Iveco uvádí na trh Nový Stralis, který se představil se zcela přestavěným pohonem, s nejvyšší spolehlivostí a efektivitou ve snižování celkových nákladů vlastnictví TCO a emisí CO2. Řada o třech vozidlech byla vyvinuta na míru misím našich zákazníků a splňuje veškeré požadavky sektoru těžké nákladní přepravy.
Nový Stralis je výsledkem významné investice do produktového rozvoje, testování, výrobních prostor a metod. Nový Stralis plně těží z výrobních technologií nejvyšší kvality a procesů v madridské továrně, která se na tuto řadu specializuje, a v továrně Valladolid (Španělsko), která vyrábí a dodává kabiny. Obě továrny byly kompletně zrenovovány a zreorganizovány, aby byl zajištěn provoz na nejvyšší úrovni výroby světové třídy.
Nový Stralis: tři TCO2 šampioni
Nový Stralis byl navržen tak, aby přinesl nejlepší řešení pro regionální a krátké mise, včetně přepravy nebezpečného zboží, přičemž si zachovává svou unikátní výhodu díky exkluzivnímu HI-SCR systému zpracování spalin.
Vyvinuli jsme speciální verzi vozidla Stralis, Nový Stralis XP, pro mezinárodní dálkovou přepravu, který je vybaven inovativními funkcemi šetření paliva a novými službami pro maximalizaci provozuschopnosti a efektivního využití paliva.
Revoluční Nový Stralis NP, který jezdí na CNG a LNG, je jediný nákladní vůz určený pro mezinárodní přepravu splňující maximální udržitelnost a znamená opravdový převrat v oblasti plynových nákladních vozidel. Je to jediný nákladní vůz na zemní plyn, který nabízí takovou sílu, komfort, technologii převodovky a dojezdovou vzdálenost, aby vyhovoval misím dálkové přepravy.
Pierre Lahutte, prezident značky Iveco, uvedl: „Nový Stralis byl navržen tak, aby snížil celkové náklady vlastnictví a emise současně s důrazem na nejvyšší spolehlivost pro jeho majitele. Pro naše zákazníky jsme přidali nový set služeb, který sníží jejich celkové náklady na vlastnictví. V nadcházejících letech bude trh užitkových vozidel řízen podnikáním v dálkové přepravě. Stralis má vše, co je potřeba k tomu, aby se stal leaderem na tomto zcela změněném trhu, jak s šampionem TCO2 vozidlem Stralis XP, nákladním vozem s nejmodernějšími technologiemi, tak s převratným vozidlem Stralis NP, prvním a jedinečným nákladním vozem na plyn, který dokázal, že je vhodný pro mise dálkové přepravy. Jsme krůček od překonání hranic v udržitelné přepravě a hodláme toho docílit v partnerství s našimi zákazníky.“
Nový, unikátní přístup orientovaný na misi zákazníka: produkt a služby snižující celkové náklady na vlastnictví
V rámci produktu Iveco obnovilo a zmodernizovalo veškeré hlavní technické subsystémy: Nový Stralis disponuje kompletně přepracovaným pohonem, novou architekturou elektřiny a elektroniky, novou převodovkou, která je nejlepší ve své třídě, novou zadní nápravou a zavěšením kol. Přináší prediktivní GPS funkce nové generace i nová řešení pro nižší spotřebu a udržitelnost. Iveco navíc vyvinulo novou generaci služeb zákazníkům zaměřenou na snižování celkových nákladů vlastnictví pro každý model jako exkluzivní a jedinečnou součást nabídky Nového Stralisu.
Nový Stralis – TCO šampion: Technologie v centru
Vývoj Nového Stralisu byl zaměřen na management energie s cílem dosažení významného snížení nákladů na celkové vlastnictví při jakékoli misi a na jakékoli trati.
Nové motory byly přepracovány, aby se snížilo tření, a nová funkce bez volnoběhu automaticky vypíná motor po přednastavené době po zaparkování vozidla a tím zlepšuje využití energie.
