Renault Trucks: Optifuel Challenge 2015 zná vítěze

15 října 2015, 9:28

7. října se v Lisabonu utkalo 36 řidičů z 20 zemí v rámci mezinárodního finále Optifuel Challenge 2015, soutěže v hospodárné jízdě značky Renault Trucks. José Ramón Jano Gago, řidič a současně manažer španělské společnosti Janocargo zvítězil v letošním třetím ročníku před druhým litevským řidičem Vytautasem Luotèm ze společnosti Stella Nova a třetím Portugalcem Vitorem Pereirou, řidičem ze společnosti JLS.

V Lisabonu 7. října 2015 zdolalo 36 řidičů z 20 zemí výzvu v hospodárné jízdě a rentabilitě za volantem Renault Trucks T, který byl zvolen International Truck of the Year for 2015. Vítězem soutěže Renault Trucks se stal španělský řidič před kolegy z Litvy a Portugalska.

José Ramón Jano Gago řidič a manažer španělské společnosti Janocargo získal titul Šampióna v hospodárné jízdě 2015. „V rámci naši společnosti neřídím každý den, a i když jsem byl velmi dobře připravený, byl jsem také pořádně nervózní! Trasa soutěžní jízdy byla velmi technická. Ze svého výsledku mám opravdu velkou radost a doufám, že moji řidiči na mě budou patřičně hrdí,“ svěřil se. José Ramón Jano Gago velmi dbá na rentabilitu svého vozového parku: „Při každém nákupu nového vozidla já sám prověřuji jeho výkony v oblasti spotřeby a dohlížím na to, aby každý nově příchozí řidič do naší společnosti absolvoval školení hospodárné jízdy.“ Flotila společnosti Janocargo čítá 22 vozidel, z čehož 17 značky Renault Trucks. José Ramón Jano Gago nedávno převzal čtyři modely Renault Trucks T: „Velmi oceňuji technické kvality vozidla, zvláště pak všechny technologie, kterými je vybaveno a které přispívají ke snižování spotřeby. Osobně také kladu důraz na pohodlí řidičů a tak jsem více než spokojený s Renault Trucks T.“ José Ramón Jano Gago získal voucher v hodnotě 8.000 eur na nákup zboží u vybraných partnerů a jeho společnost Janocargo získala roční pronájem vozidla Renault Trucks T Optifuel.

Litevskému řidiči Vytautasovi Luotè, reprezentující společnost Stella Nova, patřila druhá nejvyšší příčka. „Jsem velmi šťastný, že jsem dosáhl takového výsledku! Zvláště s ohledem na soutěžní trasu, která byla technická a kopcovitá s řadou kruhových objezdů.“  Vytautas Luotè získal titul nejlepšího řidiče v rámci své společnosti čítající dalších 18 kolegů, přičemž všichni absolvovali školení hospodárné jízdy. Šest let jezdil s Renault Magnum a poslední rok pak řídí Renault Trucks T: „Oceňuji zejména bezpečnostní prvky, jako Optiroll nebo Soft Cruise Control, které model Renault Trucks T nabízí. Ticho v kabině je naprosto úžasné a poskytuje mi opravdový každodenní komfort.“

Vozový park společnosti tvoří 12 vozidel výhradně značky Renault Trucks. Stella Nova si v uplynulých dnech převzala 4 modely Renault Trucks T High. Vytautas Luotè získal voucher v hodnotě 2.000 eur na nákup zboží u vybraných partnerů a pro svoji společnost pak voucher v hodnotě 3.000 eur platný v servisní síti Renault Trucks.

Třetím nejlepším řidičem byl Portugalec Vitor Pereiraze ze společnosti JLS: „Svoji účastí v soutěži jsem chtěl ukázat, čeho všeho jsem schopen dosáhnout v rámci hospodárné jízdy a jsem strašně spokojený!“ vysvětlil. „Školení hospodárné jízdy je pro naši společnost velmi důležité, každý z jejich 250 řidičů tímto školením prošel.“ Společnost vlastní 3 Renault Trucks T, které Vitor Pereira s oblibou řídí: „Velmi dobře se používá Optiroll a kabina -jaké pohodlí mi poskytuje!“ Vitor Pereira získal voucher v hodnotě 1.000 eur na nákup zboží u vybraných partnerů a jeho společnost obdržela voucher v hodnotě 2.000 eur platný v servisní síti Renault Trucks.

Ve finálovém klání se neztratil ani český zástupce Tomáš Knikner ze společnosti FM Transport, který se umístil na krásném pátém místě, přičemž ho od stupňů vítězů dělilo jen minimální bodové skóre. Přímo v místě konání měl podporu českých zástupců Renault Trucks, majitele své mateřské společnosti a zástupců médií. Neméně důležitým podporovatelem byl pak v Čechách letošní národní šampión Miroslav Volšička, který bohužel do Portugalska nemohl odcestovat.

Soutěž byla rozdělena na dvě části: na finalisty nejdříve čekal písemný test jejich znalostí hospodárného řízení a poté pak soutěžní čtyřicetiminutová jízda v běžném provozu s Renault Trucks T Optifuel. Tento model poskytuje ty nejlepší technologie společně s nabídkou vybraných služeb Renault Trucks: školení hospodárné jízdy Optifuel Traininga software pro sledování a analýzu spotřeby paliva Optifuel Infomax.

Soutěžní jízda tvořila 90% výsledné známky, kdy byla u řidičů hodnocena hospodárná jízda, přepravní rychlost a spotřeba paliva. Údaje o dosažených hodnotách jednotlivých soutěžících byly získány prostřednictvím softwaru Optifuel Infomax. Na konci soutěžní jízdy pak experti z Renault Trucks poskytovali řidičům její celkové hodnocení z hlediska úspory pohonných hmot a hospodárnosti.

Klíčová čísla ročníku 2015 :

  • 36 finalistů
  • 20 zemí
  • 2214 společností a 9000 řidičů se zúčastnilo regionálních a národních kol
  • 470 dnů soutěže
  • 2000 najetých hodin

Země zastoupené na mezinárodním finále Optifuel Challenge 2015 :
Německo, Belgie, Bulharsko, Španělsko, Francie, Velká Británie, Maďarsko, Itálie, Polsko, Litva, Lucembursko, Maroko, Portugalsko, Česka republika, Rumunsko, Rusko, Slovensko, Švýcarsko, Tunisko, Turecko.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!