MKR Technology: Maratonská pasáž je minulostí, posádky bojují o top ten

, 12 ledna 2021, 10:43

Dvoudenní maratonská část letošního Dakaru je u konce. Její pondělní druhou polovinu zvládly dva severočeské kamiony bez problémů, když se oba pohybovaly na hranici první desítky. Třetí však postihly už v předchozí etapě technické potíže, které vstup do dnešní 8. etapy znemožnily. Pro hybridní speciál ze severních Čech je to definitivní konec. Stále ale úspěšně bojují dva renaulty od MKR Technology a v jednom sedí roudnický mechanik Daniel Kozlovský.

MKR Technology na Dakaru 2021

„Měli jsme obrovskou radost, že se nám i v těchto podmínkách podařilo opravit těžce poškozený motor hybridu a Gert mohl pokračovat v rámci Dakar Experience, bohužel po dvou etapách, kdy zajížděl skvělé časy, přišel obdobný problém a napodruhé už je to definitivní. Klobouk dolů před posádkou, která se snažila s technikou porvat. Štěstí nám nepřálo a technika se letošnímu extrému postavila. O to více je skvělé, jak druhou maratonskou část zvládly naše další dva kamiony,“ podotkl Mario Kress, šéf severočeského konstruktérského týmu MKR Technology.

Posádka prvního hybridního kamionu v historii Dakaru strávila noc v dunách, kde se rvala s poklesem tlaku oleje v motoru. Cíl etapy nakonec spatřila a od pořadatelů dostala zelenou pokračovat, avšak při cestě ke startu pondělní 8. etapy si motor postavil hlavu naposledy a pro speciál už musel dojet tým mechaniků. To další dvě posádky kolem pilotů Martina van den Brinka a Pascala de Baara si s maratonskou pasáží poradily na výbornou a všechny potíže zvládly svépomocí. Ztráty v 8. etapě na vítězného Rusa Shibalova byly zanedbatelné. Van den Brink s Roudničanem Kozlovským přijel v desátém čase, de Baar jen dvě pozice za ním. Na programu bylo více než sedm set kilometrů ze Sakaky do Neomu s tři sta padesáti měřenými kilometry.

MKR Technology na Dakaru 2021

Soutěž stále se svým kamazem vede Rus Sotnikov. Van den Brink klesl na osmou příčku a de Baar si udržel svoji jedenáctou pozici. Do cílové Džiddy zbývá kvartet etap. Devátá prověrka je pět set osmdesát kilometrů dlouhá smyčka se startem i cílem v Neomu. Speciála, během které se posádky vydají ke břehu Rudého moře a pak pojedou podél jeho pobřeží, má být kvůli své délce a rozmanitosti jednou z nejtěžších v letošním roce.

Výsledky – 8. etapa – Sakaka > Neom (375 km):

  1. Shibalov (RUS) Kamaz 3:19:40
  2. Sotnikov (RUS) Kamaz +2:28
  3. Karginov (RUS) Kamaz +3:19
  4. Vishneuski (BLR) MAZ +7:54
  5. Casale (CHL) Tatra +9:13
  • 10. van den Brink (NLD) Renault Trucks +13:12
  • 12. de Baar (NLD) Renault Trucks +18:58

Celkově:

  1. Sotnikov (RUS) Kamaz 32:34:18
  2. Shibalov (RUS) Kamaz +43:48
  3. Mardeev (RUS) Kamaz +1:13:15
  4. Loprais (CZE) Praga +1:29:11
  5. Macík (CZE) Iveco +1:51:46
  • 8. van den Brink (NLD) Renault Trucks +2:41:19
  • 11. de Baar (NLD) Renault Trucks +5:37:04

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!