V dubnu 2022 klesly registrace nových užitkových vozidel v Evropské unii o 27,1 % na 125.034 prodaných kusů, přičemž pokles zaznamenaly všechny segmenty vozidel.
Čtyři klíčové trhy EU utrpěly výrazné ztráty, což přispělo k prudkému poklesu v regionu: Španělsko (-36,0 %), Německo (-30,5 %), Francie (-28,6 %) a Itálie (-17,5 %).
Po čtyřech měsících roku 2022 se prodej nových užitkových vozidel v EU snížil o 20,3 %, přičemž negativní výsledek z minulého měsíce kumulativní výkonnost dále stáhl dolů. Tři ze čtyř největších trhů v regionu zaznamenaly dvouciferný pokles. Nejprudší pokles zaznamenalo Španělsko (-31,8 %), následované Francií (-23,6 %) a Německem (-16,5 %). Itálie zaznamenala mírnější pokles (-7,7 %).
Nová lehká užitková vozidla (LCV) do 3,5 t
Dubnové registrace nových dodávkových automobilů v EU se snížily o 30,2 % a dosáhly celkového počtu 99.908 kusů. Negativní výsledky v celém regionu se projevily na čtyřech hlavních trzích: Španělsko (-41,0 %), Německo (-33,6 %), Francie (-31,8 %) a Itálie (-17,2 %).
Od ledna do dubna se v EU snížil prodej lehkých užitkových vozidel (-23,5 %), neboť většina trhů zaznamenala pokles. Jedinými trhy v regionu, které vykázaly kladné výsledky, byly Lotyšsko (+15,9 %), Kypr (+5,6 %) a Slovensko (+3,9 %). Naopak čtyři hlavní trhy EU zaznamenaly pokles, přičemž největší pokles zaznamenalo Španělsko (-37,2 %).
Nová těžká užitková vozidla (HCV) o hmotnosti 16 t a více
Minulý měsíc se v EU prodalo 19.878 nových těžkých nákladních vozidel, což je o 10,8 % méně než v předchozím roce. Tento pokles byl způsoben především slabými výsledky zaznamenanými na některých z největších trhů tohoto segmentu vozidel: Itálie (-22,0 %), Německo (-18,5 %) a Polsko (-16,7 %). Španělsko zaznamenalo mírný pokles (-0,5 %), zatímco Francie byla jediným klíčovým trhem, který zaznamenal růst (+3,6 %).
Za první čtyři měsíce roku se registrace nových těžkých užitkových vozidel v celé EU propadly o 2,4 %, protože slabý výsledek posledních dvou měsíců stáhl celkové výsledky regionu do záporných hodnot. Největší trhy v západní Evropě však zaznamenaly smíšené výsledky. Španělsko a Francie zaznamenaly růst (+3,4 %, resp. +3,2 %), zatímco registrace nových těžkých nákladních vozidel v Německu i Itálii se snížily o 5,4 %.
Nová střední a těžká užitková vozidla (MHCV) nad 3,5 t
V dubnu 2022 registrace nových středních a těžkých užitkových vozidel v EU ustoupily (-12,6 %) a čítaly 23.308 kusů. S výjimkou Španělska (+3,5 %) zaznamenaly všechny hlavní trhy záporný růst. Nejslabší výsledek mezi klíčovými trhy zaznamenala Itálie (-20,7 %), následovaná Německem (-20,2 %). Francie zaznamenala pouze nepatrný pokles (-1,3 %).
V roce 2022 bylo zatím v celé Evropské unii zaregistrováno 98.239 nových středních a těžkých užitkových vozidel, což je o 4,7 % méně než ve stejném období loňského roku. Z největších trhů regionu zaznamenalo nárůst pouze Španělsko (+3,0 %). Největší pokles zaznamenalo Německo (-9,1 %), následované Itálií (-5,3 %) a Francií (-1,1 %).
Nové střední a těžké autobusy a autokary (MHBC) nad 3,5 t
V dubnu se registrace nových autobusů v EU snížily o 1,2 % a dosáhly 1.818 kusů. Výkonnost hlavních trhů EU se výrazně lišila. Španělsko a Francie zaznamenaly dvouciferný nárůst (+82,5 %, resp. +51,8 %), zatímco Německo se propadlo o 38,3 %. Itálie zaznamenala mírný pokles o 3,7 %.
Od ledna do dubna zaznamenal prodej nových autobusů a autokarů v celé EU mírný pokles (-0,5 %). Klíčové trhy v regionu vykázaly smíšené výsledky. Španělsko vyskočilo o +59,9 %, zatímco Francie zaznamenala mírnější expanzi (+4,7 %). Německo a Itálie naopak zaznamenaly dvouciferné ztráty (-16,9 %, resp. -13,9 %).
Komentáře