Do 9. etapy vyjely všechny kamiony, Huzink dojel 5.

15 ledna 2020, 9:59

Tým MKR Technology a Martina van den Brinka to zvládl! Po problémech se zadním diferenciálem v 8. etapě posádka severočeského kamionu stihla včas dojet do bivaku a následně i odstartovat do další 9. etapy. V té tentokrát zazářil židovický hybrid, který cílem projel v pátém nejlepším čase.

MKR Technology na Dakaru 2020

„Jedeme na krev. Všichni v týmu makají víc jak na sto procent. Únava je veliká, ale nikdo se nevzdává, a právě to přináší své ovoce. Přes noc jsme stihli všechna auta připravit do další etapy. Měli jsme hodně práce na nápravách i podvozku Pascala. Když jsme vše dodělali, nad ránem přijel poloopravený Martin a mohli jsme se pustit do jeho kamionu. Pro nás je důležité, že všechna auta jsou ve hře a stále mohou bojovat o dobré etapové umístění.

Dnes Gert dokázal, že naší společnou prací se může zadařit, takže jeho páté místo v době, kdy jsou v kabině jen dva členové posádky, je naprosto super. U nás vládne skvělá atmosféra a v té je moc příjemné pracovat,“ popsal situaci na Dakaru Mario Kress, šéf konstruktérského týmu MKR Technology, který do letošního 42. ročníku vyslal kvartet speciálů Renault Trucks.

A právě Gert Huzink s tím nejsledovanějším, tedy s historicky prvním hybridním kamionem na věhlasné soutěži, přijel do cíle v Haradhu v pátém nejlepším čase. Huzink ztratil necelých deset minut na vítězného Karginova. Rus na kamazu jen pokračuje na vítězné vlně, když získal čtvrté etapové prvenství v řadě a v současné chvíli není pochyb o tom, kdo je suverénem letošního ročníku. Huzinkovi spolubojovníci, holandští jezdci Pascal de Baar pak přijel dvanáctý, Fireman Richard de Groot osmnáctý a tři čtvrtě hodiny ztratil na jednadvacátém místě smolař předchozí etapy Martin van den Brink.

Na čele celkového hodnocení svůj náskok na téměř čtyřicet minut navýšil zmíněný Karginov. Druhý za ním je kolega Šibalov a třetí Bělorus Vjazovič. Nejlepší posádkou severočeského renaultu je ta s pilotem Richardem de Grootem. Patří jí čtrnáctá pozice.

Do konce Dakaru zbývají tři etapy. Desátý díl je se svými pěti sty třiceti kilometry třetí nejdelší měřenou zkouškou letošního ročníku. Celkem posádky budou muset zvládnout trasu z Haradhu do Shubaytahu dlouhou přes šest set kilometrů. Jde navíc o maratonskou etapu, kde si posádky mohou pomoci jen mezi sebou. Trať navíc v závěru značně ztíží duny.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!