Chytré pomocné systémy Nového Stralisu 480XP a 570XP předcházejí ztrátám energie, vypínají se, když nejsou potřeba: zahrnují kompresor spojky a vzduchovou jednotku, alternátor obnovy energie s inteligentním sledováním stavu baterie a čerpadlo posilovače řízení s variabilním průtokem.
Chytrý systém EGR (recirkulace spalin) u Nového Stralisu 480XP a 570XP je inovativním řešením, které pracuje v kombinaci s patentovaným systémem HI-SCR zpracování spalin od Iveca a optimalizuje spalování a tím přináší výrazný přínos spočívající v úspoře paliva na dálkových misích. Využívá malé množství recirkulace výfukových spalin (pouze 8%) a tím umožňuje dřívější vstřik, čímž snižuje spotřebu paliva a zároveň zachovává vysoký poměr 97% Nox, který je zajišťován systémem HI-SCR. Toto revoluční chytré řešení má veškeré přednosti systému HI-SCR-only (pouze HI-SCR): žádný vliv na velikost chladiče, žádná údržba navíc, žádné zvýšení hmotnosti, žádná nucená regenerace a prostoje a ty nejdelší intervaly servisu, což ve výsledku přináší další úsporu paliva a snížení nákladů na vlastnictví.
Tímto řešením se opět potvrzuje dlouhodobá vedoucí pozice na trhu technologií snižujících spotřebu paliva pro Iveco a jeho partnera pro vývoj motorů společnost FPT Industrial.
Prediktivní systém řízení HI-CRUISE GPS, založený na nejmodernější mapovací technologii, porovnává geolokalizaci s topografií cest a na základě těchto informací implementuje odpovídající prediktivní strategie zrychlování, zpomalování a řazení. Toto řešení zjednodušuje práci řidiče, umožňuje soustředit se na bezpečnost namísto rutiny a zvyšuje pracovní komfort plynulou jízdou. Navíc přináší značnou úsporu paliva i u méně zkušených řidičů.
Nové trojité “A” eko-pneumatiky vyvinuté společností Michelin minimalizují odpor rolování a tím dosahují významné úspory paliva až 1,5% během prvního cyklu jejich životnosti. To vede k přínosům pro životní prostředí, a to o 1,33 kg CO2 na každých 100 km méně, což je v přepočtu na životní cyklus vozidla více než 3,7t. Tyto úspory jsou dosaženy při zachování přilnavosti, robustnosti a odolnosti.
Zcela nová zadní náprava s jedinou redukcí zlepšuje geometrii převodu, tření a optimalizuje spotřebu paliva.
Tyto nové vlastnosti vedou k dvojcifernému zlepšení efektivnosti paliva v porovnání s předchozím modelem.
Dále byly přidány nové technologie, funkce a služby, které ještě více snižují náklady na celkové vlastnictví.
12rychlostní automatizovaná převodovka HI-TRONIX, vyvinutá ve spolupráci se společností ZF, stojí v čele technologického pokroku ve své kategorii a dramaticky zvyšuje výdrž a snižuje náklady. HI-TRONIX snižuje dobu řazení o 10%, zvládá téměř dvojnásobně více převodů než její předchůdce, dokáže zvýšit životnost až o 1,6 milionu km a snižuje emise hluku o 6 dB – ideální pro noční mise – to vše při zajištění nejlepšího poměru krouticího momentu a hmotnosti, rozpětí otáček a efektivity. Navíc díky svému modulárnímu provedení snižuje náročnost údržby a zjednodušuje opravy a tím snižuje náklady. Nabízí i přídavné funkcionality jako manévrovací mód (plazení) pro práce při nízkých rychlostech, kdy pracuje jako měnič krouticího momentu, kývací funkci pro obnovení přilnavosti v kluzkém terénu, 4 zpátečky a novou řadu pomocných pohonů (PTOs).
