Společnost FPT Industrial se na Rallye Dakar opět umístila na stupních vítězů: 47. ročník nejnáročnější rallye na světě, Dakar 2025, přinesl pozoruhodný úspěch.
Vozidla IVECO – poháněná motory FPT Industrial – totiž obsadila stupně vítězů a zajistila si devět z top deseti finálových míst. Značka jako exkluzivní technický partner podporovala týmy de Rooy FPT v čele s jezdci Alešem Lopraisem, Vaidotasem Žalou a Anjou Van Loon. Loprais z týmu InstaTrade Loprais Team de Rooy FPT obsadil 3. místo se známým modelem IVECO Powerstar 2024/2025 vybaveným motory FPT Industrial CURSOR 13, které jsou navrženy tak, aby poskytovaly bezkonkurenční výkon, účinnost, spolehlivost a udržitelnost v nejnáročnějších podmínkách. Vaidotas Žala, nová posila týmu Skuba Team de Rooy FPT, a Anja Van Loon (Fried Van de Laar Racing Team de Rooy FPT), kteří již zažili na vlastní kůži Rallye Dakar 2024 a předvedli prvotřídní výkon v dunách úchvatné saúdskoarabské krajiny v mnoha etapách, včetně šesti umístění na stupních vítězů pro Žalu a čtvrtého místa pro Van Loon. Tito dva jezdci dokončili rallye na pátém, respektive osmém místě, čímž zaznamenali své nejlepší výsledky v soutěži v historii.
Letošní ročník, který pořadatelé označili za jeden z nejnáročnějších v historii, zahrnoval dvanáct etap o celkové délce 8.000 kilometrů z Biše do Šubajtahu, z toho více než 5.000 kilometrů speciálů. Osm z dvanácti etap dokončil Aleš Loprais na prvních třech místech a pět z nich vyhrál. Tohoto vynikajícího výsledku dosáhl díky mimořádně výkonnému a spolehlivému vozidlu a motoru, které tým po celou dobu rallye nezklamaly.
Závodní trasa plná písečných dun otestovala všechny vlastnosti motorů CURSOR 13, které byly navrženy tak, aby poskytovaly nejvyšší úroveň výkonu, účinnosti, spolehlivosti a udržitelnosti v těch nejnáročnějších podmínkách. I pro každodenní výzvy představují nejlepší řešení pro dálkové a těžké nákladní vozy s celkovou hmotností nad 16 tun, a to díky nejlepšímu výkonu ve své třídě a přechodové odezvě při nízké spotřebě paliva. Patentovaná technologie HI-eSCR společnosti FPT Industrial – řešení bez EGR – zajišťuje nízké celkové náklady na vlastnictví (TCO), a to i díky DPF filtru s pasivní regenerací a nejlepším intervalům výměny oleje ve své třídě až 150.000 km. Čištění DPF až při 600.000 km a snížená spotřeba oleje poskytují významné výhody z hlediska provozuschopnosti a snížení nákladů.
CURSOR 13 pro IVECO Powerstar (Dakar 2025) – Technické údaje
- Počet válců / ventilů: 6L / 4
- Turbodmychadlo: Twin Scroll
- Zdvihový objem [litry]: 12.88
- Vývrt x zdvih [mm]: 135 x 150
- Maximální výkon [HP]: 135 kW (135 k): 1,000
- Maximální krouticí moment [Nm]: 1,5 000 ot: 5,000
- Suchá hmotnost /=bez provozních kapalin/ [kg]: 1,150
Komentáře