Věhlasný Dakar zahájil svůj 43. ročník. V sobotu na posádky čekal úvodní rozřazovací prolog a následně slavnostní nástup, během kterého se v záři reflektorů ukázaly i tři židovické kamiony z dílny MKR Technology s roudnickým Danielem Kozlovským na palubě. Od neděle začínají ostré závodní prověrky a soutěž se rozjede naplno.
„Nálada v týmu je perfektní. Výsledek prologu byl podle očekávání, ale vůbec nic to neznamená. Jsme rádi, že víme, že auta jsou v top kondici a my uděláme maximum proto, aby jim to vydrželo až do cíle. K němu ale vede velmi těžká a dlouhá cesta a my se musíme soustředit na každý den,“ sdělil spokojeně Mario Kress, šéf týmu MKR Technology, který připravil závodní speciály Renault Trucks pro holandské piloty Gerta Huzinka, Pascala de Baara a Martina van den Brinka, se kterým je v kabině roudnický palubní mechanik Daniel Kozlovský.
Ještě než se trojice představila při slavnostním ceremoniálu, který tentokrát kvůli přísným hygienickým pravidlům postrádal svoji obvyklou silnou diváckou kulisu, si to posádky „nanečisto“ rozdaly při slavnostním jedenáctikilometrovém prologu. Ten ale plnil jen rozřazovací funkci pro start nedělní 1. etapy.
Úvodní prověrku nejrychleji zvládl Bělorus Vjazovič s mazem. Gert Huzink jako jediný pilot hybridního speciálu v soutěži kamionů přijel sedmý se ztrátou pouhých čtrnácti vteřin. Jeho parťák z holandské ekipy Riwald Dakar Pascal de Baar uzavřel elitní desítku. Martin van den Brink z Mammoet Rallysport s Roudničanem Kozlovským na palubě byl klasifikován čtrnáctý.
„Martin jede s úplně novým autem. Nesnaží se to zezačátku jakkoli urvat, jede rozvážně. Oproti Sherpě je tohle Céčko lehčí, rychlejší, hbitější, takže se spolu nejprve maximálně sžívají, ale nikdo není nervózní. Naopak, sám jsem za tohle rád, protože jakákoli zbytečná chyba může přinést i velkou ztrátu a o tu s Martinem nestojíme,“ podotkl Daniel Kozlovský, mechanik týmu MKR Technology.
V neděli na posádky čeká 1. etapa z Džiddy do Biši o celkové délce témě tři sta padesát kilometrů. Měřený úsek má takřka dvě osmdesát kilometrů. Úvodní díl bude náročný na navigaci a tvrdé kamenné pasáže budou hrozit defekty.
Výsledky – prolog (11 km)
- Viazovich (Blr) Maz 6:38
- Vishneuski (Blr) Maz +0:01
- Macík (Cze) Iveco +0:03
- Shibalov (Rus) Kamaz +0:07
- van den Heuvel (Ned) Scania +0:08
- Huzink (Ned) Renault Trucks +0:14
- de Baar (Ned) Renault Trucks +0:22
- van den Brink (Ned) Renault Trucks +0:39
Komentáře