Tým trápila hned od startu 4. dakarské etapy technika vozu. V závěru poslední části RZ se v jednom trychtýři Queen převrátila na bok a Aleš byl s týmem nucen přenocovat přímo v dunách.
“Já osobně duny miluju a vždy v nich hodně vyděláváme. Jenže dnes to bylo o něčem jiném. Odešel hned po startu posilovač řízení a v jednom velkém stoupání nám do toho ještě turbo vypovědělo poslušnost.
Zvažovali jsme zda se vůbec pustíme do dun a následně to riskli. Jeli jsme na 40 % výkonu a zvládli téměř 90 % dun, těch zbývajících 10 se nám bohužel stalo osudným. Celou dobu jsme jeli na želvu a nejnižší možný stupeň s 1 atmosférou tlaku v pneumatikách. Jiná volba nebyla.
Poslal jsem Queenu do jednoho trychtýře, který bychom za normálních okolností lehce zvládli, ale v dané konstelaci to prostě nevyšlo. Sesunula se z prudké duny, měl jsem plyn na podlaze, ale výkon tam nebyl. Protiduna byla velmi strmá, ale pád byl relativně do měkkého, takže nás nic kromě duše nebolí.
Crash je vetšinou vina pilota a já se k ní hlásím. Rozhodnutí pokračovat i za těchto neoptimálních podmínek jsem si udělal sám i když kluci v kabině nic nenamítali. Pohádka skončila. Děkujeme všem fanouškům, partnerům a rodině, která byla při nás a v neposlední řadě 3 kamionům, které se snažily Queenu vyprostit. V noci vyměníme turbodmychadlo a ráno vyrazíme do bivaku.
Speciální DÍKY patří naší posádce Lukáši Jandovi, který jako “nováček” fungoval famózně a rovněž Ferranovi jehož navigace je brilantní. Rovněž tak i týmu, který makal s maximálním vypětím a i když jsme vysněného cíle nedosáhli, není všem dnům konec.”
Komentáře