Aliyyah Koloc se na Dakaru vrátila do hry, Valtr se pral se zrádnými dunami

9 ledna 2024, 14:58

Po očistci, kterým si prošla, Aliyyah Koloc hodila všechno za hlavu a ve třetí etapě Rallye Dakar předvedla závodnice Buggyra ZM Racing velmi dobrý výkon, který ji zařadil v elitní automobilové kategorii Ultimate na 40. místo. Vzhledem k velké ztrátě nabrané při opravě auta je celkově na 52. pozici. Z trojice kamionů v barvách Tatra Buggyra ZM Racing byl opět nejrychlejší Pascal de Baar v Tatře Buggyra EVO3, který si připsal pátou pozici, Jaroslavu Valtrovi s Tatrou Phoenix patřila sedmá pozice.

V celkovém pořadí jsou za sebou seřazeni na čtvrtém a pátém místě. Posádka Daniela Stiblíka si 3. etapu prodloužila až do úterního rána. I přes dvě převrácení byli poslední, kdo se v noci dostal z dunového pole a pokračuji dál.

Dakar 2024

Pascal de Baar si start s Tatrou užívá. I tentokrát vyskočil z kabiny plný úsměvů. O ten ho nepřipravila ani drobná komplikace na startu.

„Nastartovali jsme a zlobily nás ventily, to jsme ale rychle opravili. Pak nešel z pravé pneumatiky upustit vzduch. 3,5 baru je v dunách moc. Snažili jsme se to nějak vyšetřit, ale nakonec musel Šiky (mechanik Tomáš Šikola) ven a ručně snížit tlak na 1,5 baru,“ popsal Nizozemec trable.

Jaroslav Valtr sice neměl na startu nejlepší výchozí pozici, ale etapu začal velmi dobře. Jenže téměř na konci dunového pole přišla velká rána, která mu poškodila řízení trucku.

„Duny jsme projížděli bez potíží. Jenže necelé dva kilometry před koncem dunoviště jsme vyjeli takovou ostrou špici, přepadli a najednou za ní byl trychtýřek. Vůbec jsme ho předtím neviděli, najednou přišla rána jak z děla a přestalo fungovat řízení. Nějakým způsobem se rozpohybovalo, ale sekalo se. Museli jsme jet velmi obezřetně. No a do toho jsme v těch dunách měnili dvě pneumatiky,“ sdělil.

„Byla to smolná etapa. Neměli jsme už rezervu, tak jsme museli jet opatrně.  Asi 40 kilometrů před koncem jsem ale řekl: ´Hele, pojedeme vabank prostě, buď to vyjde, nebo to nevyjde.´ Takže jsme se zase rozjeli a fičeli až do cíle,“ dodal Valtr.

Daniel Stiblík v druhém Phoenixu si vedl dobře až do kontrolního bodu na 249. kilometru. Pak ale přišly problémy a posádka si 3.etapu prodloužila až do úterního rána. I přes dvě převrácení se dostala do cíle a „dopřála“ si dvouhodinový spánek. Dan Stiblík, Lukáš Kvasnica a Jirka Tomec byli poslední, kdo se v noci dostal z dunového pole a pokračuji dál.

„Po druhem převrácení jsme byli rozhodnutí, že budeme nocovat v dunách. Ale nedalo nám to a přeci jsme to jen zkusili ještě jednou. Díky skvělé práci Lukáše jsme našli cestu z dun ven a po 40 km jsme byli zpátky na trati. Ve 4 ráno jsme se dostali do cíle, kde jsme udělali rychlý servis a hned pokračovali na přejezd. Spali jsme asi 2 hodiny v autě,“ řekl před startem čtvrté etapy Daniel Stiblík.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!