V pondělí odstartuje první etapa nejnáročnějšího motoristického závodu na světě a posádka týmu Big Shock Racing provádí poslední přípravy. Pilot kamionu Martin Macík, navigátor František Tomášek a Jan Brabec, motocyklista týmu Big Shock Racing, se po aklimatizaci v Andách sešli s ostatními týmovými kolegy v Limě.
Během čtvrtku zvládli vyzvednout Frantu, závodní kamion Liaz i Marušku, motorku Husquarna, a také ostatní doprovodné vozy. Stojí už i bivak, přímo na břehu Tichého oceánu. Po měsíční plavbě lodí a následném přeparkování organizátory je teď nutné závodní stroje uvést opět do pořádku.
V bivaku týmu Big Shock Racing zavládla výborná nálada. Jednotliví členové se do Limy přepravovali v několika skupinách a poté, co se všichni sešli, bylo o čem vyprávět. Martin Macík, Jan Brabec a František Tomášek jen přeletěli z peruánského Cusca, kde se týden aklimatizovali.
„Věřte mi, že i letošní pánská aklimatizace před Dakarem měla svůj význam. Nevíme přesně, kudy nás organizátoři povedou. I samotná Arequipa, kolem které se budeme pohybovat, je přes 2300 metrů nad mořem a já tipuji, že nás pošlou nahoru. Každopádně, po sestupu z Cusca, které je přes 3300 m n. m., se tady v Limě cítíme výborně, jsme vyspalí, odpočinutí, nikdo letos nemá rýmičku a těšíme se až vyrazíme do první etapy,“ popisuje Martin Macík.
Je potřeba postarat se o všechny technické drobnosti, ke kterým došlo při plavbě trajektem a následné manipulaci při vyloďování.
„Mercedes jsme nemohli otevřít, dorazil kompletně vybitý, budeme měnit pár blatníků, u závodního kamionu musíme opravit okno a samozřejmě teď technika projde kompletní revizí, abychom si byli jistí, že je vše v pořádku,“ popisuje šéf týmu Big Shock Racing Martin Macík starší.
Komentáře