V únoru 2020 došlo v celé Evropské unii k poklesu registrace užitkových vozidel o 6,2 %. Poptávka klesla ve všech segmentech vozidel kromě autobusů a autokarů.
S výjimkou Francie (+ 1,6 %) se všechny hlavní trhy minulý měsíc snížily: Německo (-7,6 %), Španělsko (-5,9 %) a Itálie (-4,0 %).
Od ledna do února se trh s užitkovými vozidly v EU snížil o 8,9 % na 308.350 vozů. Ve Španělsku (-12,8 %), v Německu (-7,6 %), Francii (-3,6 %) a Itálii (-3,5 %) se zatím tento rok snížila poptávka po užitkových vozidlech.
Nová lehká užitková vozidla do 3,5 t
Únorové údaje ukazují pokles registrací lehkých užitkových vozidel druhý měsíc v řadě (-4,0 %), i když pomalejší než v lednu. Tři ze čtyř největších trhů EU vykázaly minulý měsíc záporná čísla: Itálie (-6,2 %), Španělsko (-5,9 %) a Německo (-3,8 %). Naproti tomu Francie dosáhla lepších výsledků než v únoru 2019 (+3,0 %).
Během prvních dvou měsíců roku 2020 klesla poptávka EU po dodávkách o 7,1 %. Každý z hlavních trhů EU byl horší než před rokem. Největší pokles zaznamenalo Španělsko (-13,2 %), následovala Itálie (-4,4 %), Německo (-3,4 %) a Francie (-2,9 %).
Nová těžká užitková vozidla
V únoru poptávka po nových těžkých nákladních vozech pokračovala v klesajícím trendu, který začal loni v létě, jde tedy o osmý měsíc po sobě (-19,3 %). Výsledky byly mezi čtyřmi klíčovými trhy EU rozdílné, přičemž Itálie zaznamenala růst (+10,6 %), zatímco Německo (-21,6 %) a Francie (-15,4 %) utrpěly dvojciferné ztráty.
Dva měsíce roku 2020 se registrace nových těžkých nákladních vozidel snížila na všech hlavních trzích EU, přičemž nejsilnější poklesy zaznamenaly Německo (-24,0 %) a Francie (-14,8 %). Tím se EU snížila na 38.004 registrovaných těžkých nákladních vozidel, což je o 20,6 % méně než v prvních dvou měsících roku 2019.
Nová střední a těžká užitková vozidla nad 3,5 t
Během druhého měsíce roku 2020 se nové registrace nákladních vozidel v EU snížily o 18,2 % v důsledku zpomalení poptávky po těžkých nákladních vozech. Na hlavních trzích EU sledovaly tento negativní trend Německo (-20,6 %) a Francie (-13,6 %). Na druhé straně se registrace automobilů v minulém měsíci zvýšila v Itálii (+9,7 %) a Španělsku (+0,6 %).
Během prvních dvou měsíců roku bylo v celé Evropské unii zaregistrováno 46.295 nových nákladních vozidel, což je o 18,7 % méně než v předchozím roce. Největší ztráty zaznamenaly Německo (-20,5 %) a Francie (-13,0 %) následovalo Španělsko (-8,5 %) a Itálie (-1,2 %).
Nové střední a těžké autobusy a autobusy nad 3,5 t
V únoru 2020 byla celková registrace autobusů a autokarů v Evropské unii o 3,1 % vyšší než ve stejném měsíci loňského roku. Německo (+ 33,6 %), Francie (+ 32,1 %) a Itálie (+ 26,7 %) vykázaly během druhého měsíce roku 2020 solidní růst, což posílilo celkovou výkonnost regionu. Poptávka po nových autobusech a autokarech však ve Španělsku minulý měsíc výrazně poklesla (-41,5 %).
Od ledna do února se evropský autobusový a autokarový trh rozšířil o 4,6 %, přičemž v celé EU bylo registrováno celkem 5.738 nových vozidel. Poptávka se zvýšila ve Francii (+ 29,4 %), Itálii (+ 19,9 %) a Německu (+ 12,8 %), zatímco Španělsko zaznamenalo pokles (o 21,7 %) ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.
Komentáře