Zadní zavěšení kol bylo zcela přepracováno, aby bylo hmotnostně efektivnější a trvanlivější. Výsledkem je lehčí zavěšení kol se stejnou výkonností; tato změna vyústila v navýšení užitečného zatížení o 45 kg. Vyšší odolnost vůči korozi docílená ošetřením veškerých kovových součástí přispívá ke snížení nákladů na údržbu.
Nová architektura elektřiny a elektroniky použitá u Nového Stralisu a Nového Stralisu XP představuje technologický převrat a otevírá možnosti dalších inovací. Je založena na konceptu MUX a pracuje následovně – palubní elektrické jednotky komunikují skrz dva fyzické dráty pomocí běžného protokolu.
Nový HI-MUX – evoluce Stralisu v rámci tohoto konceptu – byl implementován díky přepracování schématu celého přenosu a některých jeho komponent. Jeho architektura je modulární, rozdělena do dvou pro lepší flexibilitu a snazší servis a je integrována novým rozmístěním s pneumatickým, pohonným a AdBlue vedením.
HI-MUX umožňuje rozvoj detailního řešení vzhledu pro jakoukoli specifickou konfiguraci nákladního vozidla při sníženém počtu komponent a jednodušší montáži.
Výjimečná spolehlivost a výdrž Nového Stralisu také vyústila v nižší náklady na údržbu a opravy: o 5% oproti současnému modelu se standardním tříletým kontraktem a o 8% vůči čtyřletému kontraktu, čímž ještě snižuje náklady, které už tak byly velmi konkurenceschopné, a dále snižuje náklady celkového vlastnictví.
Nový Stralis – CO2 šampion: udržitelnost a výkon v dopravě
Široká a vyrovnaná řada motorů vhodná pro jakékoli uplatnění
Nový Stralis je vybaven 6válcovým motorem Iveco Cursor s novými řešeními pro snižování spotřeby paliva ve specifických misích. Široká řada motorů Nového Stralisu obsahuje 3 možnosti zdvihových objemů motoru, Cursor 9 s obsahem 8,7 l, Cursor 11 s obsahem 11,1 l a Cursor 13 s obsahem 12,9 l a 9 možnostmi výkonu motoru v rozmezí od 310 do 570 koňských sil. Veškeré motory zabezpečují nejvyšší sílu i točivý moment ve své třídě.
Vliv nového Stralisu na životní prostředí byl dále vylepšen díky vyšší efektivitě motoru a zvětšení výkonu u některých modelů: maximální krouticí moment u Cursoru 11 byl zvýšen o 100 Nm u motoru s 420 hp, zatímco maximální síla u Cursoru 13 dosahuje 510 a 570 hp.
HI-SCR: charakteristická technologie od Iveca
Nový Stralis je vybaven patentovanou technologií HI-SCR, nejlepším systémem katalytické selektivní reakce na trhu a jedná se o jediný systém, který dosahuje úrovně redukce Nox 97%, čímž splňuje standardy Euro VI bez EGR (recirkulace spalin). U verze Euro VI/C dokáže systém HI-SCR zachytit jakoukoli odchylku od dané úrovně emisí v reálném čase díky novým senzorům AdBlue, které zajišťují neustálé a přesné řízení emisí.
U HI-SCR není žádná aktivní regenerace a teplota výfukových plynů je nižší: to činí z Nového Stralisu ideální nákladní vůz pro práci v zapovězených oblastech, jako jsou letiště, tunely, rafinerie a nákladiště paliva, stejně jako pro přepravu nebezpečného zboží.
HI-SCR je kompaktní, lehká technologie, která nabízí tu nejlepší kombinaci efektivity a servisních cyklů. Má také předepsané nejdelší intervaly údržby na trhu, tím zvyšuje provozuschopnost a přináší excelentní efektivitu paliva. K tomu všemu dělají výjimečně nízké náklady na vlastnictví (TCO) a mimořádná udržitelnost z Nového Stralisu TCO2 šampiona.
