se podaří zvládnout všechny nástrahy tratě a projet obávanými dunami Pusté končiny, dorazí 15. ledna do cíle v Dammámu, městě ležícím u Perského zálivu.
„Jestli opravdu pojedeme přes Empty Quarter, bude to mazec. V tom případě nás čeká hodně tvrdý Dakar a fanoušci budou mít co sledovat. Technicky složitější trať s obtížnou navigací i delší etapy určitě vítáme. Ceníme i snahu pořadatelů vpustit do závodu jen jezdce, kteří jsou dobře připravení – dává to smysl hlavně kvůli bezpečnosti,“ řekl k novinkám pilot Martin Macík.
Jaký bude Macíkův nový kamion pro Dakar 2023?
Mechanici ze sedlčanského centra MM Technology už pro posádku Martina Macíka, kterou tvoří také mechanik David Švanda a navigátor František Tomášek, staví nový závodní kamion. Přesněji řečeno, momentálně staví dva dieselové kamiony a jeden elektrický.
„Jde o další evoluci našeho dlouhodobého vývoje. Využíváme většinu komponentů, které se během minulých Dakarů osvědčily a současně chceme testovat i pár vylepšení. Pracujeme s jinými materiály, rezervy budou opět vzadu, protože řešíme umístění palivových nádrží. Řešíme i vybavení kabiny a novinky v elektronice, u kterých už nemohu být konkrétní kvůli našemu know-how. Máme vlastní vývoj jednotlivých softwarů, které by se měly co nejvíce přizpůsobit stylu Matesovy jízdy. Podvozek zůstává z 90 % stejný, změní se pouze jeho nastavení dle rozvážení celého kamionu. Jakmile bude auto hotové, musíme vyrazit na intenzivní testy, díky kterým auto vyladíme ještě před Rallye du Maroc a samozřejmě Dakarem 2023,“ popisuje Martin Macík, šéf týmu MM Technology.
Franta se vrací – tvrdý trénink v oblíbené liazce
„Já tipuji, že teď potěším hodně fanoušků, protože už můžu potvrdit, že červencový závod Baja Aragon pojedu ve Frantovi – poslední liazce, která se účastnila Dakaru. Hrozně se s klukama těšíme. Bude to zábava a zároveň dost drsný trénink. Já se už teď připravuji fyzicky, protože vím, že řadit ve Frantovi bude očistec. Zvlášť, když chcete jet tempo. Ale až z Franty přesedneme do nového auta, budeme pořádně zocelení,“ říká pilot Martin Macík o legendárním voze, se kterým v roce 2018 dojel do cíle Dakaru jako 5. nejrychlejší pilot kamionové kategorie.
Karel bude závodit v německých barvách
„Loučíme se také s milovaným Karlem. Společně jsme zdolali poslední tři Dakary, vyhráli jsme 3 etapy a dojeli si pro 5. 4. a 7. místo. Ale přišel čas posunout se dál. Karel teď míří do Německa k týmu RUHRTAL RACING, který plánuje dakarskou účast v některém z dalších ročníků,“ říká pilot Martin Macík.
Karel s novým týmem hned 26. června odstartoval do závodu Breslau Rallye. Německá posádka během polské rally dostává průpravu od Martinova navigátora Františka Tomáška, který během 5denní rally zasedne na křeslo kopilota. Mechanici z MM Technology také zajišťují německému týmu technickou asistenci. Po všech změnách stojí za to shrnout, kdo dnes závodí v kamionech sestrojených v MM Technology. Valtr Racing jezdí s Andrejem, Karel jde k týmu RUHRTAL RACING, Vincenzo vozí Italtrans Racing Team, nizozemský Project 2030 má Niciase, v Sedlčanech sestrojili také podvozek pro holandský tým Dakarspeed a Arnošt zamířil k Fireman Dakartemu.
Komentáře