Pascalův kamion mechanici opravili, pokračují oba speciály

7 ledna 2022, 9:13

O neuvěřitelný výkon se na Dakaru postarali severočeští mechanici týmu MKR Technology. Přes noc dokázali opravit silně poničený renault holandského pilota Pascala de Baara. Ten se neubránil slzám dojetí, když trochu nečekaně mohl vyjet do dnešní 5. etapy.

MKR Technology na rallye Dakar

„Podařilo se nám přes noc prakticky něco nemožného. Pascal nemohl věřit, že je stále ve hře. Měl z toho slzy v očích. Jsem opravdu hrdý na celý náš tým,“ netajil svou radost Mario Kress, šéf projektu MKR Adventure, když ráno dokončil celonoční práci na obnově poničeného kamionu Pascala de Baara.

Ten ve středeční 4. etapě na náročné trati měl nepříjemně tvrdý dopad poté, co ho doslova „nakopla“ duna. Mechanici, kteří už několikátý den zamhouřili oko v součtu jen na několik hodin, dokonce v danou chvíli naměřili v kabině přetížení 7,8G! Silně poničený speciál ale těsně před odjezdem na etapu dokázali dát dohromady.

„Každou hodinu jsem se byl dívat, jestli se to klukům povede. Jen 3 minuty před startem bylo auto připraveno. Mario udělal testovací jízdu a hned jsme se vydali na cestu s tím, že do první neutralizace jsme měli jet klidně a auto tam hned zkontrolovat. To ale jelo výborně. Sice jsme byli silně opocení, ale kluci ho udělali jako nové. Velká poklona všem, kteří ho takhle dali do kupy. Ti by si zasloužili medaili,“ chválil mechaniky ze severočeského Chvalína holandský pilot Pascal de Baar, který byl nakonec ve čtvrteční 5. etapě klasifikovaný na jednadvacáté příčce.

O pět pozic lépe pak dojel pilot hybridního speciálu Gert Huzink, navzdory skutečnosti, že na trase 5. etapy musel provizorně opravovat vytékající olejovou vanu.

„Technika při včerejší etapě hodně utrpěla, takže dnes jsme se rozhodli trochu ubrat, abychom vydrželi bez větší újmy. Dnes to totiž byla etapa, při které toho podvozek musel opět hodně vydržet. Asi sto kilometrů před cílem jsme navíc zjistili, že nám uniká olej. Vanu jsme provizorně opravili, dolili olej a poslední část etapy pokračovali velmi poklidně, abychom předešli případné další ztrátě,“ podotkl Gert Huzink.

MKR Technology na rallye Dakar

Téměř tři sta padesát kilometrů dlouhou hlinitou a kamenitou speciálu nejlépe zvládl Rus Karginov. V celkovém vedení je stále krajan Sotnikov. Gert Huzink je průběžně patnáctý a jeho kolega, navzdory všem předchozím potížím, je dvaadvacátý.

Posádky zůstávají v Rijádu, kde na ně po páteční čtyřsetkilometrové 6. etapě čeká vytoužený den volna.

Výsledky – 5. etapa – Riyadh – Riyadh (465 km):

  1. Karginov (RUS) Kamaz 4:03:02
  2. Sotnikov (RUS) Kamaz +2:25
  3. Nikolaev (RUS) Kamaz +5:08
  4. Shibalov (RUS) Kamaz +5:47
  5. van Kasteren (NLD) Iveco +6:47

16. Huzink (NLD) Renault +41:05

21. de Baar (NLD) Renault +55:58

 Celkově:

  1. Sotnikov (RUS) Kamaz 19:09:20
  2. Nikolaev (RUS) Kamaz +9:53
  3. Shibalov (RUS) Kamaz +27:27
  4. van Kasteren (NLD) Iveco +52:16
  5. Loprais (CZE) Praga +1:01:13

15. Huzink (NLD) Renault +5:48:28

22. de Baar (NLD) Renault +10:51:43

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!