Nový Stralis XP: TCO2 šampion v dálkové přepravě
Nový Stralis 480XP a 570XP byly vyvinuty pro mise na extra dlouhé tratě. Oba modely jsou vybaveny novými funkcemi pro šetření paliva a nejmodernějšími technologiemi, jako je inovativní Chytrá EGR, a přicházejí s novými službami, které zajišťují maximální dobu provozuschopnosti. Poskytují opravdovou příležitost pro společnosti dálkové přepravy, které hledají řešení pro maximální úsporu paliva a nejnižší náklady na vlastnictví – tento segment pokrývá 60% trhu.
Nový Stralis XP je nejspolehlivější a nejefektivnější nákladní vůz na trhu a poskytuje nejkomplexnější řešení pro dálkovou přepravu v balíčku, který spojuje produkt a služby tak, aby snížily celkové náklady na vlastnictví a emise.
S úsporou paliva až 11% a působivým snížením nákladů na celkové vlastnictví až o 5,6% v práci v dálkové přepravě je jasným TCO2 šampionem dlouhých tratí.
Nový Stralis NP: zelená revoluce ve světě přepravy
Nový Stralis NP je prvním plynovým nákladním vozidlem, které nabízí sílu, dojezdovou vzdálenost, komfort jízdy a obyvatelnost v souladu se standardy mezinárodní přepravy. Snižuje celkové náklady na vlastnictví o 3% v porovnání s předchozím CNG modelem a doba návratnosti může být zkrácena na pouhých 5 let (podle země působení). Nový 9litrový LNG/CNG motor na zemní plyn dosahuje při tomto druhu paliva nejvyššího výkonu vůbec: 400 hp s točivým momentem 1.700 Nm. To odpovídá poměru 10 hp na tunu nákladu, což je v souladu se standardy mezinárodní přepravy.
Jedná se o absolutně první vozidlo dálkové přepravy s alternativním palivem, které nabízí společnostem dálkové přepravy možnost vylepšení jak udržitelnosti, tak návratu investice.
Služby nové generace: TCO2 Live a Garance provozuschopnosti
Iveco TCO2 LIVE je nové modulární portfolio služeb, které poprvé obsahuje služby nové generace a rozšiřuje tradiční poprodejní služby o management vozového parku.
Tři z těchto nových služeb jsou založeny na poradenství v oblasti snižování spotřeby paliva a tím napomáhají zákazníkům využívat jejich Nový Stralis co nejefektivněji.
• TCO2 CHYTRÉ REPORTOVÁNÍ, týdenní reporty o stylu jízdy a spotřebě paliva u každého z vozidel ve vozovém parku zákazníka.
• TCO2 PORADENSTVÍ, poradenství založené na bohatých zkušenostech nasbíraných společností Iveco při analýze nákladních vozidel v praxi.
Spojení těchto služeb přináší další, až 3% úsporu paliva. Oboje může být spojeno s:
• TCO2 JÍZDNÍM STYLEM, kurzy jízdy zaměřené na efektivní využití paliva.
Navíc je Nový Stralis vybaven systémem VYHODNOCOVÁNÍ JÍZDY, který se chová jako profesionální instruktor jízdy na palubě a napomáhá řidičům zlepšit jejich styl jízdy díky návrhům v reálném čase.
Nakonec exkluzivní Iveco GARANCE PROVOZUSCHOPNOSTI, která vychází ze spolehlivosti Nového Stralisu a excelentní sítě servisů Iveco, které zajišťují provozuschopnost vozidel zákazníků. Tento koncept zajišťuje obnovení provozuschopnosti pro zákazníka během 24 hodin, pokud by se jejich Stralis stal nepojízdným, buď opravou vozidla, nebo poskytnutím náhradního vozidla; v případě nedostupnosti náhradních vozidel poskytuje Iveco kompenzaci až za 4 dny strávené v servisu. Tato služba je poskytována díky Iveco Truck stanicím, které jsou rozmístěny podél všech hlavních evropských přepravních tepen tak, aby byla splněna garance provozuschopnosti.
Komentáře