Teoreticky byl Gert Huzink nejrychlejším pilotem 3. etapy rallye Dakar. Prakticky se ale z vítězství neradoval. Etapa byla kvůli špatnému počasí předčasně ukončena a pořadí se tvořilo z posledního průjezdního bodu. Do něj se ale holandský pilot severočeského kamionu nedostal.
Jubilejní 45. ročník věhlasné dálkové soutěže má pro severočeské kamiony od samého začátku velmi zvláštní průběh. První dvě etapy se nesly v duchu kolizí a selhání techniky a když už to ve 3. závodní prověrce vypadalo na tolik vytoužené vítězství, opět zasáhla vyšší moc. Huzink, který startoval ze zadních pozic přitom do etapy vletěl na výbornou. Ihned od začátku se pohyboval nejhůře ve třetím nejhorším čase. O ten nejrychlejší se přetahoval s českou posádkou Martina Macíka. Holandský jezdec byl dokonce na předposledním průjezdovém bodu ve vedení s náskokem více než tří minut. Jenže počasí se na Dakaru projevilo. Kvůli silnému dešti a bouřce pořadatelé rychlostní prověrku předčasně ukončili. Pořadí se bralo z průjezdových bodů. Tím posledním WP8 na 378. kilometru ale projelo jen osm kamionů. Zezadu jedoucí Gert Huzink mezi nim přirozeně chyběl. Ten totiž zastavil jako devátý na předchozím stanovišti na 335. kilometru. Pořadatelé tedy spočítali, že Martin Macík najel o čtyřicet kilometrů více a etapové prvenství šlo na vrub českého pilota. Morálním vítězem se ale cítil být Huzink.
„Je to jednoduché. Dnes jsme jeli nejrychleji. Cítím, že máme na víc a dnes jsme ukázali, co umíme. Nepochybuji, že se nám ještě podaří přijet si pro opravdové vítězství,“ jde do toho odhodlaně Gert Huzink z holandského týmu Riwald Dakar.
Úterní 3. etapa z Aluly do Ha’il měla celkem téměř šest set kilometrů. Měřenou část ale pořadatelé zkrátili, a tak se posádky přesunuly do bivaku. Severočeské kamiony Gerta Huzinka a Pascala de Baara jely bez problémů, klasifikovány byly na deváté a jedenácté pozici. Rychlou asistenci Adwina Hoonderta tentokrát doslova zbrzdily potíže s ruční brzdou a hodnocený byl jako třicátý.
Podle předběžných výsledků průběžné hodnocení vede Aleš Loprais. Pascal de Baar je čtyřiadvacátý a tři pozice za ním je Gert Huzink.
Středeční 4. etapa je smyčkou v dunách začínající i končící v bivaku v Ha’il. Celkem posádky budou muset zvládnout 425 měřených kilometrů složitých na navigaci.
Výsledky – 3. etapa (Alula – Ha‘il) zkrácená:
- Macík (CZE) Iveco
- Valtr (CZE) Tatra
- Mitchel van den Brink (NLD) Iveco
- Loprais (CZE) Praga
- Martin van den Brink (NLD) Iveco
9. Gert Huzink (NLD) Renault Trucks
11. Pascal de Baar (NLD) Renault Trucks
30. Adwin Hoondert (NLD) Renault Trucks
Celkově – provizorní:
- Loprais (CZE) Praga 13:54:36
- Valtr (CZE) Tatra
- van Kasteren (NLD) Iveco
- Martin van den Brink (NLD) Iveco
- Macík (CZE) Iveco
24. Pascal de Baar (NLD) Renault Trucks
27. Gert Huzink (NLD) Renault Trucks
30. Adwin Hoondert (NLD) Renault Trucks
Komentáře