Skvěle zvládly vstup do druhé poloviny 44. Dakaru obě posádky severočeských renaultů týmu MKR Technology. Pilot Gert Huzink 7. etapu projel v šestém nejrychlejším čase, kolega Pascal de Baar ve dvanáctém.
Posádky za sebou mají den volna. Ten byl ale kvůli velkému servisu náročný především pro mechaniky z Chvalína týmu MKR Technology, kteří museli oba speciály dát do co nejlepší kondice pro druhou půlku soutěže. Součástí volného dne byla také prezentace týmu Riwald Dakar na tiskové konferenci pořadatele závodu A.S.O., který hovořil o budoucnosti Dakaru v kombinaci s udržitelnými technologiemi. V těch má právě holandský tým značně navrch, když byl historicky prvním účastníkem s kamionem s hybridní technologií, kterou pro něj vyvinula právě severočeská stáj MKR Technology Maria Kresse. Renault C460 Hybrid má kromě vznětového motoru také elektrickou pohonnou jednotku, která posádku zachránila hned v 1. etapě.
„Kvůli prasklině potrubí mezi turbem a mezichladičem sotva fungoval dieselový agregát. Posádka do cíle dojela jen díky elektromotoru, který se ukázal v daném momentu i jako skvělá záloha,“ podotkl Mario Kress, hrdý na svůj tým i tým Riwald Dakar, se kterým přepisuje dějiny legendární soutěže.
A skvěle si oba Kressovy kamiony vedly i v nedělní 7. etapě z Rijádu do Al Dawadimi. Čtyřsetkilometrovou trasu nejlépe zajel Rus Šibalov, ale Holanďan Huzink na něj ztratil na šesté příčce jen šest a půl minuty.
„Byl to další velmi rychlý test. Trochu jsme ztratili v dunách a velmi obtížné bylo se na trase orientovat. Dlouho jsme jeli v prachu Lopraise, dokud neudělal chybu a my ho mohli předjet a pokračovat. Už jsme měli na dohled další, ale kvůli jednomu z waypointů jsme se museli vracet a tím jsme zase něco málo ztratili. Určitě to tedy mohlo být lepší, ale jsme v top desítce a s tím jsme velmi spokojení,“ netajil radost Gert Huzink, jehož týmový kolega Pascal de Baar naopak zvolil opatrnější styl jízdy. Nakonec z toho byla ale dvanáctá pozice.
Solidní vstup do druhé půlky Dakaru s sebou přinesl i drobný posun v celkovém hodnocení. To stále vede s kamazem Rus Sotnikov, ale Gert Huzink si polepšil na třináctou příčku. Jeho parťák de Baar je devatenáctý.
Pondělní 8. etapa do Wadi Ad Dawasiru bude celkově nejdelší v letošním ročníku. Posádky budou muset ujet 830 kilometrů, z nichž necelých čtyř sta bude měřených a život jim bude komplikovat nekonečný písek.
Výsledky – 6. etapa – Riyadh – Al Dawadimi (402 km):
- Shibalov (RUS) Kamaz 3:33:17
- Nikolaev (RUS) Kamaz +1:37
- van den Brink (NLD) Iveco +4:25
- Karginov (RUS) Kamaz +6:39
- Sotnikov (RUS) Kamaz +6:52
6. Huzink (NLD) Renault +7:31
12. de Baar (NLD) Renault +29:37
Celkově:
- Sotnikov (RUS) Kamaz 26:05:54
- Nikolaev (RUS) Kamaz +5:14
- Shibalov (RUS) Kamaz +31:25
- Loprais (CZE) Praga +1:07:25
- van Kasteren (NLD) Iveco +1:36:51
13. Huzink (NLD) Renault +5:58:41
19. de Baar (NLD) Renault +11:34:28
Komentáře